Caramia

STATUS PÅ VORES TERMINSGRUPPE

16 indlæg i dette emne

MIT RIGTIGE NAVN: Mia

TERMIN: 28. november (NF), 30. november 2011 (TS), 1. dec. ifølge ÆT.

FØDESTED: Hvidovre Hospital

SCANNINGER: Terminsscanning 26. april / NF-scanning 27. maj / Kønsscanning 8. juni / MD-scanning 7. juli / 3D-scanning 16. september / 3D-scanning 1. oktober / vægtscanning 4. november

JM KONSULTATIONER: 3. juni / 9. september / 11. november

AMMEKONSULTATION: 4. november

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: VI SKAL HAVE EN DRENG!!

MULIGE NAVNE: Oscar, Oliver, Simon, Casper, Jonas. HAN SKAL HEDDE OSCAR :wub

STØRRE SØSKENDE: Christina fra 5. november 2009

TAGET PÅ I KILO: Stadig ingen, 0,5 kg, 0,7 kg, 1,5 kg, 3 kg, 4,5 kg, 8,5 kg, 11 kg, 11,3 kg

GENER: Halsbrand, ømme bryster, træthed, fordøjelsesbesvær, mulig blærebetændelse 25+2, halsbrand er kommet igen

SÅDAN VIL JEG FØDE: Med så få smertestillende præparater som muligt, men nu må vi se. Sidst endte det med lattergas og en epidural :P

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Far

ANDET: Jeg er 4+4 ved 1. status opdatering, 9+0 ved 2. opdatering, 12+0 ved 3. opdatering, 15+3 ved 4. opdatering, 18+1 ved 5. opdatering, 19+3 ved 6. opdatering, 25+2 ved 7. opdatering, 31+0 ved 8. opdatering og 39+0 ved 9. opdatering :)

Min graviditetstest:

dc9eh5.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, jeg hopper ud i det...

MIT RIGTIGE NAVN: Holder jeg lige for mig selv, indtil jeg ved om spiren bliver der. Jeg har et lidt specielt navn og ønsker ikke min arbejdsgiver skal vide noget, hvis graviditeten ikke skulle ende med den baby.

TERMIN: 3. december 2011

FØDESTED: Hjemme eller Silkeborg

SCANNINGER: Tidlig scanning 11. april

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE: Pige fra 1996, pige fra 1998 og dreng fra 2006 (sidstnævnte med min nuværende mand - pigerne med min ex-mand)

TAGET PÅ I KILO: Ingen endnu

GENER: Halsbrand, ømme bryster, træthed - og udpræget irritation over mange ting!

SÅDAN VIL JEG FØDE: Hjemme, hvis jeg kan mærke at babyen vender rigtigt - med så meget hjælp som muligt, hvis den vender forkert

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand

ANDET: Jeg har aborteret en del gange her mens vi har forsøgt at lave en 4´er. Jeg er derfor ret nervøs og håber bare, at den første tid går hurtigt, så jeg ved, om graviditeten udvikler sig, som den skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Holder det lige hemmeligt endnu

TERMIN: 3 dec til andet er sagt

FØDESTED: Viborg

SCANNINGER: Den 20 april

JM KONSULTATIONER:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE: Caroline fra 08

TAGET PÅ I KILO:

GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt)ømme bryster, en smule kvamle, oppe og tisse om natten.. har let til tåre

SÅDAN VIL JEG FØDE: i vand

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: min dejlig kæreste

ANDET:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Susanne

TERMIN:26. december 2011 (egen beregning) 28. december 2011 (tidlig scanning) 24. december 2011 (NF)

FØDESTED: Hvidovre Hospital

SCANNINGER: 1. tidlig scanning hos gynækolog d. 9. maj / kønsscanning 11. juli

JM KONSULTATIONER: 27. juni / 27. september / 22. november

NF-SCANNING: 17. juni

MD-SCANNING: 8. august

ANDRE UNDERSØGELSER: Glykosebelastningstest d. 4. oktober

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Vi skal have en lille pige :loveshower

MULIGE NAVNE: Jeg gemmer højst ret sandsynligt på en lille Anna

STØRRE SØSKENDE: Nej, det er vores første :wub

TAGET PÅ I KILO: Ingen endnu +0,8 kg +1,2 kg +2,3 kg +3,9 kg

GENER: Ømme brystvorter og markant større og fastere bryster, grådlabil, træthed, fordøjelsesbesvær træthed i perioder, har lyst til burger og fritter hele tiden :rolleyes Ingen! :yay

SÅDAN VIL JEG FØDE: Håber på så få smertestillende præparater som muligt....

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min søde mand, Søren

ANDET: Jeg er 4+5 ved 1. opdatering, 6+5 ved 2.opdatering, 9+5 ved 3.opdatering, 12+6 ved 4. opdatering (efter ny termin) 16+2 ved 5. opdatering 20+2 ved 6. opdatering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Stine

TERMIN: 4.december ifølge nakkefoldscanning den 26.maj 2011

FØDESTED: pga af min sukkersyge bliver det nok på Rigshospitalet... Det bliver på Riget, jeg går til kontrol derinde nu og har været til 2 scanninger, diatistbesøg, snakket med fødselslæge og diabeteslæge flere gange allerede. Jeg er startet på insulin og er på skrap diæt, selvom jeg ikke er overvægitg, men pga min sukkersyge. Lidt øv men det betyder at lillefisen har det godt.

SCANNINGER: 4 ialt og nu er min terminsdato d.4.dec. Min nakkefold var perfekt på trods af min høje alder :-)

JM KONSULTATIONER: start juni

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE: nej

TAGET PÅ I KILO: 1 kg... Har allerede købt de første vente-bukser, da min livmoder er vokset vildt meget

GENER: en del kvalme, store ømme bryster, ufattelig træthed, svedeture, fedtet hår, øm lænd, humørsvingninger big time :-) tisser to gange i timen, det bliver man altså lidt øm af forneden, mistet sexlysten de første 8-10 uger men nu er ALLE gener pånær tissetrang og de ømme bryster væk, HELT væk og jeg har det fint

SÅDAN VIL JEG FØDE: har ingen anelse...

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Faren :-) Mit livs kærlighed :-)

ANDET: Jeg er jo en halvgammel kone ( 37 år) det er min første graviditet, jeg har haft lidt pletblødninger, har sukkersyge, så er lidt bekymret for om den lille reje bliver siddende som den skal og udvikler sig som den skal, men de fleste dage er jeg positiv og ved godt mod :-) Jeg er i superform eller dvs, det var jeg før jeg blev gravid :-) og passer godt på mig selv, så selvfølgelig går det godt. Og indtil videre ser det stadig sådan ud :-) Og jeg er i hvert fald i de bedste hænder på Riget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Susan Stephanie :)

TERMIN: 27.december 2011 NF-scanning

FØDESTED: På Herlev Hospital.

SCANNINGER: MD-scanning d. 29 juli. 3D/4D-Scanning d. 14 sep.

NF-SCANNING: 20. juni.

JM KONSULTATIONER: 30. juni. 29. sep.

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:Dreng :7himmel

MULIGE NAVNE: Vi tænker. :rolleyes

STØRRE SØSKENDE: Nej.

TAGET PÅ I KILO: 1 kg. 3 kg.

GENER: Lidt ømme brystvorter, større og fastere bryster.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Ved det ikke endnu.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min dejlige og fantastiske Kæreste.

ANDET: 9+0 ved 1. opdatering. 13+3 ved 2. opdatering18+3 ved 3. opdatering

o1gardgxdah7yyxe.png

Redigeret af Step

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Susanne

TERMIN: 28. december 2011 (flyttet fra 26. december efter scanning hos gyn)

FØDESTED: Sandsynligvis Hvidovre Hospital

SCANNINGER: 1. tidlige scanning hos gynækolog d. 9. maj - der var fint hjerteblink :loveshower

JM KONSULTATIONER:

NF-SCANNING: 17. juni

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE: Anna er rimelig sikkert... Drengenavne er et større problem :rolleyes

STØRRE SØSKENDE: Nej, det er vores første :wub

TAGET PÅ I KILO: Stadig ingen stigning i vægten

GENER: Ømme brystvorter og markant større og fastere bryster, periodevis træthed

SÅDAN VIL JEG FØDE: Håber på så få smertestillende præparater som muligt....

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Far Søren

ANDET: Jeg er 6+5 ved 2. status opdatering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Anne

TERMIN: 31.december

FØDESTED: Kolding sygehus

SCANNINGER: NF 21/6- gik rigtig fint. kønsscanning 1/8, MD 15/8

JM KONSULTATIONER: 14/7

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE: Vi er ret sikre på Emil, pigenavne lige for tiden er favoritten Caroline

TAGET PÅ I KILO: ingen endnu

GENER:

SÅDAN VIL JEG FØDE: Med så få smertestillende præparater som muligt.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Far

ANDET: Er 7+2 ved første opdatering, og har i dag fået graviditeten bekræftet hos lægen. Er 13+2 ved anden opdating

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: MissingLink/ML ;)

TERMIN: 29. december 2011 i følge en meget usikker beregning Kommer til at skulle have PKS omkring den 15. december- ca. 14 dage før termin

FØDESTED: Sygehus

SCANNINGER: 1. meget tidlig scanning 3. maj, 2. scanning 16. maj, 3. scanning 23. maj. NF-scanning 1. juli; alt i orden, MD scanning 19. august

JM KONSULTATIONER: Har underlig nok ikke hørt noget fra dem endnu :blink

NF-SCANNING: 1. juli (late I know ;) ) Risikovurdering lav 1:426

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Temmlig sikkert bare én panda- tror det er en pige panda

MULIGE NAVNE: Karoline er en god mulighed... Drengenavne er sværere, men storebror synes Victor :) Overvejer også lidt Alberte. Ville så gerne have en Alexander, men manden har nedlagt veto <_<

STØRRE SØSKENDE: Storebror på 8, og storesøster Isabella på 2 år

TAGET PÅ I KILO: Ved ikke- har ikke tænkt mig at finde ud af det endnu :D +5 : blush

GENER: Kvalme!, kvalme, kvalme, og :puke :puke :puke, ekstrem træthed, træthed, kvalme men ikke så meget som tidligere, begyndende BL

SÅDAN VIL JEG FØDE: Bliver højst sandsynligt PKS, da jeg fik AKS sidste gang plus en masse andre årsager ;)

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Manden min

ANDET: Jeg havde en meget svær graviditet med Isabella, og fik veer allerede i uge 29, og var stort set indlagt resten af tiden, indtil hun blev født ved AKS en måned før tid. Har meget forkortet livmoderhals, og bliver derfor fulgt tæt- også denne gang ;) Jeg er ved denne statusopdatering ca. 10+øhhh en dag senere end Susanne :D Edit: som så må være 10+3 kan jeg se i din ticker Susanne :D 15+0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: MissingLink/ML ;)

TERMIN: 29. december 2011 i følge en meget usikker beregning

FØDESTED: Sygehus

SCANNINGER: 1. meget tidlig scanning 3. maj, 2. scanning 16. maj, 3. scanning 23. maj.

JM KONSULTATIONER:

NF-SCANNING:

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Temmlig sikkert bare én panda

MULIGE NAVNE: Karoline er en god muligvis... Drengenavne er sværere, men storebror synes Victor :)

STØRRE SØSKENDE: Storebror på 8, og storesøster Isabella på snart 2 år

TAGET PÅ I KILO: Ved ikke

GENER: Kvalme!, træthed, ømme bryster/temmelig meget større bryster, ligamentsmerter, ædeflip, madlede osv. Men er stadig lykkelig for dette i forhold til generne sidste gang :rolleyes

SÅDAN VIL JEG FØDE: Bliver højst sandsynligt PKS, da jeg fik AKS sidste gang plus en masse andre årsager ;)

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Manden min

ANDET: Jeg havde en meget svær graviditet med Isabella, og fik veer allerede i uge 29, og var stort set indlagt resten af tiden, indtil hun blev født ved AKS en måned før tid. Har meget forkortet livmoderhals, og bliver derfor fulgt tæt- også denne gang ;) Jeg er ved denne statusopdatering ca. 7+øhhh en dag senere end Susanne :D Man kan godt mærke, at man ikke tænker så meget over PRÆCIS hvor langt man er henne 2. gang :D

:D :D :D Du er 7+4 i dag, søde :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg vidst også med her:

MIT RIGTIGE NAVN: Er en hemmelighed lidt endnu :blush

TERMIN: Hmmm...den er lidt svær, fordi min cyklus ikke har været helt fast, så mellem 12. og 24. december 24. december - håber ikke, at jeg føder lige på dagen, det synes jeg ville være lidt synd for spunken :blink

FØDESTED: Højst sansyligt Aalborg Sygehus

SCANNINGER: NF-scanning d. 7/6 / Misdannelsesscanning d. 10/8

JM KONSULTATIONER:

NF-SCANNING: 7. juni - glæder mig rigtig meget Nu veloverstået - fik rykket terminen ca. 14 dage - venter på svar på risikoberegning, for min blodprøve var taget for tidligt til, at den kunne bruges.

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:

MULIGE NAVNE: Er helt vild med Pelle, men det er manden lodret imod - ellers måske Jacob og Ida til en pige - men vi har ikke snakket så meget navne endnu, så det er bare mine idéer ^_^

STØRRE SØSKENDE: Nej, det er vores første

TAGET PÅ I KILO: Ingen endnu

GENER: Kvalme (heldags - som godt snart må gå over!), træthed, tunge bryster, madlede, humørsvingninger + en blærebetændelse, som gerne snart skulle være overstået Kvalmen er heldigvis ikke så slem mere, men er blevet afløst af halsbrand....det kan jeg dog meget bedre holde ud :blush

SÅDAN VIL JEG FØDE: Måske i vand? Jeg ved det ikke helt endnu, der er så mange muligheder og det hele er så nyt endnu

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand

ANDET: 2. opdatering 11+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Holder lidt endu ;)

TERMIN: 20 december

FØDESTED: Skejby Sygehus

SCANNINGER: NF-csanning d. 15/6 ( min nakefold i går var som det helle skulle være :loveshower ) og Misdannelsesscanning er d. 28/7

JM KONSULTATIONER: Ingen endu

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved ikke endu

MULIGE NAVNE: Ved heller ikke endu

STØRRE SØSKENDE: nej

TAGET PÅ I KILO: 2,5

GENER: kvalme, sover dårligt, madlede, ekstrem træthed, humørsvingerne

SÅDAN VIL JEG FØDE: Ved ikke endu

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand

ANDET: I dag er jeg 13+2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Tamara

TERMIN: 09.12.11 (NF skanning)

FØDESTED: OUH

SCANNINGER: 1 tidligskanning 6+?

JM KONSULTATIONER: 09.08.11

NF-SCANNING: 01.06.11

MD-SCANNING: 03.08.11

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: PIGE :loveshower

MULIGE NAVNE: Sine

STØRRE SØSKENDE: Selin 07, Enes 09 :7himmel

TAGET PÅ I KILO: 3,5 <_<

GENER: Træthed og kvalme <_<

SÅDAN VIL JEG FØDE: PKS denne gang, vag. ved de 2 andre graviditeter.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min bedre halvdel

ANDET: -

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Janni

TERMIN: 3. december 2011 (Firmaet holder julefrokost den dag... mon jeg kan deltage?? :glad )

FØDESTED: Kolding sygehus

SCANNINGER: 2 Tidlige scanninger pga. mindre blødning(fosteralder 6 uger + 7 uger). NF: 27. maj 2011 - alt så fint ud. MD: 19. juli 2011 - alt så fint ud, selvom den lille pige ikke var særlig flink til at samarbejde - så scanningen tog lidt tid, men det var vi jo kun glade for ;)

JM KONSULTATIONER: 1. besøg 17. juni 2011 - indskrivning + vi fik en masse brochurer. 2. besøg 9. september 2011.

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Vi venter en lille pige :loveshower

MULIGE NAVNE:

STØRRE SØSKENDE: Ingen... hun er vores første.

TAGET PÅ I KILO: Vægt inden graviditet 67 kg, vægt 15. august 2011 72 kg.

Ved andet lægebesøg 25+2 havde jeg taget ca. 7 kg på.

GENER: Har været enormt træt i starten, haft enkelte madvarer jeg i perioder ikke kunne klare, ingen kvalme af betydning, kun meget lidt ømhed i brysterne.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Det har jeg ikke gjort mig nogen forestillinger om endnu...

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min Supermand :lol

ANDET: Sukkerbelastningstest 19. september 2011.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Louise

TERMIN: 18. december

FØDESTED: Næstved Hospital

SCANNINGER: NF og MD: veloverstået i juni og august. Scanning af moderkagens placering: 25. okt.

JM KONSULTATIONER: 5. okt.

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: En dreng

MULIGE NAVNE: Benjamin eller Jamie indtil videre

STØRRE SØSKENDE: Freya fra 19. januar 2007

TAGET PÅ I KILO: 5/8 kg. (tabte mig 3 kg. i starten)

GENER: Pt. er det plukvesmerter, halsbrand og kvalme engang imellem

SÅDAN VIL JEG FØDE: Med noget andet smertestillende end epidural. Fik en sidst og var glad for det, men vidste ikke så meget om risici dengang.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand

ANDET: Jeg er 26+3 ved status. Glukosebelastningstest d. 3. okt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

MIT RIGTIGE NAVN: Holder mig bare til "Solskin"

TERMIN: 10. december

FØDESTED: Hører til på Herlev/Gentofte, men får heldigvis lov at føde på Hvidovre.

SCANNINGER: Mange, mange, mange - er blevet scannet ca. hver/hveranden uge gennem hele graviditeten fordi jeg blev smittet med Lussingesyge og efterfølgende fik en infektion der ikke reagerede på antibiotika.

JM KONSULTATIONER: Går ikke til JM men i stedet hos speciallæge i Obstetrik pga komplikationer.

VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Venter en dejlig dreng nr 2.

MULIGE NAVNE: Vi overvejer Christian eller Ludvig.

STØRRE SØSKENDE: Vi har en dreng fra maj '09.

TAGET PÅ I KILO: Ca. 10 kg pt.

SÅDAN VIL JEG FØDE: Er sat til PK 21/11 3 uger før termin.

HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER