ProjektB

Er det virkelig normalt?

9 indlæg i dette emne

Hej med jer. 

 

Jeg er total forvirret - så jeg håber på hjælp. 

Jeg smed p-piller d. 1 november men mens udeblev og kom først igen i marts.  

Jeg har de seneste to perioder i mellem menstruation (altså i maj og juni) haft en følelse af at jeg var gravid - altså en masse forskellige symptomer. 

Jeg tog til lægen men uden held - negativ. 

Mit problem er at min cyklus er simpelthen så uregelmæssig at jeg aldrig kan regne mig frem til hvornår jeg har ægløsning. 

Jeg har downloadet en app som hjælper mig med at holde styr på dette, men den rammer aldrig den dag app'en beregner sig fremtil. 

Denne gang gik der 62 dage i mellem min menstruation - det gør der ikke hver gang, men den går altid over 35 dage, som man siger en normal cyklus ligger indenfor. 

Jeg trøster mig selv med at psyken måske spiller en rolle, i form af jeg har troet jeg var gravid og den derfor ikke er kommet før jeg tog til lægen og fik det testet. 

 

Jeg vil blot hører om nogle af jer har oplevet det samme og måske også om det er normalt at der går så lang tid? 

Burde jeg søge læge? Min læge mener dog at der kan gå op til et år før ens cyklus er på vej, jeg mener dog bare det er nemt svar fra hende.. 

Men er det rigtigt. :)

 

Mange hilsner 

Fra mig. 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå, du synes det er død-besværligt! Dog vil jeg, ligesom din læge, sige at det for nogen tager ret lang tid før cyklussen bliver regelmæssig. For mig skete det med det samme, men jeg kender flere der har måtte vente længe og har end med en frustration sin din. 

 

Det kan lige så vel være, at der faktisk er et eller andet helt skørt i din krop.... Hvis du tror det, så synes jeg du skal sige det højt til din læge - uden at lægge fingre i mellem... :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed p-pillerne i juli sidste år og har kun haft min menstruation 3 gange siden (4 hvis man tæller den naturlige p-pille menstruation med måneden efter jeg stoppede). 
Min egen læge har ligesom din været ufatteligt afslappet omkring min manglende ægløsning. Hun mente ikke, der var grund til bekymring eller til at gøre mere indtil der var gået 1 år, og jeg stadig ikke var gravid - og dette på trods af mine ofte udeblevne ægløsninger.

Jeg mener derimod ikke, det er normalt, at en cyklus er så uregelmæssig, og ligesom dig mener jeg også, det er for nemt for hende at sige, jeg skal vente tiden af - endda med begrundelsen at det er ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv! 

Via min gynækolog fik jeg dog heldigvis en henvisning til fertilitetsklinik, da hun ikke mente, der var nogen grund til at vente og i næste måned skal min kæreste og jeg til forundersøgelse. 

 

Og min læge? Ja hende har jeg tænkt mig at skifte ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal ikke tage alt for gode varer. Jeg føler stadig noget er forkert selvom jeg i torsdag var ved lægen for at blive tjekket for PCO. Alt var som det skulle være, men alligevel føler jeg bare min læge fodre mig med det, hun ved jeg har behov for at høre. 

 

Jeg smed pillerne i november så jeg tænker jeg hellere må give det lidt længere også må jeg se hvad der sker. Min kæreste skal testes i næste for at udelukke noget med ham. Så er alle udelukkelsesmetoder brugt. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ligesom dig fået afkræftet, at der kunne være tale om PCOS. Ifølge blodprøver og tjek er alt i den fineste orden. Jeg er derfor uforstående overfor, hvor min cyklus stadig er så uregelmæssig nu et år efter. 

Synes det er godt, du bliver tjekket og er vedholdende overfor din læge, ellers risikerer du at ende du som mig et år efter, hvor alt tilsyndeladende stadig er “i den skønneste orden” selvom det jo ikke er og du stadig ikke er blevet gravid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det er meget frusterende. Jeg snakkede med min læge omkring det og hun sagde at kroppe er forskellige og at for nogle tager det en uge at blive gravid hvor det for andre kan tage 1 år til halvanden. Hun sagde dog at ingen af delene er mere normalt end andet. Også sagde hun at tålmodighed var nok det vigtigste element når man forsøgte at blive gravid. Men som jeg sagde til hende, kan det hjælpe rigtig meget at de så tager en ind og afklarer alle de spørgsmål som man har i form af måske blodprøver, underlivstjek og andet - for netop at få det afklaret. Men hun virkede meget uforstående og mente jeg alt for tidligt ville forsøge med blodprøver. Hun sagde at efter 1 år til halvanden ville hun først sætte ind og evt. sende mig videre.. Så det var lidt en blandende fornemmelse jeg gik derfra med. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener, at der er en kæmpe årsag til at få taget tjek og blodprøver, når menstruationen er uregelmæssig. Var din menstruation regelmæssig kunne jeg forstå, hun ville vente til der var gået et år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er bare ikke tilfældet. Jeg kan ikke måle min ægløsning, jeg har ikke nogen jordisk chance for at vide hvornår den skal ligge, jeg ved aldrig hvornår jeg får min menstruation og derved heller ikke hvor lang min cyklus er. Det er så frustrerende når man har et inderligt ønske om at blive gravid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig kunne måle ægløsning via ÆL teste, dengang vi prøvede at få vores ældste som nu er 11½ år, og havde prøvet længe sagde gynækolog at de bare forvirrede og det bedste hun kunne anbefale selv om det var svært var slap af hav sex hver anden dag og nyd hinanden. Det var rigtig svært for min cyklus tog også lang tid om at blive nogenlunde normal efter stop af p-piller, tror vi var på ca 1½ år før den lå nogenlunde så man kunne regne med den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER