Solskin

Andre der har oplevet at sove dårligt i begyndelsen af graviditeten?

7 indlæg i dette emne

Er i uge 4+3 og kan mærke at jeg er begyndt at sove virkelig dårligt. Kan ikke falde i søvn, kan ligge og vende mig i flere timer og vågner flere gange om natten, skal tisse og kan simpelthen ikke falde i søvn igen.

Kan pludselig huske at jeg vist også havde det sådan i begyndelsen af min forrige graviditet og at det var virkelig træls...

- Andre der har oplevet noget tilsvarende og hvor længe varede det?

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Slet ingen der har prøvet det? :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej :)

Jeg er 5+6, men jeg har ingen problemer med at sove om natten, tværtimod :zzz .

Men jeg har i perioder haft svært ved at falde i søvn, så jeg kan godt forstå, at det er træls ikke at få sin søvn. Man er jo ikke meget værd i løbet af dagen, hvis man er dødtræt :( .

Måske det kan hjælpe med et varmt bad, lige inden du går i seng. Eller fodmassage (bare sæt manden i gang ;) ). Det vigtigste er, at du ikke laver noget der kan få dit adrenalin op lige inden du skal sove - det er for eksempel heller ikke en god ide at dyrke motion lige inden man skal sove, :hump undtaget :) fordi kroppen kører i et højere gear efter sport og man derfor ikke kan slappe af.

Jeg håber, at du snart får din nattesøvn igen.

Stort :kram fra mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også problemer med at sove i starten af graviditeten, men jeg ved ikke om det skyldes graviditeten eller det faktum at jeg blev fyret samtidig. Jeg tror det har været en kombination. Det blev bedre i en periode.

Nu jeg er længere henne i graviditeten synes jeg der er begyndt at dukke underlige drømme op der gør at jeg ikke føler mig helt udhvilet om dagen. Inden graviditeten drømte jeg overhovedet ikke så meget (i hvert fald ikke noget jeg kan huske). Og jeg er også begyndt at vågne fordi jeg skal tisse i løbet af natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det ligesom dig i starten af graviditeten. Jeg kunne overhovedet ikke sove og lå og vendte og drejede mig.

Jeg tænkte dengang at det muligvis kunne være adrenalin over den nye graviditet?

Jeg lå i hvert fald med en masse tanker :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad over at høre at det ikke bare er mig der sover underligt. Jeg tror ikke at det er psykisk betinget/stress relateret for mig - snarere et eller andet hormonelt. Jeg ligger time efter time og er lysvågen og kan ikke sove og når jeg endelig falder i søvn og drømmer, så er det den samme korte sekvens igen og igen og igen som en slags båndsløjfe, der bare gentager sig selv. Det er ikke nødvendigvis en ubehagelig drøm, men jeg oplever det som ubehageligt, fordi jeg ikke kan "komme ud af den". Jeg sover også pludselig meget let og vågner nemt.

Jeg havde præcis det samme i starten af sidste graviditet og kan huske at jeg syntes det var vildt belastende, men jeg kan ikke huske hvornår det holdt op...

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

 

Allerede fra starten af graviditeten havde jeg også problemer med søvn, så jeg valget at prøve at købe en graviditetspude med det samme da rigtig mange bekendte havde talt godt om det. Det virkede for mig. Jeg købe Fossflakes Comfort U, men der findes mange forskellige. Den jeg nævner jeg har købt er en såkaldt U-pude, kæmpe stor og masser af støtte og komfort giver den.

 

Håber du kan bruge det til noget, mvh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER