Posted April 3, 2011 Til mit 1. lægebesøg spurgte de om mit valg af fødested. og eftersom jeg bor på Mors kunne jeg vælge imellem Aalborg, Thisted, Viborg og vist nok også Herning. Jeg har prøvet at søge på diverse steder, men kan umiddelbart ikke finde noget på disse steder. Er det noget min jordmoder burde vide - om de forskellige fødesteder, når hun nu har tilholdssted i Thisted? Jeg ved ikke engang, hvad jeg skal medbringe på sygehuset og jeg ved ikke engang om nogle af stederne kan tilbyde fødsel i vand.. - jeg ved heller ikke umiddelbart hvem jeg kan spørge, for min læge har umiddelbart lang ventetid for tiden og jeg føler lidt det er noget jeg gerne vil have på plads snarest, da der kun er 2 uger til jeg er halvvejs mod terminen.. Nogle der kan hjælpe? Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 3, 2011 jeg vil sige at du trygt kan vælge thisted, de er søde og er gode til at få en til at være tryg, og der er det ene stuer. + transporten er ikke så lang.. Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 3, 2011 jeg vil sige at du trygt kan vælge thisted, de er søde og er gode til at få en til at være tryg, og der er det ene stuer. + transporten er ikke så lang.. det er selvfølgeligt rigtigt, men overvejer kraftigt at føde i vand og ved ikke om den mulighed findes i thisted. Jeg tror jeg ville kunne være mere afslappet og fokuseret i situationen, hvis jeg kunne slappe af i noget vand og "koble" fra - jeg lider af den psykiske sygdom borderline, så jeg ved ikke engang, hvordan jeg ville tackle fødslen og tror at hvis jeg kunne koble af i vand, ville det hjælpe en del. Share this post Link to post Share on other sites
Posted April 6, 2011 Hejsa :) Nu kender jeg kun til Viborg, men har begge gange haft rigtig gode oplevelser der med hensyn til fødsel. Fødestuerne er kun 3-4 år gamle og er super gode ;) Hvis du vil læse mere om fødsel på viborg sygehus kan du kigge på deres hjemmeside der hedder www.vibarn.dk :) Share this post Link to post Share on other sites