mudi84

ICSI hvordan og hvorledes

5 indlæg i dette emne

Min kæreste har stærkt nedsat sædkvalitet.

Vi har fået testet det 2 gange på Holbæk og er så kommet på rigshospitalet nu, da jeg ønskede at det skulle forgå derinde.

De har testet den første prøve og da vi var inde og han skulle lave prøve nr 2, så jeg at der stod ICSI på hans prøveglas, er det fordi de har vurderet at det er den vej vi skal?

Vi har begge, 2 børn fra tidligere forhold. Jeg har ikke haft problemer med at blive gravid, men min kæreste har haft, da det tog dem over 1 år at blive gravid med den første.

Hvor mange forsøg brugte i på at blive gravide via ICSI

Er der mulighed for at det går hurtigt, når jeg ikke før har haft problemer med at blive gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg ikke helt hvilke tal de går efter på Rigshospitalet, men jeg kan fortælle dig hvad Hvidovre går efter. Der skal man have minimum 5.000.000 gode sædceller for at blive insemineret, 2.000.000 for IVF og 1 for ICSI. Jeg ved ikke hvorfor der har stået ICSI på prøveglasset..... Hos os vurderede de først behandlingsformen da begge tests var udført.

 

Vi har været igennem både insemination, IVF og ICSI. Jeg blev gravid ved første ægoplægning (blasto ved ICSI). Selvom min krop umiddelbart fungerede helt upåklageligt, både før og da jeg tog hormoner op til insemination, modarbejdede den de hormoner jeg fik i IVF-forsøget. Det endte faktisk med, at jeg kun havde tre æg til ægudtagning og ingen af dem blev befrugtet. Derfor kom vi videre til ICSI - selvom min mand i gennemsnit havde ca. 30.000.000 gode svømmere.... 

 

Det kræver ofte ikke særlig mange oplægninger før man bliver gravid - og succesraten er højere på blastoer end på 2-dages æg. 

 

Det var bare lige mine erfaringer. Mine bedste råd vil være at forberede jer på at det hele tager tid. Ventetid, ventetid, ventetid. Og så forsøg at lægge statistikker og procenter helt væk.... Men det lyder da rimelig lovende når I begge har børn i forvejen :) 

 

Held og lykke! Kram :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre har vi ikke nogen tal på hans prøver. Han skal til lægeundersøgelse, hvor vi vil få svar på hans prøver, d 30 okt. Og til konsultation på fertilitetsklinikken d 11 jan. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har midt forbehold for at skrive dette, da jeg absolut ikke vil tage pusten fra dig. Men jeg vil også råde jer til, at forsøge at væbne jer med tålmodighed. Selvom det kan være sindssygt svært - kender det alt for godt.

 

Vi var igennem 3 friske forsøg (et heraf aflyst) samt 2 fryseforsøg før vi endelig fik en positiv test med vores første barn... 

I denne omgang har vi været igennem 3 frisk og 2 frys, hvor jeg desværre har mistet 2 gange - og nu igen fået en positiv test, og håber at alt går som det skal. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var igennem 3 forsøg - ICSI, hvilket vi allerede vidste inden behandlingsstart, før jeg blev gravid (1. uden ægoplægning) :) Min kærestes sædkvalitet var nedsat, og den sidste prøve han lavede, var der kun 750.000 levende, men det var den vi havde succes med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER