Guest AngelJuul

Det hår der - krøller

9 indlæg i dette emne

Jeg har selv krøller, Mick har krøller, og nu er Frejas hår blevet længere og længere og nu med små proptrækskrøller, ikke vildt mange, men de popper frem på hovedet af hende for hver dag der går og mange flere end Mick har haft.

Nåh men Mick er jo klippet korthåret, sådan drengeklippet, så der har jeg ikke krølle problemet, jeg selv reder jo bare mit, MEN Frejas er det rene rasta i baghovedet efter en dag i vuggeren med middagssøvn. Herhjemme kommer hun i bad om aftenen, får vådtet håret (og vasket hver anden dag) og redt det igennem, men føj hun er øm om sit hår, så måtte gribe det anderledes an - balsam var min næste tanke, det skal jo redes, men heller ikke et hit. Nu har vi så gang i balsam spray,, det går da, men hun hader at få det sprøjtet i håret, så hyler og skriger fra det øjeblik hun ser flasken, til vi er ude af døren (altså om morgenen)

Ja jeg kunne da også klippe hende, men altså hun er en pige, jeg vil da gerne have at det kan ses på hende foruden på tøjfarven, når hun altså har lyserødt/rødt på.

Nogen der har nogle gode trick til det krøllebørstning/redes ???????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ville det ikke hjælpe hvis det blev flettet eller sat i en hestehale når hun skal i børnehave?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Balsam sprayen fra Sanex er enormt god! ellers så tag totter af håret.. hold hendes hår som om din hånd var elastikken til en hestehale og børst det som så skulle forestille at være hestehalen. - uden at rykke får meget i hendes hovedbund.

men vil lige forklarer hvordan en balsam spray fungere, da mange gør det forkert.. Man sprøjter fra rod til spids i ét sprøjt, mest ved rødderne og så tager man og sprayer totter med mange filtre, i dette tilfælde baghovedet - husk altid sprayen skal være 15-20 cm. væk fra håret og sprøjt ikke så håret er vådt.

jeg har selv meget sart hovedbund og det samme med min lillesøster, hvis hår er SÅ elektrisk at det filtre efter hun har været ude i 5 min.

Men eller som Mille siger, flet hendes hår for natten og så om dagen sæt det op, så filtre det mindre :)

Jeg har mange tips og tricks, hvis du står og mangler ;)

håber det kan hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har desværre ikke hår nok til at sætte det op

finder lige det nyeste billede og sætter ind af hende

23i6mi8.jpg

Det er hende i den lilla jakke, håber at i kan se krøllerne i baghovedet

Jeg holder det allerede som en elastik og børster fra spids til rod, jeg havde bare håbet på en lidt nemmere måde at fikse det hår på, måske substral så det kunne blive langt nok til at blive flettet :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved måske det er gå lidt langt ud nu, men har du prøvet at flade det? med en glattejern, så kan det evt. være at det er nemmere at re ud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved måske det er gå lidt langt ud nu, men har du prøvet at flade det? med en glattejern, så kan det evt. være at det er nemmere at re ud?

nej har slet ikke tænkt tanken på det, har nemlig ikke et glattejern ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv krøller, Mick har krøller, og nu er Frejas hår blevet længere og længere og nu med små proptrækskrøller, ikke vildt mange, men de popper frem på hovedet af hende for hver dag der går og mange flere end Mick har haft.

Nåh men Mick er jo klippet korthåret, sådan drengeklippet, så der har jeg ikke krølle problemet, jeg selv reder jo bare mit, MEN Frejas er det rene rasta i baghovedet efter en dag i vuggeren med middagssøvn. Herhjemme kommer hun i bad om aftenen, får vådtet håret (og vasket hver anden dag) og redt det igennem, men føj hun er øm om sit hår, så måtte gribe det anderledes an - balsam var min næste tanke, det skal jo redes, men heller ikke et hit. Nu har vi så gang i balsam spray,, det går da, men hun hader at få det sprøjtet i håret, så hyler og skriger fra det øjeblik hun ser flasken, til vi er ude af døren (altså om morgenen)

Ja jeg kunne da også klippe hende, men altså hun er en pige, jeg vil da gerne have at det kan ses på hende foruden på tøjfarven, når hun altså har lyserødt/rødt på.

Nogen der har nogle gode trick til det krøllebørstning/redes ???????

Min store pige har rigtig fint hår og fald/krøller, og hun har altid haft en kæmpe uldtot i nakken når hun har sovet.

Balsamspray prøvede jeg i en uge, og smed resten ud da jeg syntes hendes hår blev mega fedtet af og at mængden der skulle bruges kontra redt hår var alt for stor.

Hos os er der kun en eneste løsning og det er balsam hver dag. Desuden reder vi hendes hår minimum 2 gange om dagen (morgen og aften).

Hun var bestemt heller ikke vild med, men det var bare ærgeligt.

Hun brokker sig stadig en gang i mellem, og hun får at vide så må vi klippe det af også er det slut med hello kitty spænder og elastikker.

De få gange hun har sagt så bare gør det, har hun ombestemt sig igen når saksen er blevet fundet frem.

Så jeg anbefaler på det kraftigeste balsam (og drop shampoo med balsam i det virker ikke ordenligt), brug gerne en ordenlig balsam. Her i huset får hun en klat af mit tresemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store pige har rigtig fint hår og fald/krøller, og hun har altid haft en kæmpe uldtot i nakken når hun har sovet.

Balsamspray prøvede jeg i en uge, og smed resten ud da jeg syntes hendes hår blev mega fedtet af og at mængden der skulle bruges kontra redt hår var alt for stor.

Hos os er der kun en eneste løsning og det er balsam hver dag. Desuden reder vi hendes hår minimum 2 gange om dagen (morgen og aften).

Hun var bestemt heller ikke vild med, men det var bare ærgeligt.

Hun brokker sig stadig en gang i mellem, og hun får at vide så må vi klippe det af også er det slut med hello kitty spænder og elastikker.

De få gange hun har sagt så bare gør det, har hun ombestemt sig igen når saksen er blevet fundet frem.

Så jeg anbefaler på det kraftigeste balsam (og drop shampoo med balsam i det virker ikke ordenligt), brug gerne en ordenlig balsam. Her i huset får hun en klat af mit tresemme.

Tusind tak for det - min mor har foræret mig noget fra Italien (som dufter vildt godt) så kan hun blive en lille duftpige i vs :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan et hår har Tilde også :wacko Og det er også lige ved at blive en rastapølse i nakken <_< Jeg gør det, at jeg mange gange om dagen kører mine fingre gennem hendes hår, og når jeg så støder på "klumperne" kan jeg så få dem fra hinanden - dog ikke uden hun skælder ud og siger "Naaaaaj muar" :D Men balsam lyder som noget der også skal afprøves herhjemme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER