Gaby

Newborn fotografering - skal/skal ikke?

3 indlæg i dette emne

Hej alle piger :) 

Jeg er første gangs gravid og har termin i midt november :wub

Jeg tænkte jeg gerne ville have taget newborn billeder af vores kommende datter og ønsker noget i stil med det her: https://www.google.dk/search?q=newborn+pictures&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=8o08UQa5VsKfpM%3A%2CUoBRYr3ioHUfdM%2C_&usg=AFrqEzdhJxLrooQqS_ppDMUlYtnMe0Gt_g&sa=X&ved=2ahUKEwjUwsqUr6bdAhVxwosKHfxNAFAQ9QEwBHoECAUQDA#imgrc=_

Blev dog mildest talt chokeret over hvor dyrt det er. Ikke at jeg er nærig, men syntes godt nok 5000-7000 kr er mange penge for 6-8 digitale billeder.... Mange steder koster selve fotografering "kun" 1500-2500 kr, men ønsker man derefter 6-8 billeder digitalt skal man lægge 3000-5000 kr. oven i prisen :blink

Dilemmaet er, at det er godt nok mange penge for newborn billeder, men på den anden side, har man kun et lille vindue på 14 dage efter fødslen, så er det derefter for sent og muligheden for newborn billeder er forsvundet for evig tid.... Er bange for at fortryde at vi ikke fik det gjort :icon_crybad: 

Min kæreste synes jo det er galskab at jeg vil bruge så mange penge på det, har han ret? :lolhit

 

Det bringer mig videre til følgende spørgsmål:

Har I eller skal I have taget newborn billeder?

Hvis I har taget newborn billeder, var det så pengene værd og kan I anbefale en dygtig fotograf på Sjælland? 

Hvis I ikke fik taget newborn billeder, har I så fortrudt at I ikke gjorte det? 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har du overvejet en månedsfotografering i stedet for? Altså hvor du får taget billeder hver måned i et år. På denne hjemmeside koster det 4500 kr i alt. Har ingen erfaring med dem, men de kom først op på Google 

 

http://capturedmemories.dk/månedsfotografering.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke billeder af den slags der, og det har jeg aldrig fortrudt. De er yndige og nuttede, men jeg synes ofte (ikke nødvendigvis altid!) de bliver ret upersonlige. Det ligner mere et modelfoto, og med lukkede øjne og skøre hatte og stillinger, så synes jeg ofte det bliver mere et billede af “en baby” end at man fanger barnets sjæl (det lyder godt nok højt og flot, haha). Altså, jeg synes de ligner hinanden, alle de der små sovende englebasser ;)

 

Men vi har fået taget billeder ved fotograf af vores babyer, dog som vågne og uden hatte, glorier, opskubbede numser og andet halløj, men bare baby. Det har vi gjort der ca. 14 dage gamle og så hveranden måned indtil de blev et år + gruppebillede med forældre og søskende ved ca halvandet. 0, 6 og 12 mdr billede er bare af baby uden tøj og uden noget. De andre billeder har de noget pænt af deres eget på og evt noget af deres eget legetøj med. Det har jeg aldrig fortrudt! Men jeg har godt nok heller ikke betalt flere tusind kroner hver gang! Jeg tror nok, vi giver 365 pr gang for de der månedsbilleder og så lidt mere, når vi vil have et større portræt med hjem. Og fotografen er SÅ dygtig. Det er så i Nordjylland, så du kan nok ikke bruge det på fast basis, men til prissammenligning kan det måske være interessant nok. Hun hedder loftfoto.dk

 

Men altså. Jeg ville helt klart finde en fotograf, men ikke bruge mange tusind kroner. Jeg ville heller ikke stresse over, at det absolut skulle være inden de blev x antal dage gamle. Vores babyer har krøllet sig sammen lææææænge efter de blev 14 dage, men jeg tror aldrig de har kunnet lægges helt i de der folder. Og I kan jo også risikere at I slet ikke har overskud/mulighed efter fødslen. Jeg var fx indlagt den første uges tid med mine, og så er fotografen måske ikke den FØRSTE man ringer til, når man kommer hjem :lol

 

Så jeg ville kigge mig omkring, finde en med rimelige priser og så stille og roligt finde ud af noget med dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER