Ulykkeligmig

Ulykkelig

1 indlæg i dette emne

Jeg er en kvinde på 38 er gravide i uge 13+6
Det har virkeligt være en hårdt graviditet nogensiden, jeg har to piger i forveje.

Jeg har virkeligt bruger og høre om jeres erfaring herind.
Jeg fandt ud af da jeg var uge 12 scanning som viser sig at jeg var kun 11+6 og alt var fint fra hoved indtil vi når til maven fandt de ud af at min baby har en tarm som siddet udenfor mavesæk, så der er større chance for at foster har en misdannelse, vi var dybt ulykkelig da vi fik den besked at vide, så læge at vi skal kom ind igen 4 dage efter for at tage modekageprøve, og det fik så gjort 4 dage efter, men scanning viser nu at den tarm som sidder udenfor mavesæk, har næste vokser ind på plads og foster har udvikle sig fint bare i det 4 dage så læge var ikke bekymret om at vi vil får andre svare end normalt svar

 Så vi gik hjem med en god mavenfornemmelse, så efter  lang 11dage vintertid, bliver vi ramte af lyn da læge ringede og fortalt min kæreste at de har fundet 30-40 % Edward syndrom i det prøve de tog, så vi skal ind og snakke med dem hurtigste som muligt, så mig og min kæreste meldt os syg fra job og møde op på afd dagen efter. Inden vi gik var vi overbevist om at vi skal ha en abort da vi har Google os frem til at der er 0% for foster vil overlever uanset hvad vi gør, da vi synes selv 30-40% Edward syndrom er alvorlig så vi har truffet vores beslutning at det er bedste vi får abort.
Men da vi kom ind var det så en anden læge til sted os som har har forstand for den sygdom, men så siger de så at det er ikke sikker på om de har fundet er det så bare kun på modekage og foster har ikke Edward syndrom eller så er det både foster og modekage. Fordi i det at det er kun fundet så ikke mere end det % i prøvet, også tænke vi så hvad skal vi så gør, men så bliver vi scannet for at se hvordan foster har det, og indtil videre som de kan se på scanning har baby fint og har alt det mål som normal foster kan ha, og den tarm som de kunne se før er næste vokser ind.
Så de kan ikke sige med sikkerhed som vi har en handicap barn som ikke vil overlever eller om vi har sund barn når scanning viser normal

 vi var så knus så bed de os om at træffet en beslutning om vi vil giver de lidt tid til uge 16 så vil de kun undersøgte og tage fostervand prøvning for se om de kan finder Edward syndrom i fostervand og se om foster har vokser som den skal. 
Men problem er at min kæreste har kun forstået at det er misdannelse foster vi har og han vil ikke tage chance eller trækker mere tiden ud han vil hellere ha det overstået med abort med det sammen, men jeg har det omvendt og jeg vil giver foster en chance til for at at jeg ikke tog fejl, for jeg skal lever med resten af mit liv hvis jeg ikke give 14dage mere for at være sikker på at det er det rigtigt beslutning jeg fortage mig
Så jeg er dybt ulykkelig lige nu og derfor vil høre om der sidder noget derud der har kendskabet til det mig og mi kæreste vi har været igennem lige nu ? og om er der chance for at foster har ikke Edward syndrom? Når det er kun 30-40% ?? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER