cph_87

Spiser i allesammen folsyre?

23 indlæg i dette emne

Jeg spiste flittigt mine vitaminer med folsyre, men da jeg havde spist hele bøtten og jeg stadig ikke var blevet gravid, ja, så fik jeg aldrig købt en ny. Synes det er svært at huske, når der alligevel ikke er nogen grund til det lige pt.

Spiser i allesammen folsyre og bliver i bare ved og ved indtil i er gravide?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg spiste INTET inden jeg blev gravid... Havde da godt nok hørt at det var en god idé, men nej... jeg skulle bare være "modsat"...0009.giflol_hitting.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej jeg har også droppet dem igen, jeg havde også købt en bøtte, men da den var tom, så valgte jeg, at jeg ikke gad købe flere, men vi har jo også valgt at gå adoptionsvejen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager dem, men er ikke god til selv at huske dem - men jubii det klarer Julie for mig: Mor skal du have dine piller nu? Gerne mens vi spiser aftensmad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger at huske at tage dem, men må ærligt indrømme at jeg ikke har været særlig god til at få dem taget her inden for de sidste par måneder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, jeg spiser dem også selvom det er ved at være længe siden vi startede op.. Men jeg spiser også en del andre piller grundet min Gastric Bypass, så jeg husker dem, mest pga. de andre piller jeg skal spise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser dem også troligt hver dag, selvom vi sikker tikke kan lave baby uden hjælp. Har på ebay købt en "pilleæske" til 7 dage, så fylder den op en gang om ugen med vitaminpille, folsyre, chrom mm. Så er det nemt at huske alle de forskellige piller :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser dem da jeg jo er over 40 og dermed i forvejen har forhøjet risiko for komplikationer.

Folsyre har jo ikke noget at gøre med om man bliver gravid, men om barnet får misdannelser: Hvorfor folsyre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu troligt spist 400 mikrogram folsyre om dagen i 11 mdr. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør det også hver dag. For det er kraftig misdannelse man risikerer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke fået købt en ny bøtte siden jeg tømte min 2. bøtte siden projektstart. Men ja som de andre skriver, så er det pga forhindring af misdannelser hos fosteret...

De koster kun 45 kr i Bilka.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiste dem også - som en multivitaminpille med forhøjet indhold af folinsyre.

Jeg havde i starten også svært ved at huske at tage pillen - men så lærte jeg det her link, hvor du gratis kan få tilsendt en SMS, om at du skal huske at tage din pille - GENIALT!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har fundet mit glas frem og prøver at huske det hver dag, men nogle dage glipper det desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg spiser dem også når jeg husker dem :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger også at spise dem, men kan godt glemme det en gang imellem. Tror jeg er næsten færdig med mit tredje glas nu, har allerede købt glas nr. 4, så noget får jeg da spist!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har spist dem sammen med mine alm. vitaminpiller (næste) hver morgen siden aug. selvom jeg desværre ikke er gravid endnu :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har spist min siden september... hver eneste dag... da jeg har epilipsi skal jeg have 5 mg hver dag, men jeg får også andre piller, så det er nok derfor jeg husker dem..., nu er jeg igang med mit glas nr 3... og har også fået af vide at jeg skal spise dem i god tid inden graviditet pga min epilipsi..

vi begynder på prjekt baby igen til sommer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand og jeg besluttede os for at opstarte "projekt baby" i begyndelsen af 2010, og jeg begyndte fast at tage gravitamin. Efter intet var sket i næsten et år må jeg indrømme, at jeg stoppede, fordi jeg havde på fornemmelsen, at jeg mentalt var for fokuseret på at blive gravid, og at dette måske blokerede for at det ville lykkes. :unsure

Her i begyndelsen af 2011 startede vi i behandling for barnløshed. Nåede at få købt alt medicinen osv, og ventede på at min menstruation kom, så jeg kunne tage pillerne /insprøjtningerne. Menstruationen udeblev, for jeg var blevet gravid helt fra naturens hånd. :kuller :glad Så snart jeg opdagede graviditeten begyndte jeg at tage gravitamin dagligt igen og det er en fast rutine for mig i dagligdagen :P

Kan dog ikke lade være med at spekulere om, om barnet har taget skade af, at jeg ikke tog folsyre før graviditeten??? :o Min fornuft prøver at berolige mig, mens min graviditetshjerne fortæller mig, at jeg er en dårlig mor, fordi jeg ikke gjorde det... :unsure :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser folsyre tabeletter ved siden af.. har ikke nogen synderlige problemer med at huske dem da jeg tager dem sammen med alm. vitaminpiller og fiske-olie piller.. Og det gør jeg når jeg spiser enten morgenmad eller aftensmad... Så jeg husker det enten før eller siden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nappet en pille hver evig eneste dag, siden projekt baby startede i januar 2008. Det er dældytme mange piller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nappet en pille hver evig eneste dag, siden projekt baby startede i januar 2008. Det er dældytme mange piller...

Hold da fast, det må du nok sige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for reminder.. siger man ikke "3 måneder før" graviditet ? så skulle jeg jo være starte hvis jeg bliver gravid hurtig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi lavede Liva spiste jeg dem hver dag i de 2½ år det tog, og det samme med Louie - fordi jeg skal dæleme ikke risikere baby med neuralrørs defekt, puha, dem har jeg set en del af

Derudover tog jeg bare en alm vitaminpille samt jern

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER