mammalouise

Samsovning med de lille ny.

4 indlæg i dette emne

Halløjsa. 

 

Mit navn er Louise og jeg er lige blevet mor for første gang her for 3 uger siden! :glad

 

Jeg har tusindevis af spørgsmål! men jeg starter med det mest omtalte spørgsmål mellem mig og min mand. Skal vi sove sammen med baby eller aj? 

 

Jeg har stærke holdninger om at samsovning er en god ide, fordi jeg gerne vil skabe trygge rammer og vores lille søn. Problemet er bare at min mand sover meget uroligt om natten, så han er bange for der skal ske vores søn noget (At han triller over ham). Jeg har søgt meget på nettet om alternativer til hvordan man kan sove sammen med en lille baby, og er fundet frem til at en babynest måske ville være en god ide. Inden jeg dog køber en (de er lidt dyre) så vil jeg gerne vide om samsovning er til fordel for vores lille dreng eller om det bare er mig der er babytosset/paranoid og bare vil være tæt på ham hele tiden :wub

Håber i kan hjælpe mig til noget afklaring omkring dette emne!

Kh. Louise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde en babynest men valgte i stedet at bruge en side-by-seng, hvor den ene side stod tæt op af vores seng. Så var baby tæt på men ikke så tæt at jeg skulle være for bekymret for at faderen eller jeg skulle komme til at trille hen over hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke fortaler for samsovning. Ikke at jeg er imod det, jeg "tror" bare ikke på det. Nu er begge mine drenge blevet flaske børn da de var 2-3 uger så de skulle ikke være tæt på til amning. De røg på eget værelse da de var ca 1 måned og det har været dejligt for alle. Vi sover godt, børnene sover godt. Ingen forstyrrer hinanden :first

 

Og nu ved jeg ikke om det har noget med børnene at gøre eller soveforholdene men begge sov igennem da de var 2 måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 7/3/2018 at 8:23 PM, henri87 said:

Jeg er ikke fortaler for samsovning. Ikke at jeg er imod det, jeg "tror" bare ikke på det. Nu er begge mine drenge blevet flaske børn da de var 2-3 uger så de skulle ikke være tæt på til amning. De røg på eget værelse da de var ca 1 måned og det har været dejligt for alle. Vi sover godt, børnene sover godt. Ingen forstyrrer hinanden :first

 

Og nu ved jeg ikke om det har noget med børnene at gøre eller soveforholdene men begge sov igennem da de var 2 måneder

Det var dog en ubrugelig "se mig" kommentar. Fint, hvis det ikke er noget du vil eller "tror på", men det vil mammalouise tydeligvis. Nå, pyt.

 

Tillykke med din lille!

Jeg havde ikke købt en babynest inden jeg fik min dreng fordi han skulle jo sove sin tremmeseng. Og jeg havde faktisk en "hvad skal jeg dog bruge den til" holding, men det kom jeg altså til at fortryde senere. Min dreng havde kolik, så jeg skulle op MANGE gange hver nat og fik flyttet tremmesengen helt op ved siden af min seng. Jeg lå i en masse mærkelige stillinger for at kunne amme ham i søvn og sove sikkert, for jeg turde ikke flytte ham da han var faldet i søvn. Og midt i alt det så fik jeg aldrig taget mig sammen til at købe en. Det har jeg godt nok tænkt tilbage på mange gange fortrudt. Hvis du har overskuddet kan du jo eventuelt sy en? Ellers så findes der altså nogle ret søde nogle fra donebydeer. Men ja, jeg har jo ikke haft en, så kan ikke sige hvordan det er, men jeg fortrød i hvert fald kraftigt at jeg ikke købte en. Især fordi at jeg var "tvunget" til at ligge på en side og jeg har en ide om at jeg ville kunne have løftet ham om på den anden side uden at vække ham, hvis jeg havde haft den. I øvrigt - noget andet jeg virkelig har fortrudt jeg ikke fik købt noget før var bobles - især med de problemer min dreng har haft.

 

Babynesten havde nok været billigere end kiropraktoren i længden :whistling

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER