Hopefullysoon

Første graviditet, missed abortion

2 indlæg i dette emne

Jeg er typen der bearbejder ved at snakke om tingene, så det at skrive min historie og dele den virker terapeutisk. 

 

I slutningen af vinterferien tog jeg en graviditetstest, der var positiv. Det var et kæmpe chok, da min kæreste og jeg ikke prøvede at blive gravide. Jeg ventede på min menstruation, så jeg kunne begynde på p-piller igen, alt sex I den periode var derfor med kondom. 

Men der stod jeg med en positiv graviditetstest og en blanding af chok of glæde. Min kæreste var lige så chokeret. 

Efter nytår havde jeg taget samtalen om børn og hvornår vi skulle begynde, vi var blevet enige om at snakke om det igen til sommer. 

Efter chokket havde lagt sig begyndte vi for alvor at glæde os! 

Jeg fik foretaget en tidlig scanning i 8+1, til min og min mor, der var med, store overraskelse var der to hjerteblink. Min kæreste fik noget af en overraskelse, da jeg fortalte ham, at vi faktisk ventede tvillinger, men glæden var stor. 

Vi vidste det ville være besværligt med tvillinger i en lille lejlighed, så vi var ude og kigge på rækkehuse og fik reserveret et. Vi gjorde hvad vi kunne for at skabe de bedste rammer for den familie vi ventede. 

Scannings klinikken havde tilbudt en ekstra scanning 2 uger efter den første, fordi der var tvillinger. Hvilket var dejligt. 

Så jeg tog til scanning, denne gang med min kæreste, så han kunne se hjerteblink. 

Desværre var det ikke sådan det gik. Jordemoderen fandt ingen hjerteblink og sagde vi skulle til egen læge for at få en henvisning til sygehuset. 

Det var den værste dag jeg har haft. Jeg græd og var utrøstelig, min kæreste var knust. 

Dagen efter var vi på sygehuset, hvor de sacnnede igen og kom frem til samme resultat - intet liv. Men vi var ikke færdige med overraskende nyheder. Lægen kunne konstatere at der faktisk ikke var 2 fostre, men 3 enæggede.  

På en mærkelig måde hjalp den information, oddsne havde altid været imod os. Der var så meget der kunne gå galt, både tidligt (som det gjorde) eller senere i graviditeten. Men det har stadig været en hård omgang. 

Da det var en missed abortion skulle jeg og igennem en udskrabning. 

 

Det her har været den værste måde at finde ud af, at vi gerne vil prøve at blive gravide. Men nu prøver vi igen, når vi må og forhåbentlig går det som det skal næste gang. 

Det er ærgerligt at så mange skal nå at miste før det går godt. 

Hopefullysoon 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

årh sikke en omgang :( 

håber det lykkes for jer snart :mini-cigogne-bebe-0384:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER