Nymorpå20

Kvalme Samtidig med sult

3 indlæg i dette emne

Hej alle sammen, 
Håber at der er nogle af jer der kan give mig lidt afklaring eller råd til mit dilemma. 

Jeg er (6+3) henne og kvalmen har stået på i noget tid nu. Men nu er sulten også kommet. Det er svært at vurdere hvad jeg skal gøre, da jeg på den ene side ikke har lyst til at spise fordi jeg har så meget kvalme, men på den anden side skriger min krop efter mad pga. sulten og den er konstant. Den går væk lige i det øjeblik jeg spiser, men kommer direkte efter igen, samt kvalme. Jeg er personligt typen der er meget imod sygemeldinger på arbejde og dvs planlægninger, men har på det sidste været nød til at sygemelde mig og aflyse mange planer fordi jeg simpelthen ikke har kunne holde det ud. Især når det er en blanding af kvalme og sult, bruger jeg ekstremt meget energi på ikke at forhaste mig, men stadig komme udenfor, samt spise det kvalmen kan holde til. Med alt det energi jeg bruger oplever jeg at jeg er voldsomt træt og faktisk sover 12-14 timer af døgnet, fordi jeg bare falder hen. 

 

Undskyld den lange og rodet besked, men håber der er nogle der kan hjælpe eller give lidt afklaring. 

 

Rigtig god dag derude :-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke selv været synderligt plaget af kvalme eller opkast i mine tidligere graviditeter. 

Dog synes jeg at kunne mindes at de gængse råd, som at spise små måltider og ofte kan være løsningen? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej nymorpå20,

 

Jeg har bare lige lyst til at sige, at jeg har/har haft det på PRÆCIS samme måde! Ikke at det gør det bedre/rarere for dig, men på en eller anden måde synes jeg altid selv det er rart at vide, når man ikke er den eneste.

 

Det er første gang jeg er gravid, så jeg har måske ikke den store erfaring at give ud af (jeg er i 6+3 nu), men det der har virket bedst for mig, er bare at "føje kroppen". Sov når du er træt (og så skid hul i om du bliver nødt til at sove 14 timer i streg, men bare giv dig selv lov til det, hvis det er det du har brug for) og spis lige så ofte du kan (uanset hvad det er). For mig har let syrlige ting virket super godt på lige at få kvalmen under kontrol og så bare sørg for at have noget mad du har lyst til, parat til når kvalmen ind i mellem holder bare det mindste pause.

Derudover har kold, frisk luft også virket super godt for mig - f.eks. bare en kort gåtur, med godt med tøj på kroppen og så ellers iskold luft i ansigtet.

 

Håber du får det lidt bedre!

 

Kh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER