Projektbaby1

Forhøjet testosteron - måske pcos

10 indlæg i dette emne

Hej alle I søde kvinder

Min kæreste og jeg er i fuld gang med projektbaby, men efter p-pille stop for 4 måneder siden, har jeg ikke haft menstruation og derved heller ikke ægløsning :-( 

Jeg har været ved lægen utallige gange og endelig har jeg fået taget blodprøver, der viser at jeg har forhøjet testosteron og LH, som kan betyde at jeg har pcos. Jeg har altid tænkt, at jeg ganranteret har det, fordi jeg så brændende ønsker mig børn, så hvorfor skulle det blive nemt for mig...Og blodprøverne, viser så at min mavefornemmelsen ikke var helt dårlig. 
Nu spørger jeg så jer, fordi jeg skal til gynækolog i starten af august og selvom jeg er forberedt på, at det er pcos, håber jeg jo stadig at det ikke er det. 
Jeg ville derfor høre, om der er nogen af jer, som har forhøjet testosteron, uden at have pcos. Og til dem som har pcos, hvordan blev I gravide og hvor lang tid tog det? For kan slet ikke klare tanken om, at skulle igennem et langt forløb med hormonbehandlinger, medicin og måske fertitetsbehandling... Håber nogen kan hjælpe mig. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har PCOS. Fik jeg konstateret allerede tilbage i 2011 under første baby forsøg. 

1. graviditet tog et par måneder om at nå til, men der havde jeg en spontan abort. (jeg er 22 år gammel da)

2. graviditet kom i første huk efter en p-pille kur (stadig 22 år gammel) 

3. graviditet kom efter en længere tid med hormon behandling da min krop var gået i stå og ikke selv lavede ægløsning. Den endte dog i en spontan abort også (27 år gammel) Herefter "virkede" min krop igen. 

4. graviditet kom efter godt halvandet år uden hjælp (29 år gammel) 

 

Og ja nu er jeg igang med at prøve igen. Jeg er nu 31 år gammel, og vi har prøvet aktivt i 7 måneder efterhånden. 

 

At have PCOS er ikke ens betydning med at man skal have hormon behandling for at kunne blive gravid, hvilket jeg bla. er et bevis på. 

 

Hvordan er dine cyklus? Er de lange? Korte? ikke til at holde styr på? Jeg tænker ved at få dem kortlagt først og fremmest og forsøge jer med ægløsnings test kan hjælpe jer langt hen af vejen, PCOS eller ej :) 

 

Og så mindes jeg at have læst at holde sig fra sukker når man har PCOS også kan hjælpe. Det forværre symptomerne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har slet ingen cyklus, får ikke menstruation, det er det som gør det så forvirret og hårdt, for chancen for ægløsning er meget lille, da jeg nemlig ikke får menstruation... Og derfor er chancen for at blive gravid på naturligvis også meget lille..

 

Men dejligt at høre, at det ikke er helt umuligt at blive gravid. Vil jo bare gerne have at det lykkes på naturligvis og indenfor relativt kort tid...

 

Men fik du hjælp fra læge eller gynækolog med p-pille kur osv? 
 

Er normalvægtig, men prøver så vidt muligt at holde mig fra sukker, men synes det er svært at holde sig fuldstændigt fra det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, Projektbaby1 said:

Jeg har slet ingen cyklus, får ikke menstruation, det er det som gør det så forvirret og hårdt, for chancen for ægløsning er meget lille, da jeg nemlig ikke får menstruation... Og derfor er chancen for at blive gravid på naturligvis også meget lille..

 

Men dejligt at høre, at det ikke er helt umuligt at blive gravid. Vil jo bare gerne have at det lykkes på naturligvis og indenfor relativt kort tid...

 

Men fik du hjælp fra læge eller gynækolog med p-pille kur osv? 
 

Er normalvægtig, men prøver så vidt muligt at holde mig fra sukker, men synes det er svært at holde sig fuldstændigt fra det...

 

Det kan godt lyde som om du er der hvor jeg var efter min første abort, og i 2. forsøg hvor min krop også var gået i stå. 

Første gang kunne det som skrevet sparkes igang igen med en p-pille kur (det fik jeg bare ordineret af egen læge), og 2. gang var jeg i et længere forløb på et halvt år med hormorner. Der var jeg tilknyttet en gynækolog som jeg kom hos 7-8 dage efter min menstruation for at se om æggene var blevet store nok til at de ville lave en ægløsning af sig selv. Hvis ikke fik jeg nogle piller til at sætte gang i en menstruation så vi hurtigere kunne komme igang med den næste cyklus. 

 

At du ikke får menstruation kunne jo godt tyde på at du slet ikke får ægløsning - vi får jo kun menstruation fordi kroppen udstøder et æg som ikke blev befrugtet. 

Jeg aner ikke om der er lavet undersøgelser på om kvinder med PCO i højere grad oplever perioder hvor kroppen ikke producere nok hormon til at danne ægløsning, men det kunne da være interessant at undersøge nærmere. 

 

Men at du er normal vægtig og forsøger at holde dig fra sukker (altså come on, vi er kvinder! helt ærligt jeg har væltet mig i sukker i lang tid, specielt her under coronaen :whistling) så er du faktisk godt langt. Samtidig med har du alderen med dig :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe gik der efter hormonbehandling før du blev gravid? 
 

Ja, altså pcos er jo kendt for udebleven eller uregelmæssige menstruationer og ingen ægløsning. Men håber, at de vil hjælpe mig selvom vi kun har været igang i 4 måneder, for det kan ikke ske på naturligvis som det ser ud nu....
 

Ja, men jeg synes altså det er svært, at skulle holde sig fra sukker 100%, når man har en sød tand. Ikke nok med at man muligvis har pcos og ikke kan blive gravid på naturligvis, så er det da også en straf at man også skal holde sig fra sukker... :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 minutes ago, Projektbaby1 said:

Hvor længe gik der efter hormonbehandling før du blev gravid? 
 

Ja, altså pcos er jo kendt for udebleven eller uregelmæssige menstruationer og ingen ægløsning. Men håber, at de vil hjælpe mig selvom vi kun har været igang i 4 måneder, for det kan ikke ske på naturligvis som det ser ud nu....
 

Ja, men jeg synes altså det er svært, at skulle holde sig fra sukker 100%, når man har en sød tand. Ikke nok med at man muligvis har pcos og ikke kan blive gravid på naturligvis, så er det da også en straf at man også skal holde sig fra sukker... :-(

Jeg mindes at vi gik igang efter sommerferien, så i August måned cirka, og jeg var nok igennem 4-5 cyklus med deres hjælp før jeg blev gravid. 

 

Præcis! Det er eddermagme nedern.. Men jeg tænker at hvis man har et fornuftigt forhold til sukker og søde sager skal det nok gå :) Det skal jeg nok til at tilbage til :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, det var da også relativt hurtigt....

Men dejligt lige at høre andres erfaringer, for nøj hvor føler man sig alene, når alle ens veninder får børn på naturligvis og så i 1,2 og 4 forsøg.... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, Projektbaby1 said:

Okay, det var da også relativt hurtigt....

Men dejligt lige at høre andres erfaringer, for nøj hvor føler man sig alene, når alle ens veninder får børn på naturligvis og så i 1,2 og 4 forsøg.... 

åh ja tak.... kan godt huske det og står jo i det igen. 
det gør ondt at andre, både venner og bekendte, nærmest bare bliver gravide af at man kigger på dem, og så er vi andre som slås i større eller mindre grad. 
 

men sådan er livet opbygget engang imellem :) 

 

som jeg har nævnt før har du alderen med dig, og skal heldigvis ikke tabe dig overhovedet for at forbedre dine chancer. Ud fra de få informationer du har givet tænker, og håber jeg på at i bliver gravide indenfor kort tid :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak, håber også det snart lykkes for dig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER