KatGSH

Hjælp til pigenavn søges!!!

18 indlæg i dette emne

Jeg har lidt rod i mit hoved og har brug for noget input udefra. 

 

Vi har styr på drengenavnet hvis Blyp er en dreng men jeg vakler lidt i fht pigenavnet. Egentlig har vi besluttet os men nu er jeg blevet lidt usikker. Og scanningen, hvor vi får kønnet af vide, nærmer sig.

 

Egentlig har vi besluttet os for Elisabeth men nu går jeg og semiovervejer Ellie. 

 

Kan man godt bare døbe barnet Elisabeth og så bruge Ellie som kælenavn? Eller er det noget rod? Er Ellie for “kælenavnsagtigt” til at lyde som et helt navn? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ellie er et fint navn. Både som eget navn og som kælenavn. Vores datter Ellinor bliver nogle gange kaldt Ellie, men ikke fast og hun hedder også stadig Ellinor i daglig tale. På den måde har hun to rigtige navne, som hun almindeligvis kaldes, det fungerer fint for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellie er sødt :-) Jeg har selv været ret vild med navnet Emmie. Dog bestemmer vi os altid først for barnets navn efter fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

18 hours ago, KatGSH said:

Jeg har lidt rod i mit hoved og har brug for noget input udefra. 

 

Vi har styr på drengenavnet hvis Blyp er en dreng men jeg vakler lidt i fht pigenavnet. Egentlig har vi besluttet os men nu er jeg blevet lidt usikker. Og scanningen, hvor vi får kønnet af vide, nærmer sig.

 

Egentlig har vi besluttet os for Elisabeth men nu går jeg og semiovervejer Ellie. 

 

Kan man godt bare døbe barnet Elisabeth og så bruge Ellie som kælenavn? Eller er det noget rod? Er Ellie for “kælenavnsagtigt” til at lyde som et helt navn? 

 

Begge navne er søde! :D Ellie står fint alene. Jeg kender allerede en lille pige der hedder det... 

 

Jeg synes sagtens I kan vælge Ellie som kælenavn også. Nu er jeg jo vuggestuepædagog, og vi har flere børn der har kælenavne “med hjemmefra” som også bruges af de andre børn. Dog synes jeg, I skal overveje hvilket navn jeres barn skal føle mest tilknytning til - for (og det her er selvfølgelig bare min personlige holdning og erfaring!) barnet vil uden tvivl omtale sig selv som ét af navnene og ikke begge. Jeg oplever nemlig ofte, at hvis man spørger et barn med et kælenavn, der bruges mere end det fulde navn, hvad det hedder, så vil barnet svare “Ellie”. Spørger man så “hedder du også Elisabeth?” så svarer de “nej”. 

 

Havde der været mig, så havde jeg nok valgt det navn jeg helst vil bruge i dagligdagen.

 

Jeg tror sagtens, I kan komme uden om dét, men jeg synes I skal tænke over det :D:kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for input :kiss Det er meget værdsat!! Jeg tror lidt, jeg må se, hvad vi kommer til at omtale hende som - hvis det da er en pige. Pt er L. til Elisabeth mens jeg har kaldt maven for Ellie-mus hele dagen i dag. 

 

Hvis det er en dreng, er der slet ikke noget problem :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

57 minutes ago, KatGSH said:

Tak for input :kiss Det er meget værdsat!! Jeg tror lidt, jeg må se, hvad vi kommer til at omtale hende som - hvis det da er en pige. Pt er L. til Elisabeth mens jeg har kaldt maven for Ellie-mus hele dagen i dag. 

 

Hvis det er en dreng, er der slet ikke noget problem :D

 

Holder du drengenavnet hemmeligt?? :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj, hvor sjovt. Min datter hedder ogsåEllinor men kaldes rigtig meget Ellie også :) Måske et navn, der er ved at vende tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 25/1/2018 at 7:08 AM, 5smaaliv said:

Arj, hvor sjovt. Min datter hedder ogsåEllinor men kaldes rigtig meget Ellie også :) Måske et navn, der er ved at vende tilbage :)

Det er i hvertfald et meget fint navn, så det er jo forståeligt ;):wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har jeg fået sagt tillykke med at I skal have en baby? :chin: :loveshower: Tillykke i hvert fald!!

 

Jeg ELSKER jo navnet Elisabeth!!! Synes det er så smukt og fint og "ubrugt" og alligevel kendt af alle. Passer både til en prinsesse, en klog pige og en vildbasse (min Elisabeth er det hele :D )

 

Jeg kaldte hende en overgang meget Lissi som kælenavn, hvilket vist også er meget almindeligt på engelsk, så jeg synes sagtens, du kan kalde hende Ellie som kælenavn (måske især hvis du udtaler det Ellie og ikke Ællie).

 

Jeg synes Ellie er et pænt navn og også et "rigtigt" navn og ikke bare et kælenavn. Dog mere kælenavnsagtigt end Elisabeth, lidt i stil med Mille, tænker jeg. Men fint og flot. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) 

 

Det har vist sig at maven indeholder en Elisabeth, der dog indtil videre (foruden sit eget navn) også lyder Ellie, Elliedellie, Trunte(pigen) samt, ikke mindst, Ellieprut og Mors lille fedling. 

 

Stakkels barn :lol  Det er nok derfor hun er begyndt at sparke til mig :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille Elisabeth :kuller Tillykke med det :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres dronning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh, Elisabeth :wub Alle de mennesker jeg har mødt med det navn, har alle været rigtig søde :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes sagtens man kan bruge Ellie som kælenavn, selvom hun hedder Elisabeth! Det er super smukt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør det også lidt men indtil videre bruger vi hele hendes navn mest.

 

Nu er vi så kommet i tvivl om, om hun skal hedde Elisabeth eller Elizabeth. :D

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, nu nærmer det sig tiden hvor lille Elis(z?)abeth kommer ud til jer.... Super fint navn i er landet på :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores hedder med S og det har været taget for givet 90% af de gange, jeg har skullet give hendes navn. Jeg siger ofte selv “med s” og har flere gange oplevet at blive kigget helt mærkeligt på. Men man kunne nok opleve det samme med Z, hvis man var i udlandet.

 

Hun skriver det i øvrigt selv med Z, det er åbenbart nemmere for den lille hånd :lol (det er selvfølgelig fordi s’er driller hende. Hun siger S hvis man spørger hende ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej. Jeg faldt lige over tråden her og synes sagtens man kan kalde hende for Ellie. Det er da super sødt og ikke for kælenavnsagtigt.

 

Vh Johanne Møller / Mor til Victor / Arbejder hos Tjekbil.dk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER