tinapingvin

Hvordan ser jeres hverdag ud

12 indlæg i dette emne

.....og synes i at i har nok tid sammen med børnene?

Jeg er plaget af så dårlig samvittighed hele ugen igennem da jeg har meget sene arbejdstider og synes ikke jeg er særlig meget sammen med mine børn :( Men er det sådan generelt fordelt? Jeg synes ikke jeg kan få nok tid sammen med børnene, men fra 1 maj går jeg ned i tid, og HELDIGVIS!

Min hverdag:

Mandag-Onsdag:

Kl. 05.45 - står jeg op, sætter kaffe over, og drikker en kop :)

Kl. 06.00-06.15 - Vækker begge børn, finder tøj, smører madpakke og får den gjort klar

Kl. 07.00-07.30 - Børnene afleveres og jeg tager på arbejde

Kl. 08.00-16.30 - Arbejde

Kl. 17.00-19.00 - Står den på at hygge lidt med børnene, have dem i bad, lave mad, og putning

Kl. 19.00-?? - Rydde op efter dagens stabadser og slappe af

Torsdag er bygget op på samme måde, men jeg har fri kl 16 og Mila og jeg er til svømning fra kl 17.30-18

Fredag har jeg fri kl 14 og resten af dagen og weekenden går med at hygge om børnene, vaske tøj, gøre rent og ellers gøre sig klar til mandag igen.

Jeg synes nok bare at det er hårdt kun at have 3 timer i hverdagen sammen med sine børn, det gør så ondt, men det ændrer sig også ved jeg. Men hvordan ser jeres dag ud? Og er jeg den eneste der føler at tiden sammen med ens børn er for kort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores ser omtrent sådan ud:

6:45: Manden og jeg står op og gør os klar

7:15: Børnene bliver vækket, hvis de ikke er vågnet, morgenmad, tøj på

7:45: Børnene afleveres samme sted

7:55: Vi kører sammen på arbejde

15:30: Vi kører hjem fra arbejde

16:00: Har vi handlet og henter børnene

16:00- 19: Leg, hygge, mad, bade, putte

Også plejer min mand og jeg begge at arbejde fra 19.00 - 20.00 og derefter slapper vi af :) Oprydning og rengøring gør vi i løbet af dagen :)

Fredag henter vi dog børnene 13.00 - da vi arbejder hjemme fra denne dag, også arbejder vi lidt imens de er her, eller om aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine dage ser sådan her ud.

OP kl 5,15 gå i bad og hvad der ellers skal klares.

August op kl 6-15 op så vi er kal til at køre kl 06.30 til 06.45.

Mig arbejde kl 7-15.30 og det bliver for det meste plus en halv time afhænger lidt af mit arbejdsload den pågældende dag.

Henter trolden hygge lidt lave mad jeg smøre madpakken på samme tid, spise bade finde tøj og putte.

Derefter rydder vi op lave lidt små huslige ting.

Og så starter vi forfra igen igen griner.

Nej jeg har faktisk ikke dårlig samvittighed for hvis jeg tager lidt fri før tid så er August aldrig klar til at komme hjem fra BH og jeg gider bare ikke bruge en halv timer på at hente ham fordi han skal lege færdig griner

Men som jeg ser det har jeg ogsp lige en times tid mere end dig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vækkeuret ringer kl. 6.30.

De store sendes afsted ca. 7.25 og de små bliver kørt 7.30

P kommer hjem lige efter skole, K og X tager hjem fra SFO kl. 15.

De små bliver hentet mellem kl. 15 og 16.15 alt efter om jeg henter dem (tidligt) eller manden tager dem med hjem når han får fri fra arbejde kl. 16.

Frida kan ikke hentes tidligere end kl. 15 for der sover hun og Linus bliver helt vildt sur hvis han hentes før kl. 15 for så når han ikke at komme i cafe'en og få eftermiddagsmad ;) Han vil helst hentes kl. 16 så han også kan nå at lege lidt inden han bliver hentet (de er på tur til kl. 14.30 hver dag så det at få tid til at lege med biler og togbane når han ikke hvis han bliver hentet kl. 15).

Aftensmad 17.30

Puttetid for de små kl. 19.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vågner Regitze som regel ved 7-tiden og hun bliver afleveret i vuggestuen kl. 8.15. Min mand og jeg skiftes til at aflevere/hente alt efter hvem der møder sent. Hun bliver hentet kl. 15.15 og kommer først i seng ved 20 - 20.30 tiden - så jeg synes at vi har masser af tid sammen med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pigerne bliver vækket kl. 5.30, får tøj på, spiser morgenmad og leger mens jeg rydder op efter morgenmaden og kommer i arbejdstøjet. Vi er ude af døren kl. 7:20. De bliver hentet ved 16:30 tiden og bliver puttet mellem 19 og 19:30. Umiddelbart er der god tid, men det meste af tiden går med praktiske ting som at lave mad, spise og skifte pigerne. Synes der er alt for lidt tid til leg og hygge i hverdagen. Men tager revanche i weekenderne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også tit den dårlige samvittighed nager, men vi gør vores bedste og Astrid ser heldigvis ikke ud til at lide nogen nød. Jeg har for nyligt fået to dage om ugen hvor jeg har fri omkring middagstid og det har hjulpet en del på samvittigheden.

Vi står op kl. 6.15 hver dag. Manden kører på arbejde kl. 6.45 og jeg sætter mig i bilen med Astrid kl 7-7.10. Der skal lige lukkes heste ud og så afleveres hun i dagplejen kl. 7.30.

Mandag: Manden henter hende kl. 16.30 og kører hjem og begynder på aftensmaden. Jeg har først fri kl. 17 og når lige at lege lidt med Astrid inden vi spiser.

Tirsdag: Jeg henter kl. 15. og så hygger vi indtil manden kommer hjem

Onsdag: Manden henter kl. 12.30 og så sover hun/de middagslur derhjemme

Torsdag: Jeg henter kl. 15

Fredag: Der er desværre ingen af os der har tidligt fri, så mine forældre henter hende kl. 15.30 i dagplejen og så henter vi hjemme hos dem kl. 16.30-17.30.

I weekenden har vi som regel fri begge to, så der står den på morgenmad i sofaen og hygge hele dagen. Allerhelst udenfor hvis vejret er godt. Vi har en stor grund hun kan løbe rundt og lege på og så er hendes mor ved at forsøge at lokke hende op og sidde lidt på hesten en gang imellem. Hun har ridehjelm og ridebusker, så hun skal snart til at igang :P

Anne-Marie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Samvittigheden kan sagtens nage, selvom man har god tid sammen med sine børn... Så er det bare over det man ikke lige får lavet sammen med dem og ikke hvor lidt tid man har sammen med dem.

Vores dag ser sådan ud:

7.00 vi står op allesammen og kommer i tøjet, undtagen mig.

7.30 spiser vi morgenmad sammen

Hvis vi har tid nok, nupper jeg et bad efter jeg har givet Josephine morgenmad

8.15 tager manden og drengene afsted til skole og arbejde

Herefter tager jeg bad,, hvis jeg ikke har nået det tidligere. Træner evt. 45 min. på Wii mens Josephine leger og danser med.

10.00 går vi ned og handler inden drengene skal hentes. Jeg foretrækker at komme ud at gå hver formiddag, så hvis vi ikke skal handle, går vi lidt tidligere og går ned i byen istedet. Og ellers, hvis det er nødvendigt, bliver vi hjemme og ordner huset mv.

11.20 går vi hen og henter drengene

12.00 spiser vi frokost sammen - Mor og alle børn

13.15 skal drengene i skole igen, så der går vi hen

13.30 er Josephine bombet og kommer op at sove, så snart vi er hjemme igen.

Jeg ordner så huslige ting en times tid

14.30 CIRKA sætter jeg mig med en Latte og et par kiks og holder PAUSE

15.15 fortsætter jeg husmortjansen

15.30-15.45 vågner Josephine og får en yoghurt og så hygger vi indtil

16.20 hvor vi henter drengene

16.50 er vi hjemme igen og Kasper og jeg laver lektier, mens Andreas og Josephine leger. Dog ikke sammen...

17.30 SKAL maden være igang,, så det er et logistisk mesterværk, hvis Kasper har mange lektier og Josephine er i klæbehumør

18.00 skal vi spise, hvis vi skal nå det i ordentlig tid inden sengetid

18.00-18.30 kommer H hjem. Som regel når han maden i samme øjeblik den står på bordet.

19.00 er det børnesengetid

19.30 smækker jeg benene op på sofabordet og holder (næsten) fri. Altså lige bortset fra lidt tøjvask, opvaske osv. Men vi har somregel fredelige aftener og det er værdsat!

Onsdage har drengene fri, så der tager vi tingene lidt som det kommer, men prøver at holde lektier om morgenen efter morgenmaden, indkøb/gåtur om formiddagen, frokost ved 12-tiden og, ikke mindst, Josephines lur til rette tid!

Det letter tingene at have en tidsplan, når man har tre børn og så mener jeg det er vigtigt med MIG-pause, for ikke at løbe sur i huslighed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg står op 4.50 og køre på arbejde.

kl. 14.00 har jeg fri og 14.45 er jeg hjemme

14.45-15.00 enten løber jeg eller støvsuger jeg

15.00 bliver prinsessen hentede

15-17 hygger vi, leger. måske sætter en maskin tøj over.

17-17.45 laver vi mad sammen

17.45 -18.15 spiser vi.

Vi rydder af bordet mens hun lige må lege lidt med sig selv

indtil kl 19-19.30 leger vi alle sammen..

Nogle dage kommer jeg lidt senere og henter hende hvis jeg er blevet forsinkede af trafik og jeg skal bare løbe og jeg har SÅ dårlig samvittighed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lidt andre arbejdstider end normalt, så jeg føler jeg har masser af vågen tid med lillemanden :)

Vi står op kl. 7.00-7.30 når Lauge vågner, herefter får vi morgenmad og så er det forskelligt om vi tager ud og handler, tager i legestue eller besøger veninder på barsel eller bare hygger derhjemme.. Efter hans lur kommer vores unge pige og jeg tager på arbejde til kl. 14.55 og har fri kl. 22.25.. Det fungerer fint lige nu, men regner med, at jeg skal prøve at finde dagarbejde, når han skal i børnehave..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pt er min yngste datter i dagpleje hjemme hos mig, så jeg har hende i alle døgnets 24 timer :loveshower

Kl. 6 står jeg op.

Kl. 6.30 bliver børn + mand vækket

Kl. 7.30 Min mand kører den ældste i børnehave og hun kommer hjem med en hentepige kl ca 15.

Kl. 15.45 kommer min mand hjem

Kl. 18 spiser vi

K. 19 bliver den yngste puttet

Kl. 19.20 bliver den ældste puttet

Derefter står den på oprydning osv.

Pr 1.5 har jeg fået nyt job, så der ser tingene lidt anderledes ud:

Kl. 6 - alle mand op

kl. 7.20 Kører jeg den ældste i børnehave og min man den yngste i dagpleje

Kl. 15.30 har jeg fri og skal køre 15-20 min inden jeg kan hente pigerne.

Kl. 16.45 kommer min mand hjem

Kl. 18 skal vi spise

Kl 19 bliver den yngste puttet

Kl. 19.20 bliver den ældste puttet

osv.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg altså også tynget af dårlig samvittighed. Arbejdet p.t. til kl. 16.30 og er hjemme ved 17.00, så står den på madlavning, spisning, badning, lidt leg og så putning :-( Jeg synes, at det er SINDSSYGT hårdt, og har af samme grund søgt nyt arbejde. Jeg har 2 ansøgninger ude - den ene hedder arbejdstiden 7.30-15 (14.30), den anden er på 30 timer (typisk 9.15). JA TAK :-) Jeg gider ikke være stresset over det, og aldrig have tid til andet, fordi jeg bare skal hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER