LaraSophia

Rest Barsel, hjælp

5 indlæg i dette emne

Hej,
Jeg har siddet og søgt og søgt på nettet vedrørende et spørgsmål jeg har om barsel. Det irriterer mig at jeg ikke kan finde mit svar, så i min søgen tænkte jeg at jeg vil prøve Facebook.
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Jeg har ca 3,5 mdr barsel i overskud, da jeg valgte at gå tilbage på arbejdsmarkedet lidt tidligere. Mit spørgsmål er da, hvordan foregår det når jeg vil tage de sidste mdr?
Jeg ved jeg kan gemme dem til vores datter er 9 år, men skulle jeg vælge at tage barsel når hun starter i børnehave eller i skole, skal jeg så tage hende ud af institutionen imens jeg holder barsel? Det er ikke fordi jeg vil have en "ferie", men mere det at jeg synes det vil være forkert at hun går glip af skoletid eller for den sags skyld børnehave tid, hvor hun udvikler sig en hel del. På den anden side, synes jeg jo også jeg vil holde den barsel jeg har "optjent"..
jeg håber i kan hjælpe 
Mvh Heidi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skal lige siges at jeg fandt babyklar på Facebook og kom ind på dette forum igennem det. :)

jeg håber der er en der kan hjælpe :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener ikke, at barnet skal være en del af det, når man holder rest barsel.

Jeg ville ringe til fagforeningen og hører hvordan reglerne er 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til udbetaling Danmark. De sagde at så længe jeg har kontakt med mit barn hver dag, så kan jeg holde barsel og hun skal ikke tages ud af institutionen. Hvis der er andre der skulle have samme spørgsmål 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 31/8/2018 at 8:04 AM, LaraSophia said:

Jeg ringede til udbetaling Danmark. De sagde at så længe jeg har kontakt med mit barn hver dag, så kan jeg holde barsel og hun skal ikke tages ud af institutionen. Hvis der er andre der skulle have samme spørgsmål 

Jeg har også noget rest tilbage, dog ikke så meget, og har faktisk tænkt over det samme. Vi har dog snakket om at tage ud og rejse i en måned eller to og så måske lægge det oven i sommerferien, så det ikke ligger for dumt. Omvendt så kunne vi også sagtens finde på at holde 1-2 måneder udenom feriesæsonen. Tror de får så mange andre ting ud af sådan en rejse, at det snildt opvejer det de "mister" i skole / børnehave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER