Karaca

kostplan under graviditet.

3 indlæg i dette emne

Er der nogen der måske ligger en med en uges kostplan. Hvor der er skrevet Hvad man spiser i løbet af dagen. Det må også godt være en måneds kostplan.

 

Håber nogen kan hjælpe 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har ikk selv en kostplan fra ds jeg var gravid. Men havde samtaler med en diætist i forhold til at jeg havde graviditets sukkersyge, og samtidig undervægtig, så keg ikk kunne følge de gængse anbefalinger. 

 

Men hvis du har behov for en kostplan, er du nok blevet henvist til en diætist. Ellers er der som sådsn ikk behov for at spise efter kostplaner som gravid. Så længe du følger sundhedsstyrrelsen anbefalinger. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at google Sundhedsstyrelsen og graviditet. :) Der er udgivet en brochure, jeg husker ikke om der er en kun om kost, eller om kost er et "kapitel", men der står i hvert fald noget. Men som far siger, så skal du egentlig stort set bare spise efter de almindelige kostråd, medmindre du har noget særligt at tage hensyn til.

 

Der er nogle få ting, som man tilrådes at undgå/begrænse, fx tun og andre rovfisk, lakrids og koffein. Jeg husker ikke, om rødt kød officielt er frarådet, men jeg har forsøgt at undgå det i mine graviditeter pga toxoplasmose (som er ufarligt, hvis man har haft, hvilket mange har).

 

Du skal have lidt flere kalorier som gravid, men ikke mange. Det er vist ca. hvad der svarer til et ekstra knækbrød og et æble eller sådan noget.

 

I praksis har jeg personligt bare spist, når jeg var sulten og det jeg havde lyst til (jeg havde meget kvalme og madlede) og så bare undgået de der få ting og - når overskudet tillod det - fokuseret på at spise grønt, groft, fisk og generelt sundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER