Twingo

Rehsus negativt og abort

4 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg har været gravid og fik en udskrabning, der blev ikke taget hensyn til jeg er rehsus negativ 0 og efter abort fik jeg ikke en D-sprøjte. Mit spørgsmål er så nu: risolere jeg at udstøde et evt foster hvis jeg dannede antigener ved aborten? Eller hvordan forholder det sig? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

Jeg er ked af at høre du har aborteret :-( Jeg mistede vores første barn, da jeg var 3 måneder henne og fik en udskrabning, og jeg fik heller ikke nogen D-sprøjte bagefter (jeg er også rhesus negativ).

Jeg blev gravid med mit ældste barn 2 1/2 måned efter, og der var ingen problemer under graviditeten. Jeg fik en D-sprøjte efter fødslen. Jeg blev gravid igen 1 1/2 år efter, og også denne graviditet var uden problemer (og jeg fik en D-sprøjte efter fødslen). Så jeg kan ikke forestille mig, at du danner antigener, men spørg hellere din læge. 

 

Jeg håber at du snart står med en positiv test igen. Sender dig et kram. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at kunne huske det præcist, det er næsten 3 år siden jeg var i praktik på gynækologisk og havde med aborter at gøre. Men mener først at det er hvis man er 8 uger henne eller derover at man giver anti-d. Da det først er her efter man risikere at danner antistoffer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu læste jeg lige på det. Og det skal kun gives anti-d hvis man er efter 8+ eller hvis det er en kirurgisk abort. 

Og hvad jeg kunne læse er det fordi at fosters blodmængden inklusiv den som er i moderkagen er så lille, omkring 0,25 ml og det er ikke nok til st kunne give en immunisering medmindre man får over 80% af fosterets blod over i sig. Og det gør man ikk. 

 

Jeg undersøgte det selv en del under min graviditet da jeg selv er rhesus negativ, og heldigvis var min søn også det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER