Klitgaard1990

ang. barnedåb...

10 indlæg i dette emne

hvor langt er i kommet med planlægningen af barnedåb?

har i fået lavet aftale med kirken og fundet lokale osv???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har forhørt os hos præsten, om han vil døbe vores dreng pinsedag (12. Juni)..... Det ville han gerne, men han bad os kontakte ham når lillemanden er kommet til verden, så vi kunne aftale nærmere....

Og vi skal holde det hjemme, så vi slipper for at leje lokaler :)

Ellers har jeg rimelig godt styr på planlægningen, og har fået købt de fleste ting allerede.... Men jeg er også lidt tosset når det kommer til planlægning :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde allerede en tid i kirken den 6. August, fordi vi havde tænkt os og blive gift.

Men så blev jeg gravid, så ændrede vi det til barnedåb istedet for.

Så vi skulle bare kontakte dem når han er blevet født ang. cpr nr osv :)

Og vi er faktisk godt med, har lavet invitationerne

Så de er klar til at blive sendt ud når han er blevet født :)

Så vi mangler faktisk ikke rigtig noget angående barnedåben.

så det er dejligt, at ha styr på det inde han kommer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes det er lidt irriterende at man ikke kan reservere kirken før lillepigen er født.. for så kan vi jo ikke være sikre på dato og tid, hvilket vil sige at vi ikke kan sørge for at leje lokale.. og det er lidt surt når det kommer til at ligge i sommerferien, for man vil jo gerne have alle med..

og jeg orker bare heller ikke at stresse når hun endelig kommer til verden...

men vi har fået invitationerne hjem der bare skal skrives på, har nogenlunde styr på pynten og hvem der skal med..

så mangler vi bare at vi skal snakke med en restaurant omkring at leje den... men det tager vi på torsdag i næste uge når vi alligevel skal til jordemoder i samme by som restauranten ligger i..

synes bare det er ved at blive for meget inde i mit hoved.. så ville godt have bare LIDT styr på det.. men det kan vi jo ikke før vi ved noget endeligt med kirken..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begynder ikke at gøre i noget med barnedåb før lillemanden er født.

jeg har i det hele taget - hele vejen igennem graviditeten haft lidt svært ved at gøre tingene klar..

for efter at ha mistet, så har det bare siddet i mig.

Men vi skal denne gang holde det hjemme, så meget ved jeg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har booket kirken og kender også tiden :) Jeg tog kontakt med vores lokale præst og han har heldigvis sagt ja :loveshower

Lokalerne er der styr på, invitationerne er delvist lavet, kjolen er fundet frem fra gemmerne, maden er der styr på og hvilke kager vi skal have, så mangler egentlig ikke så meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sookie.. det er jo forståeligt nok.. sådan ville jeg også have det.. jeg var bare generelt nervøs de første 12 uger.. først derefter kunne jeg begynde at glæde mig..

baby2011.. ej altså hvor er i bare nået langt..

jeg glæder mig bare til det er på plads så man kan slappe lidt af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har efterhånden også nogenlunde styr på barnedåben. Vi kombinerer det med bryllup, så selve kirken starter kl 13 hvorefter vi holder barnedåben som reception hjemme i haven. Til aften tager de voksne videre til en lækker nærliggende kro (som også er bestilt) og fejrer brylluppet. Så nu håber jeg bare at lillebror er med på den idé, for han når kun at blive 3½ måned.. men jeg er altså ved at få dårlige nerver over at jeg ikke kan komme ud og prøve kjole osv. endnu - og ikke mindst at jeg skal af med de overflødige kilo i en fart! Det er heldigvis kun blevet til 13 kilo indtil videre... meeenn....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor lækkert.. det havde vi også gjort hvis der havde været råd til det..

men det er lidt for tidligt eftersom min søster blev gift sidst i februar.. og vi vil gerne have at det ikke bliver sammenlignet med deres bryllup og alt det der.. så det må blive om et par år i stedet for.. :)

så har vi også laaang tid til at planlægge og spare op..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

agh i stresser mig en lille smule, vi er slet ikke nåede der til endnu. vi har talt om datoer men ellers er det kun ved det løse, vi overvejer at holde det i et legeland da vi har en dell børn med så ku vi lave det til børnens dag, efter kirken og så bare lette anretninger til maden også kage til sidst. Men vi har ikke fået det på plads endnu for vi er ikke sikker på stedet. så nu må vi se. Vi når det nok.... håber jeg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER