Projektbaby1

Udebleven menstruation efter p-pille stop

4 indlæg i dette emne

Hej piger

Håber I kan hjælpe mig.

Jeg er 24 år gammel. Og d. 9 marts besluttede mig kæreste og jeg, at det var på tide at smide p-pillerne, da vi længe har snakket om, at stifte familie og det er et brændende ønske. 

Jeg tog derfor min sidste p-pille d. 8 marts, fik min menstruation d. 12, som varede til d. 15 marts. Og lige siden, har jeg ikke haft min menstruation, dvs. at jeg nu snart ikke har haft menstruation i 2 måneder. 
Efter p-pille stop, blev jeg dårlig med kvalme, ømme brystvorter og hovedpine, så fik en tid hos lægen, som ville tage en blodprøve, men var desværre ikke gravid. Lægen fortalte så, at det var meget normalt, at der kunne gå et halvt-helt år før ens cyklus bliver normal og man får  menstruation, men synes bare det lyder længe...

Er der andre der har oplevet dette? For alle mine veninder og fik almindelig menstruation/cyklus på 28 dage med det samme efter p-pille stop og kender ingen, som står i min situtation, hvor den ikke er kommet endnu.. 
Bliver bare helt nevøs for, om der er noget i vejen med mig, plus det er svært at vide hvornår man har ægløsning, da jeg ikke får menstruation...Håber I kan hjælpe, da vi sådan ønsker et barn! 
 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvordan var dine cyklus før du brugte p-piller?

Jeg var selv i en situation at da jeg skulle igang med projekt baby nummer 2 gik min krop fuldstændig i stå. Jeg gik uden menstruation i et halvt år, hvor jeg så blev henvist til gynækolog. Af en eller anden grund producerede min krop ikke nok af det hormon til at lave ÆL, så "jeg kom aldrig videre". 

Jeg har derudover PCO. Vi fandt aldrig ud af hvorfor jeg ikke producerede nok af det hormon - "Jeg virker" i dag xD

 

Men du er nok nødt til at vente til omkring 3-4 måneder før din læge vil gøre noget. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke huske hvordan min cyklus var før jeg tog p-piller. Har nemlig taget p-piller i 10 år, siden jeg var 14 år ca. 

Har været til lægen i forrige uge, fordi jeg netop gerne ville testes for pco, men det ville de ikke, de synes bare jeg skulle give det lidt mere tid, men nu er det 3 måneder uden menstruation og det som frustrerer mig er, at jeg ikke ved om jeg overhovedet har æglægning og kan blive gravid...

Hvordan lykkes det dig at blive gravid, hvis ikke du producerede nok af det hormon som til ÆL?  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at du skal insistere på at blive henvist til gynækolog. Så er det gynækologens hovedpine og ikke deres (det er alligevel kun dem som ville kunne screene dig for PCO) (jeg tror måske faktisk i selv kan ringe direkte til gynækologen for at høre om i kan få en tid uden henvisning. hver forberedt på lang ventetid!) 

 

Den gynækolog jeg var hos startede mig op i et fertilitetsforløb hvor jeg fik hormon piller for at danne nok til at lave ÆL. Jeg endte med at blive gravid efter at være blevet sat yderligere op i hormon, men tabte det omkring 11 uger henne. Efterfølgende virkede min krop fint, og et år efter blev jeg gravid med min yngste datter som i dag er 1½ år :) 

 

 

Min første graviditet sad i første hug efter en p-pille kur for at få styr på min krop igen efter en abort. Og ja er igang med at prøve igen nu, hvor min krop virker bedre end nogensinde (IE. kortere cyklus) 

 

 

Men jeg tænker for at få ro på dit sind, og for at vide hvad i står med, så kom omkring gynækologen :) det "værste" der kan ske er at der ikke er noget at se, men så har i helgarderet jer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER