Aj6539

Den håbløse ventetid- gad vide hvornår det lykkedes?

4 indlæg i dette emne

Kære Piger.

 

Jeg har brug for jeres støtte, opmuntrende ord, gode råd og egne historier. 

 

Jeg er en ung og sund pige på 25 år, som har haft et brandede ønske om at starte familie i de sidste par år. Min kæreste (26) blev endelig klar i sommers, og vi har siden September 2019, været uden prævention (p-piller). Jeg ved at det kan tage lidt tid for p-pillerne at forlade kroppen, men vi står nu overfor at forsøge for 6 gang, altså 6 mdr uden prævention, og bekymringerne trænger sig på :/. 

 

Jeg har en regelmæssig cyklus på 29-30 dage og har testet min æggeløsning positiv samme dag, (dag 14) 3 måneder i træk. Vi sørger derfor for, at have hyppig samleje i dagene omkring æggeløsning (5 dage). Da der ikke umiddelbart er tegn på at noget er galt, kan jeg mærke at frustrationen og bekymringerne vokser sig større og større for hver mislykket måned. Jeg ved at det er helt normalt at det tager noget tid, men jeg har meget svært ved at holde modet oppe. Jeg forsøger derfor at løbe nogle ture, tage et godt bad og snakke lidt med veninderne (som alle er blevet gravide meget hurtigt), når sindet bliver liiiidt for tungt. 

 

Jeg har brug for lidt opmuntrende ord og gode råd fra jer alle, så jeg kan finde modet igen til at turde tro på, at det bare skal have sin tid, inden det lykkedes. :) 

 

Tak og alt helt og lykke til jer andre, i samme situtation! Xo

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årh, jeg kan virkelig nikke genkendende til dit problem, for jeg sidder selv i samme situation. Jeg forsøger også at blive gravid, mens alle veninderne omkring bare bliver gravide på stribe.... Det er så svært at holde modet oppe, så jeg følger lidt med i tråden her. Jeg tror dog bare, at det handler om at holde hovedet koldt og fortsætte kampen ;-) Det skal nok lykkes en dag. Nogle har bare sværere ved det end andre åbenbart...

 

Knus Hanne - tekstskribent; læs min seneste udgivelse her: https://www.tjekbil.dk/alt-om-bilen/love-og-regler/parkeringsregler-r-2019/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Hanne. 

Tusinde tak for din besked, jeg krydser mine fingre for dig og håber at du snart får en positiv overraskelse. Det er sjovt at det gør følelserne lettere at stå i, når man ved at man ikke er alene. Tak for din opbakning, og ja, jeg tror bestemt du har ret i at det bare tager lidt længere tid for nogen. Ærgerligt at det lige må være os, men mon ikke det snart lykkedes. 

 

Hold mig endelig opdateret med hvordan det går jer ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste og har været i gang side  april. Dog har jeg ikke brugt p pillet i flere år. 

Vi er blevet gravid 2 gange, men har netop tabt fostret for anden gang. Første gang i 5 graviditetsuge  og denne gang i 7 graviditetuge. 

 

Må indrømme at jeg meget hellere ikke ville kunne blive gravid en det her, da jeg synes det et ondt og grusomt. At få sit ønske opfyldt om at blive gravid, kun for at få det hele taget fra en, et par uger efter. 

 

Ønsket jet alt det bedste.

Hilsen en rigtig ulykkelig kvinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER