KatrineK

mad ideer til familiens mad

7 indlæg i dette emne

Victor er efterhånden blevet så gammel, at han får mere og mere af vores mad. Men jeg synes tit vi står lidt på bar bund mht. hvad vi kan lave af mad, som han også kan spise.

Indtil videre har vi fundet ud af at fiskefrikadeller er et hit. Lasagne og boller i karry er også accepteret. Vi har prøvet med lidt forskellige pastaretter, og de er også blevet godt modtaget, selvom han synes det er svært at tygge.

Men det bliver lidt trivielt hvis vi skal spise det hele tiden. Så jeg håber lidt på at I kan bidrage med nogle retter som er småbørnsegnet. :)

Det skal lige siges, at Victor helst spiser med fingrene, så det skal helst ikke være suppe osv, da det jo skal indtages med ske, og det har hen ikke helt motorikken til endnu. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kartoffelmos, kogte grøntsager, frikadeller, dampet fisk, stegt flæsk med persillesovs (du kan evt give ham en frikadelle til i stedet), osso buco eller andre gryderetter hvor kødet er kogt helt mørt (og vil han ikke så gerne ha kødet, burde han også overleve på sovs og kartofler en enkelt dag :) ), risotto - fx med rejer og grøntsager...

Jeg kan huske jeg sad i den samme situation, at jeg syntes det var svært at variere aftensmaden, men laver du fx kødsauce, kan du jo prøve at variere krydderierne eller komme revet squash i den ene gang og majs i den anden - så er det liidt varieret ;)

Ellers havde jeg det sådan, at hvis vi lige fik lyst til noget en aften som Sebastian ikke rigtig ku spise, så fik han altså bare et glas babymos - (det kan jeg i øvrigt stadig finde på, hvis det viser sig at det jeg har lavet ikke falder i hans smag) - og det er han ikke død af endnu :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tipsene. :)

Victor får også et glas babymad når vi får noget der ikke er babyegnet, eller noget han ikke kan lide. -synes det er en fantastisk opfindelse. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi gav bare Nadja hvad vi spiste uanset hvad det var.. Var det ting hun ikke kunne tygge så fik det en gang i blenderen, og så som månederne gik blev det bare hakket mindre og mindre.. hun spiser faktisk alt nu selvom hun kun har 2 tænder i undermunden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aldrig lavet særlig baby-egnet mad, han har altid spist det samme som os.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie har også blot fået samme menu som vores fx. æggekage/omelet, frikadeller/krebinetter m tilbehør, hakkebøf, ovnbagte rodfrugter, kartoffel/grønsagsmos, bolle i karry m. ris, stegte nudler, tunfrikadeller, selv flæskesteg har hun guffet....i starten blev mad der var svært at tygge/mose med gummerne lige kørt gennem persillehakkeren (fantastisk opfindelse).

Bare lad ham udforske det i spiser og er det ikke et hit jamen så ha et glas babymad i skabet til just in case. Det gjorde vi. :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER