tineditte

Hvor meget sover jeres 4- 5 årige??

22 indlæg i dette emne

Min store dreng, som bliver 5 i morgen, er bare altid træææææt!

Jeg syntes det virker lidt unormalt at han er klar til seng omkring 18.30 hver aften? Vi putter ham lidt over syv, halv otte, men fra 18.30 og frem er han bare sur og træt.

Han sover ca. 12 timer hver nat og kan også falde i søvn i bilen hvis vi kører nogen steder om eftermiddagen! <_<

sover jeres lige så meget??

Jeg skal lige huske at sige at han eeeelsker at være ude. Han cykler, leger med sværd og roder i haven. Og i børnehaven har han det også bedst ude.

Han spiser normalt og vokser som han skal.

Det er efterhånden ret hårdt at have en sur dreng hver aften og samtidig har vi jo også en lillebror som os gerne vil have lidt opmærksomhed! :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Daniel sover som regel kl 18.30-19.00 om aftenen, og vågner så ca 5.30-6.00 om morgenen...

Vi har prøvet at holde ham kørende til kl 20.00, med det resultat at han blir irriteret og sur over ingenting, og han vågner stadig kl 5.30-6.00 om morgenen alligevel.

Det er nu fint nok, men det er bare træls at for ham er det det samme i weekenden, han er bare ikke typen der kan putte videre sammen med mor og far, nej når han vågner så er det op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander er 4,5 år og han sover fra 19:45 til kl. 06:00 - han er altid træt når jeg henter ham i børnehaven og der går ca. 2 timer hvor han let kan blive sur. Så der får han fred og kan lave lidt hvad han har lyst til og så er han ikke sur.

Når han skal i seng kl. 19:15 er han ikke træt og vil helst ikke sove. Men falder i søvn inden kl. 20

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter fylder 5 i dag :-) hun kommer i seng ca 19.20 og sover til ca 6.30.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter fylder 5 i dag :-) hun kommer i seng ca 19.20 og sover til ca 6.30.

Tillykke med hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter fylder 5 i dag :-) hun kommer i seng ca 19.20 og sover til ca 6.30.

Tillykke med hende :hurra

Tobias kommer i seng omkring kl. 19-19.30 og bliver vækket om morgen kl. 5.45. Nogle dage tager han en lur på sofaen efter de er hentet i børnehaven, ja det gør begge unger faktisk. De er rigtig trætte efter en lang dag i børnehaven, så de nupper en gang i mellem en lur fra kl. 16-17.30., hvor de så spiser og kommer i seng bagefter og sover til næste morgen. Så de dage ser vi dem ikke så meget i vågen tilstand :D Men synes også de skal have lov til at sove det de kan, for de bruger meget krudt i løbet af den dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dengang min dreng var så lille kom han i seng kl 19 og sov til kl 07 hver dag....og nogle gange længere....

Det er meget forskelligt hvordan børns søvnbehov er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mille på 4 år sover fra klokken ca 19.00 til 06.00, men det er også kun fordi hun bliver vækket der :) Hvis det er weekend sover hun fra ca 19.45 og somme tider helt til klokken 9 :loveshower :loveshower Ellers vågner hun klokken 8 i weekenderne..

Hun er enormt træt når vi henter hende i børnehaven og hun kan sagtens nå at falde i søvn på vejen hjem og hvis hun ikke gør det, kan hun også sagtens nuppe 30 minutter på sofaen og så stadig gå i seng klokken 19.00 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andy som bliver 5 lige om lidt sover fra kl 19 til omkring kl 6-7 ( alt afhængig af om Cody vækker ham :) )

Cody sover kl 19 og står op ml 5.30 og 6, i weekenderne kan han dog sove til ved 7 tiden hvis vi er heldige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min store dreng, som bliver 5 i morgen, er bare altid træææææt!

Jeg syntes det virker lidt unormalt at han er klar til seng omkring 18.30 hver aften? Vi putter ham lidt over syv, halv otte, men fra 18.30 og frem er han bare sur og træt.

Han sover ca. 12 timer hver nat og kan også falde i søvn i bilen hvis vi kører nogen steder om eftermiddagen! <_<

sover jeres lige så meget??

Jeg skal lige huske at sige at han eeeelsker at være ude. Han cykler, leger med sværd og roder i haven. Og i børnehaven har han det også bedst ude.

Han spiser normalt og vokser som han skal.

Det er efterhånden ret hårdt at have en sur dreng hver aften og samtidig har vi jo også en lillebror som os gerne vil have lidt opmærksomhed! :bed

Jeg ville prøve at putte ham kl. 18.30, når han er træt, og så for en sikkerheds skyld måske lige få målt en blodprocent, selvom det er meget normalt, at de er så trætte. Så er du på den sikre side med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger sover 12 timer, de kommer i seng kl.19 og står op kl. 7

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores barn er lige blevet fem, han bliver puttet 18.30-19.00 og sover så længe han vil, typisk til klokken 7 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie er lige blevet 5. Hun sover fra ca 20:00 (puttes 19:30) og vågner af sig selv mellem 6:00-6:30. Hun er ikke specielt træt når hun kommer hjem fra børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo meget individuelt, hvor meget søvn børn har behov for. Vores datter har ALDRIG været et sovebarn, men hun falder dog tidligere i søvn nu end dengang hun gik i vuggestue.

Jeg tror, at jeg ville prøve at lægge ham i seng, når han er træt ved 18.30-tiden og så se, om han vågner tidligere. Hvis han ikke gør, har han åbenbart brug for den ekstra søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siff er 4 år og 8 mdr og sover fra kl. 19.30 og til kl.07.00, hvor hun bliver vækket :) I weekenderne hedder sengetiden også 19.30 og så kan hun sove til kl. 07.30 - 08.00.

Så ca. 12 timer :)

Gaia på 6 år sover i det samme tidsrum.

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt at høre at jeres børn også kan tage nogen lange nætter!

Vi har opdaget hvad problemet var herhjemme! :rolleyes

Bastian er meget nærsynet! mener det er 3 på det ene øje og 4 på det andet. Så nu har vi haft ca 1½ måned med briller og problemet er løst!! :loveshower

Han sover nu ved 20 tiden og er frisk hele dagen. Han har bare brugt så meget energi på at koncentrere sig med sit dårlige syn at han var fuldstændig færdig om aftenen. Stakkels dreng!

<_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine drenge på 3 og 6 kommer i seng kl.18.30, får læst historie og sover kl.19. De vågner eller bliver vækket kl.6.20. Men jeg syntes bare man skal lade dem sove når de kan om aftenen - der er ingen grund til at holde dem kørende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva er knap 6 år

Hun lægges kl ca 19:30-20:00 og sover som regel efter 10-15 min. Hun sover så til kl ca 7 næste morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mellem 11 og 12 timer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Siff er 4 år og 8 mdr og sover fra kl. 19.30 og til kl.07.00, hvor hun bliver vækket :) I weekenderne hedder sengetiden også 19.30 og så kan hun sove til kl. 07.30 - 08.00.

Så ca. 12 timer :)

Gaia på 6 år sover i det samme tidsrum.

Knus Susanne

Fuldstændig det samme her med min snart 4-årige datter (om 3 uger).

Hun falder en gang imellem i søvn på sofaen om eftermiddagen.

Min bonussøn sov i den alder altid 12 timer, uanset hvornår han blev puttet så var det bare 12 timers nattesøvn han skulle have.

Han kunne dog ikk “tåle“ at køre i bil ved 17-tiden...så var det HELT sikkert han faldt i søvn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt at høre at jeres børn også kan tage nogen lange nætter!

Vi har opdaget hvad problemet var herhjemme! :rolleyes

Bastian er meget nærsynet! mener det er 3 på det ene øje og 4 på det andet. Så nu har vi haft ca 1½ måned med briller og problemet er løst!! :loveshower

Han sover nu ved 20 tiden og er frisk hele dagen. Han har bare brugt så meget energi på at koncentrere sig med sit dårlige syn at han var fuldstændig færdig om aftenen. Stakkels dreng!

<_<

godt at i fandt ud af problemet :kram2

min søn bliver 4 til okt. og falder i søvn før 20, han bliver puttet 19 - 19.30 og sover så til 5.45 hvor han bliver vækket. Nogle dage kommer han også træt hjem og tager en lille lur og vågner selv op til spisetid, - spiser, kommer i bad og puttes igen og sover så til han bliver vækket

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

til hverdag kommer felix i seng ca 19.30 og bliver vækket kl 6.30 han skal ha god tid om morgen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER