pogoro

Min succeshistorie / refertilisering / dårlig sædkvalitet / behandling OG ...

2 indlæg i dette emne

Hej alle. 
Tja, normalt er det vist primært kvinder der går forum-vejen for at fortælle eller spørge om råd, men her er jeg så :) 
Jeg vil rigtig gerne fortælle min historie - af flere årsager, dog primært i håb om, at min historie kan hjælpe andre i det, som vi mennesker er skabt til, nemlig at formere os og skabe famiie. 

 

Kort og godt:

Jeg er mand, far til 3, skilt for 3 år siden. 
Blev i 2011 steriliseret - strenge klippet over og lukket med metalclipse. 
Lever sund livsstil, spiser sundt og ikke overvægtig, dyrker meget motion. 

 

Faldt og fandt verdens skønneste kvinde i 2015, flyttede ud af Danmark til udlandet i 2016 og blev gift med denne skønne kvinde i 2018. Er i Danmark hver 2. weekend (fredag til søndag) for at se mine 3 børn fra tidligere ægteskab. 

Fra 2015/2016 blev emnet større og større - hvad med fremtiden og børn! Min hustru har ikke børn og havde naturligvis et stort ønske om at vi kunne få et/to fælles barn/børn. 

(Hustru: lever sund livsstil, spiser sundt og er ikke overvægtig, dyrker meget motion)

 

I sommeren 2018 tog vi derfor til Danmark og besøgte Privathospitalet H. C. Andersen Klinikken, Odense. 
Læge Henrik Toft Nielsen foretog en refertilisering på mig, med succes. 
(jeg kan i øvrigt stærkt anbefale læge Henrik Toft Nielsen, og samme klinik - fantastisk sted, succes med refertiliseringen, super opfølgning, skønt personale og flot klinik) 

 

Fra sommer til december 2018 forsøgte vi således at blive gravide. Desværre uden resultat. 

12. december 2018 tog jeg derfor til laboratoriet i byen (udlandet) 

 

Min sædkvalitet var helt skidt. 

 

Quote

 

Sædmobilitet efter 1 time  i prøven var på 5%, hvoraf de progressive sædceller var 0%  
 

Sæd med progressiv mobilitet: 0,2 million HVOR normalværdien minimum ligger på 12 millioner
Sædceller i alt i prøven: 57 millioner 

 


Det var en hård nyser at skulle acceptere og forstå. En så vellykket operation, og fuld gennemgang i strengene, men bare så langt fra nok bevægelige sædceller til at kunne nå op til ægget. 

Vi søgte så råd, og læste en del på google, og alt fra google var virkelig skidt læsning. Primært, refertilisering frarådes, da det i fleste tilfælde ikke vil skabe gennemgang, og også negativ læsning omkring forbedring af sædkvalitet (mobilitet). Vi endte hos doktor i Ungarn der straks sendte mig på apoteket for at købe et produkt ved navn PROFERTIL og en recept på CLOMID - 10 tabletter af 50 mg.  

 

PROFERTIL skulle indtages 2 gange dagligt og er en blanding af vitaminer, Q10 mv. 
Clomid som normalt tages af kvinder for at overstimulere ægløsningen, skulle jeg altså tage, 2 tabletter af 50mg om dagen i 5 dage. 
Dette startede den 27. december 2018 

 

Vi var triste, vi måtte snakke om kunstig befrugtning med mindre disse produkter fra vores doktor i Ungarn kunne lave mirakler. 

Vi søgte råd hos dansk doktor og fik blot at vide, at der var intet at gøre, og at vi måtte vente og håbe på, at min refertilisering/krop blot skulle have mere tid for at producere bedre sæd. 

 

DEN 31. JANUAR 2019  
Vi var nysgerrige - vi havde siden 27. december forsøgt at spise ekstra sundt - drikke lidt mere vand end normalt, skifte Müslien ud om morgenen med æg og avocado, og ellers bare sørget for at indtage disse PROFERTIL tabletter 2 gange dagligt. 

Jeg tog tilbage til laboratoriet med ny sædprøve.....

 

OG HER kommer så mit indlægs højdepunkt:

 

Quote

 

Sædmobilietet i prøven efter 1 time ER NU PÅ 33%, hvoraf de progressive sædceller nu ligger på 26% 
Sæd med progressiv mobilitet: 61,6 MILLIONER - hvor minimum ligger på 12 millioner 

Sædceller i alt i prøven 232,6 millioner 

 

 

Ifølge WHO5 skal mobilitet minimum ligge på 40%, og de progressive sædceller minimum ligge på 32%

 

Så, hvorom alt håb nærmest var helt forsvundet den 12. december, hele verden vendte rundt den 31. januar. 

NU fortsætter jeg med mine PROFERTIL tabletter, 2 gange dagligt, sund livsstil, og vand og så bliver de fremtidige ægløsningsdage virkelig spændende :D 

HVIS jeg kan hjælpe andre med samme problem, lad mig høre fra jer, og jeg skal gøre mit for at være behjælpelig på samme måde, som vi på så kort tid har opnået helt fantastiske resultater i vores vej til at opnå helt normal spontan graviditet. 
 

Og når det på et tidspunkt sker, så bliver det nok, verdens mest lykkelige øjeblik <3

 

Hilsen en udenlandskdansker 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej udenlandsdansker. Tak for at dele din historie. Min mand er også blevet refertiliseret og vi har nu prøvet siden september uden held. Vi venter pt på at få besked om sædkvaliteten. Men vi vil gerne høre hvor man kan købe de der produkter du henviser til ? Synes ikke jeg kan se noget på nettet på danske sider. Ved du om Clomid er det samme som bidronningeføde ? 

 

Mvh 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER