Snuller08

Hvor sent testede I positiv graviditetstest?

5 indlæg i dette emne

Er der nogen, der først har stået med en positiv graviditetstest efter i var forholdsvis langt henne?

Jeg har en helt klar fornemmelse af, at jeg er gravid - men kan ikke få en positiv test. Det er ved at drive mig til vanvid. Jeg har normalt utrolig god føling med min krop og ved min tidligere graviditet vidste jeg, at jeg var gravid længe før jeg kunne teste. (Kan dog ikke huske præcis, hvornår jeg så stod med positiv test) 

Jeg har taget et par tests i løbet af den sidste uge, som alle har været bragende negative, men der er en lille stemme i mit hoved, der siger, at det bare ikke kan passe. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I feel ya! Er du fundet ud af noget? Og hvor langt er du henne hvis din fornemmelse er rigtig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testede på 1 dag for Udebleven menstruation dvs. ca. 4 uger. men havde allerede kvalme og ændrede smagsløg fra 3+4.

Det er anden gang jeg er gravid. min første graviditet var i november 2019, og som i nok kan regne ud, så havde jeg en spontan abort ca. 2 uger efter den positive test. 

Jeg er meget nervøs for at noget lignende skal ske denne gang også.

 

Jeg fylder 30 den 2. marts 2020, vi holder festen den 7 marts. der vil jeg være omkring 11+2 dage henne. vi overvejer at sige det der, hvis der altså er noget at fortælle:goodluck

 

Jeg fandt ud af det denne gang, da jeg var på ferie med en veninde, så hun ved det naturligvis. Overvejer at få hende tila t aflevere en pakke til mig under middagen, og så hive en bodystocking op. Jeg magter ikke at vente til efter nakkefoldsscanningen, fordi der er mange festaber med til festen, som helt sikkert vil have mig til at drikke, så vil hellere være på forkant og sige det til selve festen i stedet for at forsøge at holde det hemmeligt. 

 

Hvad synes i? Er det for tidligt? en dum måde at sige det på?

 

P.s. jeg har også en mærkelig spænding i maven, samt kvalme og smagsløgs ændringer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25.1.2020 at 4:25 AM, Cami30 said:

Testede på 1 dag for Udebleven menstruation dvs. ca. 4 uger. men havde allerede kvalme og ændrede smagsløg fra 3+4.

Det er anden gang jeg er gravid. min første graviditet var i november 2019, og som i nok kan regne ud, så havde jeg en spontan abort ca. 2 uger efter den positive test. 

Jeg er meget nervøs for at noget lignende skal ske denne gang også.

 

Jeg fylder 30 den 2. marts 2020, vi holder festen den 7 marts. der vil jeg være omkring 11+2 dage henne. vi overvejer at sige det der, hvis der altså er noget at fortælle:goodluck

 

Jeg fandt ud af det denne gang, da jeg var på ferie med en veninde, så hun ved det naturligvis. Overvejer at få hende tila t aflevere en pakke til mig under middagen, og så hive en bodystocking op. Jeg magter ikke at vente til efter nakkefoldsscanningen, fordi der er mange festaber med til festen, som helt sikkert vil have mig til at drikke, så vil hellere være på forkant og sige det til selve festen i stedet for at forsøge at holde det hemmeligt. 

 

Hvad synes i? Er det for tidligt? en dum måde at sige det på?

 

P.s. jeg har også en mærkelig spænding i maven, samt kvalme og smagsløgs ændringer. 


Hej Cami,

Faldt lige over dit svar her, da jeg er i en lignende situation :-D Har også fødselsdag 2. marts (fylder 28) og har også tænkt at holde fest d. 7. som både fødselsdag og housewarming. Elsker at holde fest og invitere folk! Jeg har ikke testet endnu. Er 4+1, men venter lige et par dage mere da min mens har været forsinket de sidste par gange. Hvis der viser sig to streger, så står jeg netop i en situation der ligner din, hvor man skal kunne holde på en hemmelighed i et socialt selskab hvor også alkohol indgår. 
 

Er dog ret sikker på jeg vil tage det ret afslappet og forsøge selvsikkert at sige at jeg ikke drikker for jeg muligvis kan være gravid. Jeg vil ikke breake den som en decideret nyhed allerede der, for det er for tidligt, men hellere nævne det hvis nogen spørger hvorfor jeg kun drikker Ginger Beer :P I lørdags var jeg på cocktailbar med mine veninder og heldigvis laver de fleste steder i byen forrygende virgin drinks så jeg kunne være med de andre. For det er jo ikke nemt!! 

Min idé:

Lav nogle gode velkomstdrinks til dine gæster og inkluder en lækker alkoholfri variant. Så lægger du allerede op til noget ved ankomst og det synes jeg er en cool måde at gøre det på. Den med bodystockingen er også sød, men hvis dine venner er festaber så passer den med to drinksvarianter måske bedre? Og sørg for godt med alkohol i den anden så de får den festlige aften de har set frem til :-D
 

Held og lykke med det!

 

ps: Har i 2 uger nu haft en vild murren i maven samt oppustet om aftenen. Får kvalme om eftermiddagen og vågner om natten af at have det for varmt. Det føles helt klart anderledes, men mine tanker og pms kan jo spille mig et puds... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fisken 92, mange tak for din historie. Kan godt se det er for tidligt for dig at sige det der. Men jeg er 2 uger længere henne end dig og holder fødselsdag en uge senere. Dvs. Jeg er 11 uger henne, hvorfor jeg vil være okay med at sige det, frem for at skulle  lave en masse hemmeligheds kræmmeri. 

 

Men jeg kan godt forstå hvis du gerne vil vente. 

 

Jeg ønsker dig alt det bedste. ❤

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER