SM2021

Skruk, men kæresten vil vente

3 indlæg i dette emne

Hej Forum,

 

Jeg er total skruk og har været det i flere år efterhånden. Jeg er 22 år og kæresten er 25. Vi har officielt været sammen i 1,5 år men har set hinanden i snart 2. Vi bor sammen, har dyr og fælles økonomi.

 

Jeg er færdiguddannet salgsassistent og har i øjeblikket 2 jobs og med en god løn fra begge steder. Min kæreste er kokkeelev og er færdig om 2,5 år. 
 

Vi har længe snakket om børn, men kæresten vil vente til han er færdiguddannet pga økonomien (siger han). 
 

Her de sidste par uger har jeg virkelig været irriteret, frustreret og ked af det over projekt baby om 2,5 år! Jeg synes der er længe til og føler at der er styr på økonomien, bortset fra at han får elevløn. Vi betaler vores regninger til tiden, har 2 dyr, egen bolig, bil og ligger endda penge til side hver måned til gaver, opsparing mm. Og udover det “lommepenge”.

 

Hvad kan jeg stille op? Og hvordan får jeg taget hul på samtalen igen, igen? 
 

Da han er kokkeelev, arbejder han mange timer (12-14 timer om dagen) og har sjældent fri. Når han er færdigudlært vil han sku arbejde endnu mere end nu og alligevel vil han først vente til han er færdig! Jeg tænker derimod at NU ville være et godt tidspunkt for os begge. Han vil kunne hjælpe mere til og se baby oftere end hvis vi ventede + Man ville kunne få støtte til evt. pasning da han er under uddannelse.

 

Nogen der står eller har stået i lign situration? Eller er der nogen som blot ønsker at komme med deres tanker omkring det hele.

 

MVH

 

Den Skrukke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg været gravid to gange. Første gang var med min eks, hvor jeg valgte at få en abort. Det skyldtes mest af alt at han var ekstremt umoden, og jeg praktisk talt skulle passe en baby mere end den jeg allerede gik og ryddede op efter.

Anden gang er med min nuværende kæreste, hvor vi faktisk ikke har været kærester lang tid inden vi opdagede jeg var gravid... Så er sige vi opdagede jeg var gravid dagen efter vi officielt kom sammen.

 

Men! Vi stod jo i den situation af at, min kæreste ikke syntes det var tidspunktet. Så var beslutningen hans alene have vi fået en abort. Men for mig virkede det forkert. Så vi beholdte det. Og det var en lang og sej graviditet. Men havde ikke gjort det om for noget i verden! 

Vi er måske ikke økonomiske klar til en baby, da jeg er ledig og min kæreste studerende plus han har arbejde som bartender. Så vi kan vel sige han har været en smule heldig med at der er Corona på det punkt da det gør at han har meget tid hjemme. 

 

Jeg kan godt følge din kæreste i at det måske kan være en stressende situation at skulle have barn plus uddannelse. Men der er altså ikke noget "perfekt" tidspunkt at få børn. Det hele handler omkring, hvordan du har det inden i. Der vil altid være en stresset periode, der vil altid være lidt økonomiske kneb ind i mellem. Og ja babyer er dyre... Men det kommer også meget an på hvordan man gør det. Nu har vi været heldige med en masse hjælp fra begge familier. Men vi handler også meget genbrugt til vores datter. Det hele behøver ikke at være lutter nyt. Når det er sagt får du jo også børnepenge. Vi har dog den holdning at vi prøver at gemme så meget af det som muligt. Så har vi råd til at købe lidt ekstravagante ting til hende i fremtiden, eller ligge penge i en opsparing.

 

Jeg kan sagtens forstå dine tanker! Fordi jeg var selv lidt skruk i mig tidligere forhold og jeg blev ked af det, hver gang jeg følte jeg blev mødt af negativ holdning, og jeg nærmest skulle forsvare mig overfor et barn der ikke var større end 5 år.. 

 

Mit bedste råd, mærk inde i dig selv, føler du, at du er parat. Så gå efter det! Snak med din kæreste og kom til en enighed. En graviditet varer altså godt og vel omkring 9månder (plus / minus)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stemmer i med TumleTrolende. 
Det vil aldrig være god timing for et barn, i al fald yderst sjældent :) 

 

Så er du klar, så forsøg snakken med ham igen. Hvis det er det økonomiske han er bekymret for, så kom forberedt. Undersøg hvad i får i børnepenge hver 3. Måned, man skal nok regne med 1000kr ekstra i mdr som minimum med en ekstra pode, i første omgang går det meget til bleer, og ja selvfølgelig mange af de ekstra udgifter der er i starten, men man kan finde rigtig mange fine ting på markedspladsen og DBA :) 

hvad dagpleje prisen er i jeres kommune, og hvor lang tid du regner med at være på barsels dagpenge :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER