Guest AngelJuul

Børn og allergi

6 indlæg i dette emne

Jeg tænkte om vi er nogle der har børn med forskellige slags allergier, og kunne bruge hinanden til små fifs eller lign.

Jeg har nemlig selv nu et barn med allergier.

Har for nyligt fundet ud af, at Freja har katte og kanin allergi, der er intet mod marsvin, hunde har vi ikke mødt andre end min mors puddel, men den race er jo også allergivenlige så vidt jeg har læst.

Hendes allergi kommer i form af noget meget kløende udslet, det ligner brændenælde mærker - altså det er nældefeber, og så bliver det til små røde knopper, som klør som en i H....... på hende. Hun bliver rødmarmoreret, røde øjne og løbe næse.

For at stilne kløen bruger jeg A-Derma, katten har fået nyt hjem og kaninen er en gammel dame, så hende kan man ikke bare finde hjem til, men hun står nu sådan at Freja ikke har kontakt til hende i det daglige, og jeg sørger for den når Freja ikke er hjemme, hvorefter jeg skifter tøj og vasker hænder, for ikke at tage hårerne med mig rundt.

Men for pokker de kattehår er nogle seje djævle at komme til livs, alt er cleanet med støvsuger og tøren støv af, men ja fik af vide at det tager lang tid før end at man er helt fri for kattehår <_<

Nåh ja så er der også lige ventetid på priktest til prinsessen, vil gerne vide hvad hun ellers kan være allergisk overfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvorfor får du ikke bare taget en blodprøve der testes for alverdens allergier i stedet for prikketesten?

Så vidt jeg har forstået er prikketesten ved at uddø til blodprøverne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon er multiallergiger og er prik testet på ouh allergi afdeling

han kan ikke tåle skimmelsvamp,hund,kat,tomat,mælk,hest,græs,birk,nødder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde også en kat, der var delvist en indendørskat. Men den røg ud, og det er rigtigt, at de *kide kattehår tager lang tid om at forsvinde <_< Vi købte en Dyson Allergy/Animal Pro støvsuger, og det er nok den bedste støvsuger vi har haft! Den napper alle hår, og ens gulvtæppe bliver meget rent i forhold til hvad det plejede. Derudover har vi ingen faste tæpper i det meste af huset. Isabella har rullegardiner for at minimere støv. Vi skifter ofte sengetøj, bruger kun neutral, støvsuger meget, bader uden sæbe mv.

Isabella fik også en blodprøve. Det var nemmere, end at tage priktesten, fordi hun er så lille og hun ville skulle have lagt flere prik ved priktesten end den ene gang ved blodprøven.

Man skal også huske, at der er noget der hedder intolerance og så en decideret allergi. De gjorde en del ud af at fortælle os det på allergiklinikken. Man skal kigge meget på, hvordan og hvornår barnet får udslæt, da det også kan være en intolerance. Det vil nemlig ikke give udslag på en allergitest.

Vi er rimelig garvet i allergi, hvis jeg selv skal sige det, da stort set hele familien har. Du er altid velkommen til at skrive en PM hvis det er :)

Træls der er ventetid :( Håber den ikke er for lang :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog så lige en snak med lægen igen idag, han havde åbentbart tid til at snakke idag. Fortalte ham igen om hvordan det er givet til udslag, altså at det er når hun havde været i kontakt med katten og i kontakt med kaninen.

Nu hvor katten er væk og kaninen er uden for rækkevidde, så er der intet, på nær hvis hun kravler rundt under sengen, hvor jeg har haft svært ved at få gjort ordentligt rent <_<

Nåh men han ville ikke have hende priktestet da hun er for lille, men ville også gerne undgå en blodprøve da hun er lille, men blev enig med sig selv om at jeg hellere må komme i morgen efter en henvisning til speciallæge, så må vi så se hvad denne siger. Jeg vil gøre alt for at undgå at hun skal slå ud og klø sig halvt til blods. Stakkels pige.

tusind tak for alle jeres svar og ML, jeg skriver så snart jeg har et svar på det hele og tusind tak for dit tilbud, det vil jeg gerne bruge når svarerne kommer, for jeg er helt sikker på at der er et eller andet siden uden slår ud ved direkte kontakt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så kan hun heller ikke tåle marsvin suk stakkels pige

men jeg fik en henvisning fra egen læge, men det viste sig så, at de ikke tog så små børn, så fat i egen læge igen, fik et par numre til børnelæger, og måtte jo ringe rundt, fik fat i en lang pokker i vold, som så har tid d. 6/7 hvilket min læge er sur over, så jeg måtte have egen læge til at udskrive antihistaminer efter ordre fra allergilægen, og så har den store dælme pollenallergi, dog kunne egen læge dog selv hitte ud af det og har givet os øjndråber.

jeg kunne hente det efter halv 4 på apoteket, men 20 i 4 var der intet til rødderne, så apotekeren gik ind og ringede til lægen, og så havde han sgu glemt at indtelefonere det, så det måtte han jo lige gøre, og apotekeren bad mig vente, for så ville vores være det første han pakkede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER