Heidi0601

Den ultimative dåbsgave til en dreng

18 indlæg i dette emne

Vi skal til dåb ved min nevø lige om snart, og jeg er kommet så meget i tvivl om, hvad vi skal give ham.

Tøj er ikke et emne, da de har fået SÅ meget arvetøj.

Men hvad er den ultimative dåbsgave til en lille gut??

Kram Heidi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh, ville gerne se hvad du linker til, men den siger at linkene ikke virker!dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva prisleje er vi i Heidi?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ca 1000 kr tilbage +- et par hundrede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har modtager have? - for så er et klatretræ oplagt. Det vokser med barnet. Giver en god symbolsk værdi, synes jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med bObles tumlemøbler? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min første tanke var også en sparegris fra en guldsmed :) Eller et smykke, som han kan have i mange år.. Måske et dagmarkors. Men det er der i vores familie tradition for, at gudfar eller gudmor giver, så hvis det er sådan hos jer også, er det jo ikke helt så smart..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En memozz-platte - eller et gavekort til sådan en :)

Vi ønskede os selv en i bryllupsgave, og når vi engang får en bebs, så ryger ønsket på til dåbsgave :)

Perfekt dåbsgave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bobles plejer at være et hit hos de fleste børn.

Eller måske et gyngedyr? http://www.legeskab.dk/Gyngedyr-27.aspx?ProductID=PROD10272&VariantID=

Det kunne også være en af de der små dyr med 4 hjul under som man kan sidde på... er pt. helt blank for hvad den hedder. Min kusines datter fik en mariehøne-variant i dåbsgave...

En sansegynge eller baby-hængekøje kan måske også være en ide? http://www.legeskab.dk/Baby-13.aspx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget JEG blev rigtig glad for da vi holde barnedåb for Oscar, var sådan en glas ting, som blir lavet nede ved guld smeden/ smykke butikker, hvor de simpelhen bruger laser, hvor det blir indgravet i glasset. så er der navn, stjerne tegn , vægt osv, er så flot en gave. ellers fik viogså et flot sølv bord flag, hvor vi så fik gavekort ved siden af så man ku ingravere hans navn i selve sølv foden der i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hva med Moneyphanten fra Georg Jensen http://www.georgjensen.com/dk/living/tilbehor/moneyphant

Nogle Birdies til at hænge op på hans værelse

Hoptimist

Aben, et af de andre dyr eller en af garderne fra Kay Bojesen

Ved ikke om det er nogle ønsker der kan bruges, men synes bare det kunne være sjovt hvis det var noget knægten kunne have i MANGE år og så sige det var hans dåbsgave fra jer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

til vores egen søn, min venindes dreng og hendes nevø fik vi en glaspuster til at lave en sutteflaske i masiv glas hvor på alle oplysninger om fødsel og hvem der var faddere ved dåben blev graveret ind i.. ved alle tre gaver blev gaven modtaget med kyshånd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

til vores egen søn, min venindes dreng og hendes nevø fik vi en glaspuster til at lave en sutteflaske i masiv glas hvor på alle oplysninger om fødsel og hvem der var faddere ved dåben blev graveret ind i.. ved alle tre gaver blev gaven modtaget med kyshånd..

Det var da en rigtig god ide :super Kostede det ikke spidsen af en jetjager? Håber det er okay, at jeg lige låner tråden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville holde mig fra diverse sølv-sager, man får så meget af det og det bruges ikke rigtig.. Så er det sagt :)

Vi fik Piet Hein bordflag i stort med navn og fødselsdato indgraveret i, det er jeg SÅ glad for! :) Ellers fik vi en sansegynge, også mega hit.. Ellers ville jeg også sige bObles... Vi fik også Sigurds børnebibel med DVD og den er jeg også super glad for! Noget vi ikke fik men som vi ønskede os var 'A hobbits tale' eller 'Hobitten'. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville holde mig fra diverse sølv-sager, man får så meget af det og det bruges ikke rigtig.. Så er det sagt :)

Vi fik Piet Hein bordflag i stort med navn og fødselsdato indgraveret i, det er jeg SÅ glad for! :) Ellers fik vi en sansegynge, også mega hit.. Ellers ville jeg også sige bObles... Vi fik også Sigurds børnebibel med DVD og den er jeg også super glad for! Noget vi ikke fik men som vi ønskede os var 'A hobbits tale' eller 'Hobitten'. :)

Jeg må tilslutte mig Anna - alt det der sølv-glitter-hejs kommer ofte til at stå til pynt og ungerne har ingen glæde af det.

Udover penge og gavekort til div. fik vi: gå-vogn, bogen "Vi er alle født frie" menneskerettighederne i billeder, en bondegård med dyr, lækkert sengetøj, lamaze legetøj, CD´er med klassisk musik, lilla trip trap stolbørneopsparing, Georg Jensen bestik....og meget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nevø skal navngives til sommer, og jeg har bestilt et billede af glas, hvor hans navn, fødselsdato og vægt kommer i, sammen med en lille figur, og så i ramme. Det er svigermor der er glaskunstner, så satser på lidt rabat :lolhit

Min søster har nemlig beundret mine hver gang hun har været her (har en for hver af børnene), så det var jo lige en oplagt gave, når hun er så vild med dem :loveshower

Måske det var en idé?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER