Guest baby2011

Har dit barn en nusseklud?

17 indlæg i dette emne

Mille har fra hun var ganske få minutter gammel haft en nusseklud ( stofble ) og hun elsker den..

Hun har den aldrig i dagstimerne, kun hvis hun bliver ked af det, men hun kan umuligt falde i søvn uden den stofble i hånden :wub :wub

Til gengæld gider hun ikke rigtig bamser.. Hun har dem, men de kommer ikke op i sengen. Det er hendes nusser det hele drejer sig om..

Men nu går der ikke mange måneder før hun fylder 5 år og lige nu tænker jeg om hun nogen sinde vil skille sig af med nusseren :P Der er ihvertfald bestemt ikke tegn på det...

Så jeg vil høre om dit barn har en nusseklud eller pudebetræk eller andet ??

Jeg kan simpelthen ikke få mig selv til ,at tage den fra hende selv om hun er ved, at være en stor pige.. Den skader jo ingen steder, men den giver hende en enorm tryghed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lærke har ikke villet have sutten siden hun var et par måneder gammel, så hun fik en nusseklud (et lille plysstykke med en kanin på) men den gider hun heller ikke. Men når hun skal sove, så er der ALTID 1-2 stofbleer, som hun putter over hovedet og nusser med, så hun kan falde i søvn. Det er ikke fordi det SKAL være én bestemt, men der skal være en eller to...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke har ikke villet have sutten siden hun var et par måneder gammel, så hun fik en nusseklud (et lille plysstykke med en kanin på) men den gider hun heller ikke. Men når hun skal sove, så er der ALTID 1-2 stofbleer, som hun putter over hovedet og nusser med, så hun kan falde i søvn. Det er ikke fordi det SKAL være én bestemt, men der skal være en eller to...

Mille har også mange nussere at vælge imellem, det behøver heller ikke være én bestemt.. Vi har prøvet at glemme den nogle gange, hvis vi har været ude og så kan et rent viskestykke også bruges :P :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja har en bamse, eller det vil sige vi har 4 af den samme bamse, jeg prøvede at købe en i bare en anden farve, men nej den blev kyllede væk, hun vil kun have den lyserøde... intet andet duer..

188371_10150105583192757_713842756_6740274_341457_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min den ældste havde en " nusser" ligesom din datter. Hun fik en stor flad pude da hun var ca 3 år og der blev hendes nusser taget væk uden problemer.

Den yngste som er 2 år er meget mere afhængig af sin nusser så det bliver nok knap så nemt.

Min pap lillesøster på 9 har stadig sin. Hun bliver mobbet med den når de er på klassetur. Jeg synes den skulle ha været væk for længe siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine de store har aldrig villet have en nusseklud...

Både Liv og Benjamin havde nok i sutten. Liv smed den da hun var 4 og Benjamin da han var 2½.

Gabriel på 1½ kan derimod ikke undvære sin sut eller nusseklud når han er træt/skal sove. Lige så snart han er det mindste træt øffer han rundt m sin klud.

Sutten er ikk så vigtig, den kan han godt falde i søvn uden, men nussekluden skal være der og helst over hovedet. Tror ikk det bliver er problem at vænne ham fra sutten, men frygter lidt når han ikk skal bruge kluden mere.

Nu må vi se..

/Mette 23+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nadja har en bamse, eller det vil sige vi har 4 af den samme bamse, jeg prøvede at købe en i bare en anden farve, men nej den blev kyllede væk, hun vil kun have den lyserøde... intet andet duer..

188371_10150105583192757_713842756_6740274_341457_n.jpg

Århhh :wub :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt at høre vi ikke er de eneste med et barn og en nusser :P

Jeg gruer lidt for når hun starter i skole og skal hjem og sove hos andre eller på lejrskole, men det tænker jeg ikke så meget over lige nu.. Mon ikke hun lægger den af sig selv om ikke så pokkers længe :rolleyes :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, alle mine har en "gy", også drengene. Deres skal bare kun ligge i sengene, da de er for store til at rende rundt med dem.

De har alle sammen startet deres liv i en kuvøse på neonatal og der fik de stofbleer, som jeg havde sovet med, for at kunne lugte mig og de klude har de ikke kunne undvære. Hvis vi glemte dem, måtte vi hjem og hente! Men det har ikke været een bestemt klud, så det har gjort det nemt nok.

Da Andreas blev født, var Kasper kun 17 mdr., så han ville gerne have alle kludene, så der fik vi lavet nogle lyseblå med navn til Kasper, hvide med navn til Andreas og nu har Josephine nogle lyserøde med navn - og de almindelige hvide bruges i flæng...

Jeg synes egentlig også at drengene er for gamle, men Kasper er for tidligt født og har derfor nogle tryghedsissues og Andreas har tidlige traumer og tryghedsissues, og da vi også er flyttet til udlandet med hvad dertil hører af nyt, nænner jeg ikke at tage dem fra dem. Men aftalen er, at de har dem kun i sengen når de skal sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva havde nusseklude til hun blev 3 år - så afleverede hun dem til sin nyfødte lillebror :loveshower

Han kører så på 3 år med dem nu - allesammen de lækre bløde fra teddykompaniet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine unger har aldrig haft en nusseklud. Annika og Tobias har hver en bamse som de sover med. Tobias kan godt undvære den hvis vi ikke lige kan finde den, men Annika kan ikke, det er KUN den bamse der dur.

Hvor er hun sød Sandie :) En af mine dagplejedrenge, har den samme nus (bare i blå ;) ) Han putter den ind i munden på samme måde :)

Nadja har en bamse, eller det vil sige vi har 4 af den samme bamse, jeg prøvede at købe en i bare en anden farve, men nej den blev kyllede væk, hun vil kun have den lyserøde... intet andet duer..

188371_10150105583192757_713842756_6740274_341457_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm....jeg kan godt se "problemet" i at hun stadig er afhængig af nusseren når nu hun er SÅ gammel som hun er, så kan bestemt godt følge dig.

Det er således med vaner at vi alle har dem mere eller mindre og en vane kan ikke fjernes, den kan kun erstattes med noget andet, så prøv at tage en fornuftig snak med hende og fortæl hende hvad værste konsekvens ved at hun stadig har nusseren, kan være....(mobning)

Men sig også at hun istedet kan få....noget andet som hun kan hygge med.....det kan være hvad som helst, måske et krammehjerte, du ved sådan et blødt et som svupper ud igen når man maser det. Eller måske kan hun få en bog og nogle ark glansbilleder som hun kan samle på istedet?

Den bog kan hun tage med i tasken og kigge på.......

Håber i finder en løsning :kiss:

PS: Nej mine børn har aldrig haft sådan noget - kun sut.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm....jeg kan godt se "problemet" i at hun stadig er afhængig af nusseren når nu hun er SÅ gammel som hun er, så kan bestemt godt følge dig.

Det er således med vaner at vi alle har dem mere eller mindre og en vane kan ikke fjernes, den kan kun erstattes med noget andet, så prøv at tage en fornuftig snak med hende og fortæl hende hvad værste konsekvens ved at hun stadig har nusseren, kan være....(mobning)

Men sig også at hun istedet kan få....noget andet som hun kan hygge med.....det kan være hvad som helst, måske et krammehjerte, du ved sådan et blødt et som svupper ud igen når man maser det. Eller måske kan hun få en bog og nogle ark glansbilleder som hun kan samle på istedet?

Den bog kan hun tage med i tasken og kigge på.......

Håber i finder en løsning :kiss:

PS: Nej mine børn har aldrig haft sådan noget - kun sut.

Tak for svaret Mettemor :kram2

Jeg synes vi har prøvet alt og hun vil mægtig gerne have andre ting i stedet for nusseren, men så snart det bliver aften og hun skal sove, så er fanden løs i Laksegade, hvis hun ikke får nusseren igen :blink :blink Jeg håber hun lægger den en dag, om ikke andet må vi forklare hende at hun ikke kan have den, hvis der kommer nogen og sover eller hun skal ud til en veninde eller for den sags skyld på tur med skolen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes personligt, at I skal vende den om og spørge hvad der sker ved at hun har den? Hun skal nok lægge den fra sig på et tidspunkt og hvis hun kun har den, når hun skal sove (som mine drenge på 5 og 7), så kan jeg ikke se noget galt i det. Ville du tage en bamse fra hende, hvis det var den hun ikke kunne sove uden? Sikkert ikke, vel?

Ift. at skulle sove ude, på koloni osv., så kan man godt forklare at kluden hører til hjemme, hvis det overhovedet er et problem at en 5-årig har en klud med - lur mig om der ikke er andre, som har bamse eller noget tredje med ved udeoveernatninger.

For mig at se, er det at lave et problem som ikke er der - medmindre selvfølgelig mor og far rent faktisk synes det er et problem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager den heller ikke fra hende, det er jo en stor tryghed for hende, at have den og som jeg også skrev tidligere, så skader den jo ikke nogen steder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har hans putput (som den hedder hjemme hos os), har haft den siden han var 2 uger gammel.

(har ikke lige nogle billeder af den har, da jeg er på arbdjet, sætter nogle ind af den i morgne).

Den bliver ikke taget fra han før han selv er helt klar til det, det er sådan en stor trykhed for han at have den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej 

 

herhjemme hos os er vi alle meget afhængig af af  vores nusseklude 

 

vi kalder dem Conrad

 

mig og min kone er også afhængig  af dem  for vi har aldrig blevet vendte af med dem og nu er Jeg 27 år og min kone er 25 år 


og min søn på knap 7 år er også besat af nusseklude 

 

vi bruger fra viskestykker til stofbler mest stofble 

har i nogle gode forslag til denne her situation

u

F87A522B-569E-48EE-8886-C03D77AE5674.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER