annenielsen210

Gode råd til en førstegangsgravid

3 indlæg i dette emne

Jeg er gravid for første gang (jubii). Min kæreste og jeg har prøvet on/off i 2 år, og nu er vi endelig over de 12 uger og det er bekræftet af lægerne – vi er så lykkelige. Det er dog også nervepirrende på så mange punkter, da jeg ikke har været gravid før. Jeg er den første i vennegruppen, der skal have barn, så min kæreste og jeg er lidt på bar bund, når det kommer til gode råd.
Derfor tager jeg imod alle gode råd med kyshånd uanset om det handler om mad, søvn, træning eller noget helt fjerde. Jeg føler allerede, at jeg er begyndt at få lidt mave; det synes jeg er ret tidligt. Det kan godt tyde på, at jeg er en af de gravide, der kommer til at få en kæmpe mave under graviditeten, siden det allerede ses så tidligt. Derfor søger jeg gode råd til hverdagen med en stor mave. Jeg tænker allerede meget over, når jeg skal bukke mig ned og snøre mine sko – dét forestiller jeg mig, bliver en svær opgave, når min mave bliver større. Derfor tænker jeg, at jeg i min graviditet kommer til at beholde mine sko meget på, fordi det bliver for anstrengende at tage dem af og på flere gange om dagen. Derfor kigger jeg allerede på gode råd for at slippe for sure tæer, som her
https://faktiskpraktisk.dk/undgaa-sure-taeer-med-bagepulver jeg kigger på behagelige sko at gå i, jeg kigger på sko som man bare kan ’slippe’ i (uden hæl), så jeg nemt og ubesværet kan komme ind og ud af dem; jeg har faktisk også kigget på velcrosko, så jeg slipper for snørebånd.
Lige pt. Virker sko som noget der bliver besværligt med min fremtidige kæmpe mave – andre der har gode emner at forberede mig på.
KH en kommende mamma

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Et stykke af vejen kan man godt selv gøre tingene (med lidt møje og besvær), men affind dig med tanken om at du, som du nærmer dig terminsdatoen, skal have hjælp til stort set alting. De sidste par måneder kunne jeg ikke tage bukser, strømper eller sko på selv. Din motorik bliver bare helt håbløs. Grin af det og tag det som en del af oplevelsen :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min veninder som har fået børn siger, at når det bliver min tur, skal jeg huske at være god ved mig selv. Så hvis du har brug for en selvforkælelsesaften, så skal du sende manden væk til herreaften og nyde din aften alene, eller hvis du ser en creme som dufter godt, skal du købe den, fordi du får ikke tid til at shoppe senere hen. ;) Jeg kan godt følge den tankegang og har også selv overrasket mine veninder med blomster under graviditeten, og de gange jeg har gjort det har de været så glade for det. :)

Så vær god mod dig selv (og manden) og held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER