Mialouise

Tale hvornår? (to-sproget)

2 indlæg i dette emne

Hej alle sammen.

 

Jeg har et spørgsmål ifht. tosprogede børn. Jeg taler dansk til vores dreng og min mand engelsk til vores dreng. Han er to år og 3 måneder nu, men han siger ikke andet end nogle enkelte ord og rigtig mange søde "babylyde". Han kan godt forstå hvad jeg siger til ham som "er du tørstig?" og "kan du give mor skoen?", men han taler altså ikke. Jeg har haft ham til læge og ørelæge og de siger at alting ser fint ud (han var dog lidt rød pga. noget forkølelse).

 

Min svigermor er virkeligt efter mig og siger at han må have ADHD og en masse andres lidelser når han ikke taler endnu. Jeg prøver at forholde mig roligt osv. men kan ikke helt slippe det. For mig at se så er han en glad og klog lille dreng, som er god til at lege selv og elsker at sidde og pusle med ting. Og hende, der passer ham, har heller ikke kommenteret på at der skulle være noget galt.

 

Hvornår synes I at jeg skulle begynde at blive bekymret? Har i andre nogle erfaringer med om det taget længere tid for tosprogede at tale?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det tager længere tid får tosprogede børn at snakke. De har to sprog de skal kunne forstå og jeg synes at så længe han forstår hvad I siger. Så synes jeg ikke du skal være bekymret. Hvis din søn er i dagpleje. Så kan du jo hører din dagplejer om hun ikke vil få hendes pædagog ud og så give hendes vurdering. Ellers så kan du sige, at du vil gerne have en talepædagog til, at komme og se ham

Jeg passer en dreng, som er 2,2 år og kommer ikke fra Danmark. Så han hører kun dansk, når han er sammen med mig. Han siger heller ikke ord, som kan forstås, men er rigtig god til, at forstå

Ellers så er det sådan noget der kommer i børnehaven. Der kommer han til, at være sammen med en masse børn på hans egen alder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER