Mom2Be

Help please! :)

4 indlæg i dette emne

Til sommer venter vi vores anden datter, men vi har utroligt svært ved at vælge er navn til hende. Vi har mange vi kan lide og ét vi foretrækker, men hver gang vi er ved at beslutte os for at det blir dét navn blir vi begge i tvivl. 

Navnet vi er gladest for er Scarlett. Det er anderledes (hvilket det gerne må være da jeg altid var Christina S fordi der var så mange andre Christina’er ;) ). Men jeg er i tvivl om det er “for” anderledes. Jeg er ligeglad med om vores familie og venner kan lide det. Men børn vil gerne passe ind og er i tvivl om der ville komme drillerier. 

Så nu vil jeg høre jer om I har nogle foreslag? :)

krav: 

navnet skal passe til Cindy som vores første datter hedder

allerhelst skal det være to stavelser

det må gerne være specielt, men også gerne minde om de navne der er fremme nu:)

 

navne vi ellers kan lide:

Rose/Rosa

Maggie

Charlott

Andrea

Agnes

Emilie

Amalie

Elisabeth

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 2/18/2019 at 10:44 PM, Mom2Be said:

Men jeg er i tvivl om det er “for” anderledes. Jeg er ligeglad med om vores familie og venner kan lide det. Men børn vil gerne passe ind og er i tvivl om der ville komme drillerier.

 

 

Jeg har en idé om, at man ikke længere i samme grad bliver drillet med navne som stikker udenfor. "De populære navne" i de nye generationer har langt fra lige så mange med samme navn, som tidligere tider. Der er langt større diversitet i navnene, så hvor jeg blev drillet med mit navn fordi det var specielt, tror jeg slet ikke det er en bekymring man behøver have i samme grad.

 

Det skulle da maximalt være, når din datter bliver teenager og nogle måske opdager at der i England er udtrykket "Scarlet woman" som refererer til en prostitueret eller en som er løs på tråden.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Jeg er også lidt i tvivl om, hvad jeg synes om Scarlet. Jeg tænker med det samme Scarlett Johanson, men det er selvfølgelig positivt. Måske er det lidt for specielt til min smag. Jeg er til gengæld helt vild med Agnes. Det hedder min egen datter nemlig hehe :bunny Hvad er du endt ud med? 

 

Knus Henriette / Finansiel rådgiver hos tjek-laan.dk

Mor til Bastian og Agnes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, du kan overveje at opkalde dit barn efter et par figurer i spillet. Jeg har lige spillet dette Jump Harem APK techloky spil og fandt ud af, at der er nogle meget gode navne her. Fordi dette er et anime-spil, er figurerne designet som tegnefilm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER