LVJ87

Det rigtige tidspunkt - findes det overhovedet?

9 indlæg i dette emne

Hej alle

 

Jeg er ny herinde og vil meget gerne have jeres råd/erfaringer. 

 

Lidt om mig: Jeg (30) og min kæreste (29) har været sammen i 7 år og bor i en 2 værelses lejlighed på 64 m2. Jeg er i mit nu 3. barselsvikariat der udløber til efteråret - det er svært at finde fast arbejde. Tænker det har en del med min alder at gøre og at jeg ikke har børn?

Min kæreste har dog fast job.

Vi tjener ok og kan sagtens få det til at løbe rundt. Vi er lige gået i gang med at spare op til at købe hus, som vi håber på kan ske om 2 års tid max. 

Vi føler os klar til at blive forældre og har aftalt jeg stopper på p-piller når min pakke er færdig - dvs om 3 uger. 

Synes i det er helt skørt at gå i gang nu, uden 2 stk faste jobs og et ekstra værelse? Andre der har prøvet at bo på så lidt plads med et barn? 

Optimalt ville jeg jo gerne have hus og job på plads inden, men hvem ved hvornår det sker. Findes der et rigtigt tidspunkt?

 

Kærlig hilsen

Louise 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt I kan gå i gang. :) I er følelsesmæssigt klar og det er vigtigst. 

 

Held og lykke med projektet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min svoger og hans (nu ex) kone boede i en 3 vær. med 2 børn. Og det ekstra værelse blev brugt til kontor, ikke til børneværelse. Så man kan meget hvis bare man vænner sig til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi boede i en 2 værelses lejlighed til J var 2, og har en 30-kg hund også! Det gik skam fint! Jeg var under uddannelse da vi fik ham.

Nu har vi købt hus, jeg har fast job og vi venter nr 2... MEN min stilling er en 30 timers stilling, hvilket faktisk vil sige at jeg ikke får fuld dagpenge sats på barsel... så i bund og grund havde vi været bedre stillet, hvis min stilling var et vikariat som udløb under barsel, for så havde jeg fået fuld dagpenge sats, da jeg er fuldtids forsikret i A-kassen... bare til info, at det ikke altid er så vigtigt at have den der faste stilling, som vi gik og troede det var...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg ved ikke, om det rigtige tidspunkt findes, men der lyder da bestemt som om, at det kan lade sig gøre, der hvor I er i livet nu. Jeg venter mit tredje barn nu og skal for tredje gang på barselsdagpenge, da jeg endnu ikke har haft en fast stilling og kun har haft barselsvikariater. Vi fik også vores første barn i en lejlighed og det gik fint. Barnets udstyr fylder selvfølgelig, men jeg synes ikke, at det på noget tidspunkt var problematisk.

Held og lykke med projekt baby :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er aldrig et rigtigt tidpunkt at få børn. 

Vi bor i en lejlighed på 61 kvm. 

Min mand, søn og jeg. Jeg venter nr. 2 nu. 

Vi vil gerne flytte, men økonomisk er vi nødt til at blive boede. 

Vi indretter os så der er plads til os alle. 

Sønnen har fået soveværelset, der er stort nok til at kunne deles når lillesøster bliver lidt ældre. 

Manden og jeg bor i stuen. 

For os fungerer det. Vi har ikke så meget plads, men det virker. 

Indtil videre i hvert fald. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svarene - det lyder til at vi bestemt ikke er alene om de ting jeg troede var et problem. 

Så jeg tænker da bare at vi skal til at i gang! Så længe der er masser af kærlighed og vilje, så skal det nok gå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal bare igang hvis det er det i føler for.. Man kan altid finde på noget der før at man måske burde vente men uanset hvor i bor eller om i har job så er i stadig lige gode forældre og i fortryder ikke jeres valg i et sekund:baby2

vi boede i en 2-værelses på 58 kvm da vi fik den første og jeg gik direkte fra barsel til uddannelse så alt kan lade sig gøre..

rigtig meget held og lykke:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der findes masser af rigtige tidspunkter, men - formodentlig - også altid grunde til at vente. Og så må man mærke om grundene er tungtvejende nok. :)

 

Vores situation var:

 

nr1: Nygift og har været sammen i 4-5 år, mor på 25 under uddannelse, far på 29 nyuddannet og med job, lejlighed på ca 80 kvadratmeter med et rum til børneværelse. No problem.

 

nr2: Mor på 28 på er blevet færdiguddannet men er arbejdsløs, far på 32 er startet på videre uddannelse. Jeg nåede at få et barselsvikariat i graviditeten men testede altså positiv inden jobsamtalen. Vi boede i samme lejlighed på ca. 80 kvadratmeter og 1 børneværelse. Nu skulle lejligheden bare deles af 4. Det gik fint i starten, men vi var glade for at flytte i noget større, da lillesøster var 1/2 år.

 

nr3: Mor på 31 er i fast (men lavtlønnet) job, far på 35 er stadig under uddannelse. Lejligheden er opgraderet til 120 kvadratmeter og 2 børneværelser. Det går fint pt (nr 3 er 1,5 måned) men vi skal da have fundet en løsning på et tidspunkt. Hvad det bliver, ved vi ikke endnu. :)

 

Vi har aldrig haft opsparing. Istedet har vi su-lån + lidt gæld derudover, som ikke vokser men heller ikke krymper så hurtigt som vi kunne have ønsket.

 

Jeg kunne godt have drømt om at have huset på plads først eller i det mindste tidligere, men drømmen om mange børn inden forældre og bedsteforældre blev for gamle vejede tungere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER