MotherOf-3

hmm skifte sut.. hvordan?

19 indlæg i dette emne

Hey alle sammen.

Jeg vil høre om I har et godt råd ang at skifte sut. Min datter Nikita bruger stort set kun sut når hun skal sove, eller hvis hun bliver MEGET ked af det. Hun bruger en traditionel sut. I ved de der gammeldags runde sutter, som man NÆSTEN ikke kan købe mere, fordi der er nogen som siger at de er dårlige når børn får tænder. Så tænker jeg, hvad jeg mon skal gøre for at få hende til at bruge de nye sutter.. I ved de flade? Nu er der sikkert nogle som synes jeg er dum, men vi har brugt den samme sut til hende fra fødslen af til nu og self bliver den rengjort hver gang den er beskidt. Men... Hvordan får jeg hende over til at bruge en flad sut i stedet for? For hun nægter dem simpelthen.

Knus Sussie... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hey alle sammen.

Jeg vil høre om I har et godt råd ang at skifte sut. Min datter Nikita bruger stort set kun sut når hun skal sove, eller hvis hun bliver MEGET ked af det. Hun bruger en traditionel sut. I ved de der gammeldags runde sutter, som man NÆSTEN ikke kan købe mere, fordi der er nogen som siger at de er dårlige når børn får tænder. Så tænker jeg, hvad jeg mon skal gøre for at få hende til at bruge de nye sutter.. I ved de flade? Nu er der sikkert nogle som synes jeg er dum, men vi har brugt den samme sut til hende fra fødslen af til nu og self bliver den rengjort hver gang den er beskidt. Men... Hvordan får jeg hende over til at bruge en flad sut i stedet for? For hun nægter dem simpelthen.

Knus Sussie... <_<

har ikke hørt de skulle være dårligere de runde - og dem kan man købe i store mængder i kvickly ;)

hvis ikke hun vil den flade så fortsæt da bare med den runde. Her smider hun dem alligevel i løbet af natten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan roligt købe de runde sutter. Det er vist mere at hun ikke skal fortsætte med dem efter hun er blevet 3 år da tænderne så bliver formet efter det .... Jeg ved ikke om det er rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er en skrøne at en slags sut er bedre for tænderne end andre! :) Tror de er lige dårlige allesammen! :)

Min dreng brugte kun runde sutter til han var 3 år og ja han havde suttebid, men de rettede sig hurtigt efter han smed sutten :)

Og man kan også nemt få dem hos fx navnesutten.dk der køber jeg mine med navn på, for Emilie bruger også kun rundt sut :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv Mam sutter, de er ikke flade på samme måde som andre anatomiske sutter, men er ovale og bedre for tænderne end de runde.

Og så bliv ved med at tilbyde hende den nye slags, måske når hun er i godt humør de første gange, så skal hun nok vænne sig til sådan en istedet. Josephine bruger kun Mam sutter, men brugte de runde fra nyfødt og da vi skiftede, skulle hun også lige vænne sig til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har ikke hørt de skulle være dårligere de runde - og dem kan man købe i store mængder i kvickly ;)

hvis ikke hun vil den flade så fortsæt da bare med den runde. Her smider hun dem alligevel i løbet af natten..

Ja ok men nu ved jeg ikke om du har læst mit præsentationsindlæg, men jeg bor altså i Holland, så det er ikke nemt at tage i kvickly hahaha.. :D Ej pjat det kunne du jo ikke vide ;) Smiler.. Tror bare at jeg ved næste barn, vil bruge flade fra starten af, for jeg har så mange af dem og jeg nægter at smide dem ud, for de er aldrig blevet brugt. Tror det er et spørgsmål om tilvænning..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv Mam sutter, de er ikke flade på samme måde som andre anatomiske sutter, men er ovale og bedre for tænderne end de runde.

Og så bliv ved med at tilbyde hende den nye slags, måske når hun er i godt humør de første gange, så skal hun nok vænne sig til sådan en istedet. Josephine bruger kun Mam sutter, men brugte de runde fra nyfødt og da vi skiftede, skulle hun også lige vænne sig til dem.

Ja ok men hvordan skiftede I? Og hvor lang tid gik der fra i begyndte at tilbyde hende den der mam sut til hun accepterede den? Som jeg skrev til en anden bruger som osse citerede mit indlæg er, at jeg har tror 10 forskellige flade sutter, og de er aldrig blevet brugt, og har endda fået en i gave, som jeg enormt gerne vil have at hun bruger, men kan self ikke tvinge hende :) Godt nok bruger hun kun sut når hun sover, men alligevel...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror det er forskelligt fra barn til barn :) Min ældste datter nægtede at bruge andet end mam (de flade) min yngste tager hvilken som helst sut hun kan tiltuske sig :)

har du ikke noget familie der kan sende nogle sutter fra DK? ellers kan jeg da godt sende nogen ned til dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok men nu ved jeg ikke om du har læst mit præsentationsindlæg, men jeg bor altså i Holland, så det er ikke nemt at tage i kvickly hahaha.. :D Ej pjat det kunne du jo ikke vide ;) Smiler.. Tror bare at jeg ved næste barn, vil bruge flade fra starten af, for jeg har så mange af dem og jeg nægter at smide dem ud, for de er aldrig blevet brugt. Tror det er et spørgsmål om tilvænning..

aaahr kom nuu det er jo bare en smuttur :) ellers vil jeg da også gerne sende nogen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ok men hvordan skiftede I? Og hvor lang tid gik der fra i begyndte at tilbyde hende den der mam sut til hun accepterede den? Som jeg skrev til en anden bruger som osse citerede mit indlæg er, at jeg har tror 10 forskellige flade sutter, og de er aldrig blevet brugt, og har endda fået en i gave, som jeg enormt gerne vil have at hun bruger, men kan self ikke tvinge hende :) Godt nok bruger hun kun sut når hun sover, men alligevel...

Vi stoppede vist egentlig bare med at tilbyde de runde og så var hun jo nødt til at acceptere de nye. Det kan selvfølgelig give lidt larm til at starte med, men hun skal nok overgive sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi stoppede vist egentlig bare med at tilbyde de runde og så var hun jo nødt til at acceptere de nye. Det kan selvfølgelig give lidt larm til at starte med, men hun skal nok overgive sig.

Ok det lyder jo som af piece of cake :P Hvor lang tid gik der så til hun accepterede de nye sutter? Og er det ikke bedst at starte om morgenen med at tilbyde, sådan så man gør det hele dagen...altså tilbyder.. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aaahr kom nuu det er jo bare en smuttur :) ellers vil jeg da også gerne sende nogen :)

Ihh hvor er du altså sød :D Smiler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok det lyder jo som af piece of cake :P Hvor lang tid gik der så til hun accepterede de nye sutter? Og er det ikke bedst at starte om morgenen med at tilbyde, sådan så man gør det hele dagen...altså tilbyder.. :P

Jamen, jeg husker egentlig heller ikke at det har været det helt store problem - og vi har gjort det tre gange nu... Og det har max. taget et par dage.

Ja, jeg ville starte når hun er frisk og veltilpas, så er det større chance for succes. Og så iøvrigt holde fast i, at det ER de nye hun skal have, så hun ikke finder ud af, at hvis hun bliver sur nok, får hun bare den gamle igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen, jeg husker egentlig heller ikke at det har været det helt store problem - og vi har gjort det tre gange nu... Og det har max. taget et par dage.

Ja, jeg ville starte når hun er frisk og veltilpas, så er det større chance for succes. Og så iøvrigt holde fast i, at det ER de nye hun skal have, så hun ikke finder ud af, at hvis hun bliver sur nok, får hun bare den gamle igen.

Ok mange tak ;) det vil vi forsøge :D Håber sq det lykkes :P For at bruge den samme sut i snart 5 mdr, er sq lidt for meget synes jeg :)

Sussie..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det gået?

Hey, tak for din tanke om os ;)

Ja det går ikke særlig godt, for vi har vist givet efter for hende :S Vi kan simpelthen ikke få hende til det :( Har osse prøvet mens hun er i godt humør og det duer bare ikke :( Og den eneste måde hun kan falde til ro, er med den sut vi har til hende nu :(

Knus Sussie..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare at i skal fortsætte med den runde sut.

har ikke hørt noget om at de er "dårligere" for tænderne - og min mor er klinik assistent.

De siger at så længe at barnet stopper med sutten, når det blir 4 år, så retter suttebidet sig igen.

men altså max 4år. og så er det altså ligemeget om sutten er flad, rund eller hvad nu.

Jeg ser stadig de runde sutter mange steder, så tror bestemt ikke at de "går af" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her kan du ihvertfald få nogle runde... og med navn :)

Klik her

kan ikke lige huske det, men havde du prøvet MAM sutter?

Det er de eneste mine børn vil ha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her kan du ihvertfald få nogle runde... og med navn :)

Klik her

kan ikke lige huske det, men havde du prøvet MAM sutter?

Det er de eneste mine børn vil ha.

Hey. Vi har osse prøvet mam sutter men dem gider hun heller ikke.. Må lige snakke med manden om det med de runde sutter, fordi hun er ret så glad for den :) hehe.. Plus at hun jo kun bruger den når hun skal sove eller hvis hun er rigtig ked af det.

Knus Sussie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER