Girl Next Door

At fortælle "bedsterne" nyheden

29 indlæg i dette emne

Jeg tænke om vi skulle ha en inspirationstråd til hvordan vi hver især har tænkt os at fortælle nyheden om familieforøgelse (når den tid kommer ^_^ )

Jeg selv har ik de vilde idéer, andet end jeg rigtig gerne vil sige det face to face.

Evt købe sådan en slags lysestager som denne:

post-349-051239300 1289222621_thumb.jpg

og komme en lyserød og en blå sut i og give dem til evt min mor og hendes mand.

Ellers vil jeg lave en fiktiv reklame fra bilka hvor der står at i uge 47 (eksempel) er der tilbud på babyer. Det kommer sig af at mine forældre bildte mig ind at jeg var købt på tilbud i bilka da jeg var lille :lolhit

Til min svigermor har jeg for nylig fået idéen om at give hende noget lækkert garn og et billede af et svøb og spørge om hun vil strikke sådan et. Har nemlig fundet ud af at hun elsker at strikke :glad (noget jeg ik kan). Så skal ha fundet på en ting til hendes mand.

Til min far og hans kæreste har jeg ingen konkrete idéer endnu. Ej heller til min bror og svigerinde + kærestens bror. Måske sende dem en indbydelse til "fødselsdag"

Så kom med jeres forslag til hvordan i har sagt det, vil sige det eller bare har en sjov idé :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har læst det mest fantastiske "jeg er gravid" overraskelses-digt:

I kan ej med det samme

Fyldet få til denne ramme

Men til juni næste år

I et dugfrisk billede får

For storken den vil komme

Inden juni den er omme

Jeg håber at kunne bruge et der ligner når vi engang venter os :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst det mest fantastiske "jeg er gravid" overraskelses-digt:

I kan ej med det samme

Fyldet få til denne ramme

Men til juni næste år

I et dugfrisk billede får

For storken den vil komme

Inden juni den er omme

Jeg håber at kunne bruge et der ligner når vi engang venter os :loveshower

Den brugte vi også... og der faldt tårer :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte at købe kopper hvor der stod mormor/morfar og farmor/farfar på.. heri havde vi påskeæg og pakket pænt ind... dem blev de rigtig glade for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her var det storebror der "fortalte" nyheden til bedsterne med en "Den 21 maj 2010 blir jeg storebror" bluse :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst det mest fantastiske "jeg er gravid" overraskelses-digt:

I kan ej med det samme

Fyldet få til denne ramme

Men til juni næste år

I et dugfrisk billede får

For storken den vil komme

Inden juni den er omme

Jeg håber at kunne bruge et der ligner når vi engang venter os :loveshower

Det er os et sødt digt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg overvejer at anskaffe to smykkeæsker og så ligge et scanningsbillede i hver - pakke dem ind, også give en æske til hvert hold bedsteforældre....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte at købe kopper hvor der stod mormor/morfar og farmor/farfar på.. heri havde vi påskeæg og pakket pænt ind... dem blev de rigtig glade for ;)

Vi gav også kopper til vores forældre, dog uden påskeæg. Farmor forstod det med det samme og tårerne trillede, men min mor studsede lidt over titlen "Verdens bedste mormor" Hun har nemlig kun været farmor indtil nu, men pludselig faldt 10 øren og hun blev meget glad :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke mange gode idéer! :super Har selv haft tænkt på nogle af dem, men har også en lille drøm, der kunne fungere, hvis alt lige passede med, at vi blev gravide kort efter vores bryllup 9. juli næste år (Der skal godt nok falde mange ting på plads for at det lykkes, men man har vel lov at drømme! :bunny )

Begge mine forældre er sådan nogle typer, der ELSKER at gætte hvad de får i julegave inden de åbner pakken. :rolleyes Der sådan hemmelighedhedsfuldt føler på papiret og siger "HAAAAA, jeg ved godt hvad det er!". Og vi skal jo giftes om sommeren, dvs. oplagt julegaveidé ville være glans-bryllupsbillede i ramme. Så jeg forestiller mig at de får sådan et, gætter hvad det er, og så alligevel ikke! Fordi i bunden af rammen skal der så være billede nr 2, som så skal være et scanningsbillede :yay Så de alligevel bliver lidt overraskede. Og så synes jeg jo bare, at det ville være verdens bedste julegave! :jul2: (EEEEEELSKER jul!)

Ellers så er Miss-Mettes digt med rammen jo også oplagt, hvis jeg nu skulle være så heldig at være gravid i julen, men at vi endnu ikke havde fået et scanningsbillede :biglove

Jeg tror ikke, at vi bruger idéen om krus eller fødselsdagsinvitation, for det har begge vores forældre allerede prøvet med vores søskende, og så gætter de bare hvad det er med det samme, og så er det jo ikke sjovt! :P

Jeg har forresten været nødt til at bede begge mine forældre, om at stoppe med at spørge om jeg var gravid - ellers ville de bare gætte det selv, når det endelig var. :box Men realistisk set, så tror jeg faktisk at min mor lurer den inden jeg får sagt noget, uanset hvad, hun kan simpelthen LUGTE når nogen har hemmeligheder! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid første gang, valgte vi omkring 9.-10. uge at fortælle vores forældre at de skulle være bedsteforældre.

Vi havde købt "bedsteforældrebogen" - det er første barnebarn til begge par.

Synes det var en god ide, da barnet får den udfyldt retur og kan lære om sin familie.

Bogen er nu lagt på hylden noget tid, da jeg havde en MA i okt. 10.

Vi håber der snart er en grund til at finde den frem igen :-)

Ved dog ikke hvordan vi skal fortælle det næste gang..

Håber vi snart står med to streger :-) Pøj pøj

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde købt en buket røde roser til hver farmor, mormor og oldemor og puttet en positiv gt ned i buketten.

(Ja jeg havde mange test 8 srk af forskellige mærker inden jeg turde at tro på det, så der var nok at dele ud af)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre får første barnebarn til april som min lillesøster skal have.

Min kæreste mor og stedfar samt far har endnu ikke børnebørn.

så det er lidt besværligt den dag de skal have det at vide.

Vi har valgt at vi vil kører ud til de forskellige, og have et lille kort eller noget i den stil med scanningsbillede.

Hvor der står noget med at du skal være mormor/morfar, bedstemor/bedstefar, farfar.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde købt små rammer - den ene med sut, en anden med barnevogn og den sidste havde en bamse på og satte scanningsbilledet uge 6 ind :) vi fortalte det i uge 10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja er jo ikke gravid endnu (ikke bevist, kun nogle små fornemmelser) men har allerede tænkt på et par ideer..

manden lovede engang min søs at hun måtte få det at vide som den første fordi hun sååååååååååå gerne vil være moster... Så regner bare med vi vil trække hende til side og sige: du skal være moster.. :yay

min mormor er super til at strikke så hun får noget garn og en strikkeopskrift af en art til noget baby et-eller-andet.. (nogen der har ideer til hvad det ku være?)

min mor får en ramme med 3 pladser.. 1 til ultralydsbillede.

2 til et digt og 3 til et billede af det nyfødte første barnebarn..

ved ikke med svigerfamilien..

farfar får det nok bare at vide..

farmor noget kort måske med et digt da hun er til det kreative...

svigerinden får det nok også bare at vide..

hun vil selv gerne have børn og bliver nok sur hvis vi får børn før hende... så ikke noget særligt dér..

Knuss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde ideer i har... men ja den oplevelse får vi jo ikke lov til at "overraske" med.... -_-

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja er jo ikke gravid endnu (ikke bevist, kun nogle små fornemmelser) men har allerede tænkt på et par ideer..

manden lovede engang min søs at hun måtte få det at vide som den første fordi hun sååååååååååå gerne vil være moster... Så regner bare med vi vil trække hende til side og sige: du skal være moster.. :yay

min mormor er super til at strikke så hun får noget garn og en strikkeopskrift af en art til noget baby et-eller-andet.. (nogen der har ideer til hvad det ku være?)

min mor får en ramme med 3 pladser.. 1 til ultralydsbillede.

2 til et digt og 3 til et billede af det nyfødte første barnebarn..

ved ikke med svigerfamilien..

farfar får det nok bare at vide..

farmor noget kort måske med et digt da hun er til det kreative...

svigerinden får det nok også bare at vide..

hun vil selv gerne have børn og bliver nok sur hvis vi får børn før hende... så ikke noget særligt dér..

Knuss

Til det med rødt, så ville jeg elske at få strikket et tæppe til at svøbe baby i :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til det med rødt, så ville jeg elske at få strikket et tæppe til at svøbe baby i :7himmel

Åh ja selvfølgelig... :D

Et lille lækkert svøb til baby, fantastisk ide...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig gode idér!

Synes digtet er rigtig sødt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg faldt lige over en sjov t-shirt man kunne bruge til at fortælle det med ;)KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sendte de kommende bedsteforældre et brev med posten, med en ordrebekræftelse på at der var blevet bestilt 1 stk. barnebarn til dem, med levering 29. oktober 2009 og et scanningsbillede fra nakkefoldsscanningen. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sendte de kommende bedsteforældre et brev med posten, med en ordrebekræftelse på at der var blevet bestilt 1 stk. barnebarn til dem, med levering 29. oktober 2009 og et scanningsbillede fra nakkefoldsscanningen. :loveshower

Sikke en sød idé :biglove Jeg vil dog gerne se dem i ansigtet når de får nyheden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en sød idé :biglove Jeg vil dog gerne se dem i ansigtet når de får nyheden ;)

Vi var hjemme hos mine svigerforældre den dag de modtog brevet med posten.

Jeg kan fortælle at svigerfar græd som pisket!! (Af glæde) Og svigermor begyndte straks at fortælle hvem af veninderne hun først skulle prale overfor... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I kan læse hvordan vi gjorde på vores hjemmeside:

http://bricksite.com/brian_henriette?id=232405

Næste gang tror jeg, at Lauge skal have en "Jeg skal være storebror" trøje på.. Har købt noget papir til min printer, som kan stryges på tøj, så det tror jeg at jeg skal sidde og rode lidt med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER