Abelka

Ensom tvillingefødsel ..

18 indlæg i dette emne

Jeg havde haft nogle onde plukveer dagen forinden, og også brugt et par timer på svangre, men det var ikke noget der gav noget som helst.

De kom så igen da vi var gået i seng, men varede stadig kun omkring de 30 sekunder, så ingen forskel fra dagen før.

Ved 4-tiden syntes jeg godt nok de begyndte at nive noooget mere, og da kl. var 4.40 tastede jeg ind i min telefon hver gang der kom en ve.

Talte stadig ikke til mere end godt 25 mens veerne varede.

Kl. lidt over 5 stod jeg op for at tjekke hvor hyppige de veer egentlig var, og blev ganske overrasket efter at ha' skrevet tidspunkterne ned fra min telefon - der var kun 2½ minut mellem hver. Stadig var jeg dog overbevist om at det ikke betød noget fordi veerne var så korte. Men for fanden hvor gjorde de pludselig ondt nu jeg var kommet op at stå. Ringede tøvende til fødemodtagelsen og spurgte hvad jeg skulle gøre. Hun bad mig tage panodil og prøve med varmepude, og ellers måtte jeg jo komme derind. Jeg spurgte hvad hun kunne gøre for mig hvis jeg kom ind, og hun sagde at jeg kunne få noget mere smertestillende.. om jeg da ville det? (flink dame som jeg forstyrrede midt om natten! :rolleyes ) Ja det vil jeg vist godt, for det gør faktisk ret ondt efterhånden.

Så vækkede jeg min mand som blev helt rundt på gulvet. Han ville hive ungerne op og finde pasning, men jeg sagde at jeg lige så godt ku' ta' en taxa og så kunne han bare komme senere. Jeg var temmelig forpint og kunne ikke lige rumme at skulle vente på pasning.

Det ultimativt værste ved denne her omgang var turen ned fra 3. sal, ud i taxaen og frem til fødegangen :wacko

På vej ned af trappen fik jeg ringet til min veninde som skulle være med til fødslen.

Var mærkeligt nok stadig usikker på om jeg rent faktisk var i fødsel og havde jo lige råbt ulven kommer dagen forinden!

Taxamanden var helt befippet og kørte som død og helvede - ikke det fedeste med nasty veer og følelsen af at skulle skide :rolleyes

Og så ku' han ikke finde det !!! :blink

Så den tur vi plejer at foretage på 8 minutter tog 20!

Jeg kom ud af vognen og tænkte - nu går vandet da, for jeg ku' mærke noget spænde ud mellem benene!

Klokken var nu rundet 6 og taxamanden var strøget ind efter en kørestol, så jeg overfaldt en stakkels somalisk forbipasserende og hang i hendes skørter under en ve.

Sikkert noget af et syn ^_^

Den modtagende JM så overraskende på mig og fik sagt noget med at jeg da vist var godt igang.

Jeg bad om at få et kejsersnit for jeg ku' simpelthen ik' klare de onde veer mere. Hun spurgte om det var planlagt, og nej det var det jo ikke.

Hun ville ringe efter en læge, men først skulle jeg undersøges.

Af med klunset og op på briksen. Og SÅ så hun underlig ud.

Du er fuldt åben og har en spændt hindeblære hængende ud! Jeg skal ringe.

Så gik det stærkt. Jeg slappede lidt af, eller så godt man nu kan i den situation, men tanken om at det værste var ved at være overstået var så befriende i sig selv. Jeg ringede til min mand og bad ham komme NU!

6.15 løb de afsted med mig ned på fødegangen og jeg skulle virkelig kæmpe for ikke at presse, puh ha :blink

I løbet af meget kort tid var stuen fyldt og eneste der manglede for at jeg måtte presse var en venflon.

Efter 4 forgæves forsøg snerrede jeg at hun skulle sætte den i en fed blodåre højt på armen hvor man ikke kan ramme forbi! Så sad den der.

2 veer tog det mig at komme om på ryggen og så sprøjtede vandet ellers ud.

2 minutter og 2 pres senere kom Konrad flyvende og jeg fik ham op til mig. Aaarh hvor befriende :)

Veerne var pist forsvundet - virkelig underligt med tanke på at der stadig var et barn i maven, men dejligt fordi jeg så havde masser af overskud til at beundre Konrad.

Jeg bad en af anæstesisygeplejerskerne om at ringe til min mand for at høre hvor langt han var, men han stod foran sin mors hoveddør for at aflevere de store :(

Viggo stod højt derinde, så jeg så for mig et længere forløb for at få ham ud, men det varede altså kun 1 ve, så var han nede ved exit.

Også her sprøjtede vandet ud, og Viggo kom som supermand 2 pres efter - 8 minutter efter Konrad.

Jeg klippede selv navlesnoren på Viggo - far var lisom ik' nået at komme til at ku' gøre det :boo

Dét var underligt... altså at føde 'alene' - men bort set fra det, så var det en helt fantastisk oplevelse som jeg vil se tilbage på med glæde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er du bare sej :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det sejt gået, men synd at din mand ikke nåede det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

godt gået..

synd farmand ikke nåede at komme...

hvad sagde han da han kom og så super-mommy ligge der med 2 drenge...??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en skøn beretning :loveshower Ærgeligt din mand ik nåede at komme med :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, altså bortset fra at manden ikke nåede at være med, så lyder det da som en rigtig skøn fødsel! Tak fordi du deler beretningen. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow hvor er du sej, dog ærgeligt din mand ikke nåede med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvad sagde han da han kom og så super-mommy ligge der med 2 drenge...??

Nåh ja det var da ærgerligt, men jeg har jo set det før

:prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvoe er du seeeej :gp :gp :yiepie

Dejligt du havde en god oplevelse med fødslen, selvom du var "alene"

Tak for en dejlig beretning :biglove :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en fantastisk beretning! Wauw, du er så sej! Arrhhh farmand, nok har du set en fødsel før men du har ikke set Konrad og Viggos fødsel :sm: ;)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow sikke da en beretning.. flot du klarede det alene.. og tillykke med dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for en super FB. :respekt

Og stort tillykke med de to supermænd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hold da op hvor er du bare sej.. Girl20Power.gif Meeeen jeg tror nu nok jeg var kommet til at sige noget rigtigt grimt til manden, med den kommentar der.. shooter.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik også hurtigt her, så min mand nåede heller ikke at være med :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Griner stadig når jeg læser din beretning :whistling

Kan godt huske det fra vores termins- og mødregruppe den gang :kram

Håber at i alle 6 har det godt. Tvillingerne er jo ved at være store er der stadig stor størrelses forskel på dem

Knus

Jeanett (Fido den gang)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha sikke en fødsel :) ærgeligt, at din mand ikke nåede at være med :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en fart de to drenge havde på. En skam farmand ikke nåede med til fødslen og din veninde nåede det heller ikke, må have været ret underligt at føde alene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER