Betty87

Godnat/beroligende sange!

23 indlæg i dette emne

Hej med jer!

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i benytter jer af nogle bestemte/særlige/specielle godnatsange eller beroligelsessange til jeres børn!?

- eller bruger i hvad i nu kan finde på i situationene?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synger Pjerrot sagde til månen, Elefantens vuggevise, solen er så rød mor eller den lille ole med paraplyen.

Min mand og min bror har bare sunget bla bla.. "et eller andet" i et stille tempo for hende når hun skal sove da ingen af dem kan huske hele rigtige sange så de finder bare på noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synger "du er min øjesten" og "Puff den glade drage" for mine børn :) Dvs det gjorde jeg for Jonas da han var lille og nu for Emilie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Silke var lille var det Ude midt i skoven lå et lille bjerg. Den er dejlig beroligende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud fader har sagt

Okay det lyder måske ikke så godt. Men da sangen kun synges i min familie, tænkte jeg at jeg lige kunne indspille den til dig :) Den sang min oldemor for min mor og mormor og om andre gjorde det før hende ved jeg ikke. Den stammer fra en salme, men altså her i en "egen" udgave.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt "Jeg ved en lærkerede" og den fra Sigurds Bjørnetime: "Nu er solen gået i seng" Den sidste elsker min datter og vil stadig gerne høre den. Hun synger nu også med på den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synger rigtig meget for og med Isabella, og har gjort siden hun var spæd :) Hun er endda selv begyndte at nynne med :)

Men de "beroligende"/godnatsange er bl.a.

- Puff, den magiske drage

- Du er min øjesten

- Bellanotte (fra Lady & Vagabonden)

- Når du ser et stjerneskud

- Regnvejrdage i November

- Du som har tændt millioner af stjerner

- Jeg ved en lærkerede

- Hallelujah (nynnes mest)

- Jeg en gård mig bygge vil

- Et helt nyt liv (fra Aladdin)

- Beauty and the Beast

og mange flere. Men vi har også bare nogle rigtig hyggestunder, når vu synger lige så stille. Isabella får gerne et par stykker inden puttetid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt nogle cd'er til min søn. Glad baby 1, 2, 3.... Godnat baby osv.

Noget, helt igennem, frygteligt musik hvis du spørger os som forældre, men virkelig et hit til at få min søn til at falde til ro på lange køreture osv.

Det er en som har komponeret noget klassisk musik og kombineret det med barnelyde.

Fx. babysprog, rangler, babygrin,forældres stemmer osv.

Det er virkelig anbefalelsesværdigt:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores aftensange er hhv. "Jeg er træt og går til ro" til drengene og "Verden er så stor, så stor" for Josephine. Derudover bruger jeg også "Du er min øjesten" og Lis Sørensens tekst til Brahms Vuggevise "Fald til ro, lille du" og den er min absolutte favorit. Josephine har teksten indrammet på sit værelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud fader har sagt

Okay det lyder måske ikke så godt. Men da sangen kun synges i min familie, tænkte jeg at jeg lige kunne indspille den til dig :) Den sang min oldemor for min mor og mormor og om andre gjorde det før hende ved jeg ikke. Den stammer fra en salme, men altså her i en "egen" udgave.

Du er da bare totalt sej.... Den er rigtig sød.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Du er da bare totalt sej.... Den er rigtig sød.....

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sang Mariehønen Evigglad da hun var lille og bruger den stadigvæk hvis hun er ked om aftenen (hun er nu 3½)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mester Jakob i repeat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sang meget "mester Jakob" (og mange andre) for Tilde da hun var lille og ked af det eller skulle sove :) Når jeg begyndte at synge, rynkede hun brynene sammen og kiggede på mig som om hun ville sige "hvad faen laver du?" :lol Men hun faldt da til ro :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elefantens vuggevise og ellers musik, som jeg spillede for begge, da de var i min mave. Det beroliger dem stadig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den sang jeg kommer til at synge mest for vores lills nus - tror jeg er denne

og så nogle klassiske disney og børne sange.

for min lillesøster sang jeg altid disney sange og kængus vuggevise for kængubarnet (den er i hafferlaffen) :) den er så dejlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg passede min lillebrors eks's datter da hun var spæd... For hende sang jeg altid Jesu lille lam jeg er når hun skulle sove eller når hun bare var urolig, hun elskede den sang og faldt fuldstændig til ro hver gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synger Elefantens Vuggevise og Sov Mit Barn, Sov Længe, når Roald skal sove. I løbet af dagen, når vi mere bare vil underholde ham, synger vi fjollede hjemmelavede sange, ofte på Mester Jakob-melodien (men også af og til andre).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synger Elefantens Vuggevise og Sov Mit Barn, Sov Længe, når Roald skal sove. I løbet af dagen, når vi mere bare vil underholde ham, synger vi fjollede hjemmelavede sange, ofte på Mester Jakob-melodien (men også af og til andre).

Lige præcis og derfor ELSKER Carl nu '^Åååååååååååh booggie, boggie wuuugie' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når Mathias skal sove synger jeg først "Suliram" (med Cæsar) og så "Solen er så rød mor".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer!

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i benytter jer af nogle bestemte/særlige/specielle godnatsange eller beroligelsessange til jeres børn!?

- eller bruger i hvad i nu kan finde på i situationene?

Hey vi bruger en baby alarm så vi kan spille godnat sange fra hende inde fra stuen.. Så hvis hun begynder at græde, så får hun sutten og så spiller vi ellers godnat sange for hende ;) Det er indbyggede toner i vores baby alarm :) Skide smart faktisk ;)

Den er fra cresta :)

Sussie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER