Fru_H

NFS - ventetiden er frygtelig..!

20 indlæg i dette emne

Hej Piger

 

I dag er simpelthen 12+0, og jeg tør så småt ånde lettet op, og tro på at det her det holder.. :) MEN jeg har stadig en hel uge før jeg skal til NFS, og kigge ind til den lille prut inde i maven..

Jeg glæder mig helt vildt til at se om alt er ok, og som det skal være..

 

Er der nogle af jer andre som har været til NFS endnu ? - måske i vil dele de første billeder af babyerne.. ?

kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er kun 10+4 idag og har NF om 2 uger. Jeg vil bare lige sige at jeg er SÅ enig i at ventetiden er frygtelig! Jeg synes tiden går såååå langsom. Mine tanker kredser konstant om det lille myr i maven, og håber sådan at den har det godt. Mine symptomer er også blevet mindre henover de sidste dage, så er lidt bekymret, på trods af at det jo skulle være meget normalt..

 

Du må lige smide et billede ind når du du har været afsted og selvfølgelig set at den er lige som den skal være :):wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, FruGrøn said:

Jeg er kun 10+4 idag og har NF om 2 uger. Jeg vil bare lige sige at jeg er SÅ enig i at ventetiden er frygtelig! Jeg synes tiden går såååå langsom. Mine tanker kredser konstant om det lille myr i maven, og håber sådan at den har det godt. Mine symptomer er også blevet mindre henover de sidste dage, så er lidt bekymret, på trods af at det jo skulle være meget normalt..

 

Du må lige smide et billede ind når du du har været afsted og selvfølgelig set at den er lige som den skal være :):wub

 

Argh ja, de dage hvor jeg ikke kan mærke noget som helst, kvalme, tissetrang eller andet går jeg nærmest i panik og tænker at der nok er noget galt..

Helt irrationelt - jeg ved det godt, men min dumme gravide hjerne er sq lidt mærkelig. 

Nedtællingen har været i gang længe og jeg glæder mig til at få bekræftet at alt selvfølgelig er helt som det skal være .. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du været afsted til NF nu? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3 hours ago, FruGrøn said:

Har du været afsted til NF nu? :)

 

Ja det har jeg, men resultatet skulle lige synkes lidt.. :blink

 

Baby har det for så vidt rigtig fint,og vokser som den skal, men har desværre en væsentligt forhøjet risiko for Downs. Nu venter moderkagebiopsi på torsdag, og så en høwleds masse ventetid før vi ved endeligt besked, og kan tage beslutning om hvad der så skal ske eller ikke skal ske :chin:

 

 

 

 

D25D26AE-E76E-47FB-9603-8130C6309B4E.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 3/7/2018 at 8:40 PM, Fru_H said:

 

Ja det har jeg, men resultatet skulle lige synkes lidt.. :blink

 

Baby har det for så vidt rigtig fint,og vokser som den skal, men har desværre en væsentligt forhøjet risiko for Downs. Nu venter moderkagebiopsi på torsdag, og så en høwleds masse ventetid før vi ved endeligt besked, og kan tage beslutning om hvad der så skal ske eller ikke skal ske :chin:

 

 

 

 

D25D26AE-E76E-47FB-9603-8130C6309B4E.jpeg

 

Åh, øv det må være svært med sådan en blandet besked.

Kan det trøste har jeg lige fulgt min veninde på tæt hold der var igennem noget af det samme for et par uger siden. Fin og sprællende baby til NF men STOR risiko for downs målt på diverse blodprøver og nakkefolden i sig selv. Men moderkagebiopsien og gentest viste ingen downs, og nu kan hun igen glæde sig. Jeg har så mange gange hørt om falsk alarm! Men selvfølgelig stadigvæk en svær tid indtil i får endelig besked. Du får et virtuelt kram herfra :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

8 hours ago, FruGrøn said:

Du får et virtuelt kram herfra :kram2

 

Tak ! Lige det jeg har brug for. 

Biopsien klaret i dag, og f*** det gjorde naller !!! Nu er det så bare at vente igen, og håbe på det bedste. 

Vi burde få der første svar ‘allerede’ i næste uge. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

13 hours ago, Fru_H said:

 

Tak ! Lige det jeg har brug for. 

Biopsien klaret i dag, og f*** det gjorde naller !!! Nu er det så bare at vente igen, og håbe på det bedste. 

Vi burde få der første svar ‘allerede’ i næste uge. 

Godt det er overstået, krydser masser af fingre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad så Fru_H er der kommet svar på biopsien? 

Vi var til NF igår, og jeg var SÅ nervøs op til. Men der lå den fineste lille spunk og sprællede løs

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

21 hours ago, FruGrøn said:

Hvad så Fru_H er der kommet svar på biopsien? 

Vi var til NF igår, og jeg var SÅ nervøs op til. Men der lå den fineste lille spunk og sprællede løs

Følger lige med hos jer :P Du har navn og cpr.nr. på dit (meget fine) billede :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 hours ago, JungleKvinde said:

Følger lige med hos jer :P Du har navn og cpr.nr. på dit (meget fine) billede :kram2 

Gud ja! Hvor tosset, sådan noget datasikkerhed sidder jeg og arbejder med til dagligt :D Tak fordi du lige gjorde mig opmærksom på det! 

Kan ikke komme til at fjerne det i din quote, kan du eventuelt gøre det ? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

12 hours ago, FruGrøn said:

Hvad så Fru_H er der kommet svar på biopsien? 

Vi var til NF igår, og jeg var SÅ nervøs op til. Men der lå den fineste lille spunk og sprællede løs

 

 

 

 

Ikke endeligt svar endnu desværre, og jeg er ved at blive vanvittig.. hvis ikke der er svar i morgen, ringer jeg sq selv til dem om beder om at få det.. :/ 

 

men kæmpe tillykke med den sprællende spunk :kuller Jeg nåede ikke at se billedet, men forhåbentlig var det en lille fin en derinde ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 hours ago, FruGrøn said:

Gud ja! Hvor tosset, sådan noget datasikkerhed sidder jeg og arbejder med til dagligt :D Tak fordi du lige gjorde mig opmærksom på det! 

Kan ikke komme til at fjerne det i din quote, kan du eventuelt gøre det ? :D

 

Jeg har fjernet det! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå.. jeg skylder vist en update... Kromosomtesten viste helt normalt på 13,18 og 21, som er dem der oftest er problemer med (21 er downs) pyha ! Vi afventer dog stadig at få svar på alle de andre, men det kan godt gå op til en uge mere.. 

 

Til gengæld ved vi så nu at vi venter endnu en lille dreng :7himmel

-hurra for genbrug af tøj osv. 

 

På grund af nakkefolden bliver vi tilbudt nogle ekstra undersøgelser, bl.a. en hjertescanning (altså af baby, ikke mig) så jeg får lov at kigge ind til ham igen, allerede i næste uge :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

20 hours ago, Fru_H said:

Nå.. jeg skylder vist en update... Kromosomtesten viste helt normalt på 13,18 og 21, som er dem der oftest er problemer med (21 er downs) pyha ! Vi afventer dog stadig at få svar på alle de andre, men det kan godt gå op til en uge mere.. 

 

Til gengæld ved vi så nu at vi venter endnu en lille dreng :7himmel

-hurra for genbrug af tøj osv. 

 

På grund af nakkefolden bliver vi tilbudt nogle ekstra undersøgelser, bl.a. en hjertescanning (altså af baby, ikke mig) så jeg får lov at kigge ind til ham igen, allerede i næste uge :whistling

 

Ej hvor dejligt! Både med testen og en lille dreng :) Krydser for at resten af svarene er ligeså positive! Og lækkert med en ekstra scanning så i kan være sikre på at alt er tiptop. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertescanning klaret, og lillebror har det rigtig fint. Nakkefolden er ‘faldet’ til normal tykkelse, og resten af kromosom-testene viste heller ingen anormaliteter.. 

Er SÅ lettet og klar til at fortælle omkring os at der er en lillebror på vej. 

 

Vi får stadig tilbudt en ekstra scanning efter 20 ugersscanningen, for at kigge på hjertet igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 24/7/2018 at 2:54 PM, Fru_H said:

Hjertescanning klaret, og lillebror har det rigtig fint. Nakkefolden er ‘faldet’ til normal tykkelse, og resten af kromosom-testene viste heller ingen anormaliteter.. 

Er SÅ lettet og klar til at fortælle omkring os at der er en lillebror på vej. 

 

Vi får stadig tilbudt en ekstra scanning efter 20 ugersscanningen, for at kigge på hjertet igen :)

Sådan!!! Det må være utrolig dejligt for jer nu at kunne glæde jer helt uden bekymringer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 28/7/2018 at 11:52 AM, FruGrøn said:

Sådan!!! Det må være utrolig dejligt for jer nu at kunne glæde jer helt uden bekymringer :)

 

Ja helt ubekymret ved jeg nu ikke.. de har stadig ikke fundet ud af hvorfor nakkefolden var forstørret, når det hverken var kromosomfejl, infektion eller umiddelbart hjertefejl..

 

og så er men vel altid lidt bekymret for det lille fnug derinde i maven, ik’?

 

hvordan går det hos dig Fru Grøn ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det er man bestemt.. 

 

Det går okay, synes jeg. Er i uge 16 nu, og kaster ikke så meget op mere :bunny Min eneste bekymring lige nu er at jeg ikke synes maven gider at vokse. Specielt om morgenen er jeg nærmest fladere end nogensinde :D Jeg ved jo mange først vokser lidt senere, men kan ikke lade være med at spekulere på om alt er som det skal være :dance:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja det kan jeg godt huske fra 1. gang... keg synes det gik en evighed før maven begyndte at bule rigtigt.. 

Denne gang synes jeg allerede at jeg er helt oppustet og når jeg ligger ned kan jeg mærke livmoderen udenpå maven. 

 

Jeg glæder mig for vildt til at kunne mærke det lille væsen sparke, så kan man meget nemmere ‘holde øje’ med at alt er som det skal være..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER