camillafaandersen

må jeg løbe imens jeg er gravid?

3 indlæg i dette emne

Hej alle! 

Jeg løb ca. 4 km tre gange om ugen inden jeg blev gravid.

Jeg er to måneder henne nu, og lidt usikker på om det er en god idé at forstætte? Jeg læste på denne hjemmeside der omhandler løbetræning, at man muligvis godt kunne forsætte, men at man skulle konsultere sin læge. 
 

Er der nogen, der har erfaringen med det og kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre?

 

Kærlige hilsner

Camilla

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min læge har sagt, at jeg gerne må fortsætte med løb, såfremt jeg selv føler mig tryg ved det og i stand til det. Man skal lytte til sin krop og ikke presse, så man når op på 100% af maks kapacitet (jeg mener at have læst, at man maks skal give omkring 80%). Stop, hvis det gør ondt eller du kan mærke, at du bliver for træt.

 

Jeg er ikke selv fortsat - jeg er gravid ved ivf og fik at vide, at pulsen ikke måtte komme for højt op de første par uger. Derefter har jeg bare været for træt, så efter 3 måneder vil jeg lige kunne gå de 10.000 skridt igen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Pernillemaj siger, så må du gerne fortsætte med at løbe så længe du lytter til din krop :)

Jeg løb selv hele min graviditet og var rigtig glad for det. Turene blev stille og roligt kortere og tempoet langsommere i takt med at maven voksede :)

Hvis du føler dig tryg ved det og det føles godt, så løb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER