Brunetten

Ønske om barn nr. 3

26 indlæg i dette emne

Hej piger :-)

 

Jeg skriver herinde, da jeg mangler et sted, hvor jeg kan lette mit hjerte. Som i kan læse ud fra titlen, er jeg allerede blevet beriget med to børn, og ønsker nu barn nr. 3. Projekt barn nr. 3 har stået på i 2 år, og vi er nu gået i gang med fertilitetsbehandling. Min mand vil dog ikke have at nogle ved, at vi er gået i gang med behandling, så jeg går med en masse følelser og tanker, som jeg ikke kan tale med nogen om. Min mand ønsker ikke at tale om det, da han allerede synes det har fyldt for meget de sidste par år.

 

Med mine to børn blev jeg gravid med det samme, men er også blevet 8 år ældre siden den sidste graviditet. Min menstruation har de sidste 3 år været regelmæssig, men har hver gang varet i 14-15 dage (hvilket vil sige at jeg har 7-10 dage om måneden, hvor jeg ikke bløder). Jeg har været til tre forskellige gynækologer, hvoraf de to første bare sagde, at det var mit “bad luck”, mens den sidste gynækolog heldigvis ikke synes det er normalt. Jeg har derfor fået utallige undersøgelser og prøver, og bl.a. fået skyllet mine æggeledere igennem, i håb om at det kunne nedsætte varigheden af mine blødninger samt eventuelt gøre mig gravid med nr. 3. 

 

Jeg har fået Clomid én gang, men på dagen for inseminering blev det aflyst, da min menstruation åbenbart ikke var færdig og jeg blødte meget. Gynækologen mente derfor at jeg ville have en minimal chance for graviditet. Nu er jeg på 3. insemineringsforsøg (i princippet kun 2., da det første jo blev aflyst) med Gonal F, Ovitrelle og Cronine. Og jeg kan bare mærke, at den heller ikke er der denne gang :-( De ømme bryster og niv i underlivet forsvandt den dag, hvor min menstruaton skulle være kommet 1. juledag, og lige nu tror jeg at det er Croninen som tilbageholder min menstruation. Jeg skal teste den 2. januar, men gør det ikke, da jeg jo kan mærke at den ikke er der, og vil heller ikke stå med skuffelsen igen med en negativ test. Så jeg tager den sidste Cronine gel nytårsdag og afventer derefter min menstruation omkring 3. januar, da jeg kan forstå, at der går ca. 2 dage før menstruationen kommer efter stop med Cronine. 

 

Lige nu går jeg endnu en undersøgelse i møde i januar, men man er jo snart så vant til det, som man nu kan være :-(

 

Det skal lige siges at manden selvfølgelig også er blevet undersøgt med en meget god sædkvalitet, og alle mine prøver har været fine og jeg har stadig æg tilbage også min alder taget i betragtning. Jeg har dog fået at vide, at jeg ikke skal vente 2-3 år med at prøve, da det kan blive svært for mig (jeg er 36 år). Som i kan høre “burde” jeg kunne blive gravid igen, men den vil bare ikke. 

 

Andre der har været det samme forløb igennem? Nogen gode råd eller noget? Alt bliver taget imod med kyshånd :-)

 

Jeg håber meget at jeg bare får måske én besvarelse - og ellers har jeg da fået lettet mit hjerte :-)

 

Ha’ det godt, piger, og held og lykke til alle jer derude, som også prøver, uanset om det er barn nr. 1, 2, 3 eller 4!!! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kram til dig, jeg har selv været lidt i dit sted. Min mand og jeg besluttede for nogle år siden at vi ville have en mere( efternøler), vi har 2 fælles børn, men der skete ikke noget og vi nåede også at få henvisning til en gynækolog efter at have prøvet i 1½ år, hun sagde så at hun  ikke umiddelbart kunne finde grund til at der ikke skete noget og ville anbefale os at vi evt tabte os lidt før vi gik videre for at give en graviditet de optimale forhold for for nogle var det der skulle til få kg vægttab... Vi tog hjem snakkede det igennem og besluttede at vi nok ville nøjes med de 2 børn vi havde, da vi ikke vidste om  vi havde overskud til en masse besøg hos gynækolog undersøgelser osv... ( vi var igennem det i nogle år inden jeg blev gravid med ældste i naturlig cyklus efter en SA hvor jeg var  blev gravid via IUI)

 

i sensommer udeblev min menstruation så, og jeg testede for bare lige at overbevise kroppen om at menstruation altså godt kunne bryde igennem, den taktik slog fejl, for jeg fik en positiv graviditets test istedet for, og vi har nu efternøler på vej til maj 18 som ikke lige var helt planlagt fra vores side... Men beslutningen var ikke svær da alt viste sig at se fint ud, så der kommer baby i huset og det skal nok gå :-)

 

Held og lykke med projektet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været gennem ICSI behandling både med barn nr 1 og nr 2 (er gravid nu). Fertilitetsbehandling er drønhårdt, både fysisk og ikke mindst psykisk. Men det lykkes for langt de fleste i sidste ende! Så hæng i! Og brug endelig forummet her til at dele tanker og bekymringer - især når projektet er hemmeligt for andre. Held og lykke :goodluck:bd 

 

PS. Tag endeligt en test, selvom du ikke tror på det. Symptomer kan mærkes ret anderledes, når man er på hormoner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Henriette1980 said:

Kram til dig, jeg har selv været lidt i dit sted. Min mand og jeg besluttede for nogle år siden at vi ville have en mere( efternøler), vi har 2 fælles børn, men der skete ikke noget og vi nåede også at få henvisning til en gynækolog efter at have prøvet i 1½ år, hun sagde så at hun  ikke umiddelbart kunne finde grund til at der ikke skete noget og ville anbefale os at vi evt tabte os lidt før vi gik videre for at give en graviditet de optimale forhold for for nogle var det der skulle til få kg vægttab... Vi tog hjem snakkede det igennem og besluttede at vi nok ville nøjes med de 2 børn vi havde, da vi ikke vidste om  vi havde overskud til en masse besøg hos gynækolog undersøgelser osv... ( vi var igennem det i nogle år inden jeg blev gravid med ældste i naturlig cyklus efter en SA hvor jeg var  blev gravid via IUI)

 

i sensommer udeblev min menstruation så, og jeg testede for bare lige at overbevise kroppen om at menstruation altså godt kunne bryde igennem, den taktik slog fejl, for jeg fik en positiv graviditets test istedet for, og vi har nu efternøler på vej til maj 18 som ikke lige var helt planlagt fra vores side... Men beslutningen var ikke svær da alt viste sig at se fint ud, så der kommer baby i huset og det skal nok gå :-)

 

Held og lykke med projektet

Tillykke med graviditeten og kram tilbage til dig :-) Hvor er det dejligt! :-)

 

Puha, så har du også været det hele igennem med undersøgelser, hormonbehandling m.m. Jeg føler heller ikke altid lige at overskuddet er der, men når jeg så lige har sunket, at mens er kommet igen eller at testen er negativ igen, så er jeg klar igen! Men jeg må da også indrømme, at jeg er begyndt at tænke på om jeg ikke bare skal sige, at det var det, da jeg føler at jeg er nødt til at rykke mig. Det er igen den der uvished! Man ved jo, at den måske er der næste gang, og så tager man lige den med, og sådan fortsætter det. 

 

Har du også været på Crinone? Jeg tænker, om jeg ikke allerede kan stoppe med det nu i dag, når jeg alligevel ikke mærker noget til en eventuel graviditet... 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, Sparklinrock said:

Vi har været gennem ICSI behandling både med barn nr 1 og nr 2 (er gravid nu). Fertilitetsbehandling er drønhårdt, både fysisk og ikke mindst psykisk. Men det lykkes for langt de fleste i sidste ende! Så hæng i! Og brug endelig forummet her til at dele tanker og bekymringer - især når projektet er hemmeligt for andre. Held og lykke :goodluck:bd 

 

PS. Tag endeligt en test, selvom du ikke tror på det. Symptomer kan mærkes ret anderledes, når man er på hormoner.

Et stort tillykke med graviditeten - den 19. februar er jo lige om lidt! :-) Sender også lige et kram til dig :-) 

 

Tak for støtten, det er dejligt. 

 

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg vil næsten hellere have at menstruationen kommer end at tage en test med et negativt svar... Som jeg også har skrevet til Henriette1980 ovenfor, overvejer jeg om jeg ikke bare skal stoppe med Crinonen før tid. Så kommer min menstruation nytårsaften og så kan jeg starte på en frisk 1. januar :-) Har du nogen erfaring med Crinone og eventuelt stop med brug af det? Hvor hurtigt kom i igang med ICSI behandling?

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 hours ago, Brunetten said:

Et stort tillykke med graviditeten - den 19. februar er jo lige om lidt! :-) Sender også lige et kram til dig :-) 

 

Tak for støtten, det er dejligt. 

 

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg vil næsten hellere have at menstruationen kommer end at tage en test med et negativt svar... Som jeg også har skrevet til Henriette1980 ovenfor, overvejer jeg om jeg ikke bare skal stoppe med Crinonen før tid. Så kommer min menstruation nytårsaften og så kan jeg starte på en frisk 1. januar :-) Har du nogen erfaring med Crinone og eventuelt stop med brug af det? Hvor hurtigt kom i igang med ICSI behandling?

 

 

Du skal selvfølgelig ikke føle dig presset til at teste, det styrer du helt selv :) Det var bare for at sige, at du ikke helt kan regne med noget, når du får hormoner. Så du må ikke helt afskrive en graviditet endnu. På samme måde vil jeg ikke anbefale dig at stoppe med crinone før tid. Det kan lige være det afgørende for, om en graviditet bliver hængende eller ej.

 

Første gang var vi gennem 4 x IUI og så lykkes det i første ICSI forsøg (fra første henvendelse hos egen læge, gik 1 år og 4 mdr). Anden gang var vi gennem 3 forsøg (1 x fryseæg, 1 x frisk ICSI, og så lykkes det ved næste gang fryseæg - 8 mdr med et par mdrs pause pga evt juletermin), så overordnet en relativ nem vej for os. Men når man står i det, trækker uvisheden tænder ud!!

 

Jeg har selv fået lutinus, ikke crinone. Men det er begge progesteron præparater, der skal hjælpe kroppen med ikke afstøde en graviditet. Jeg ville ikke turde stoppe, før jeg havde enten en negativ test eller fået mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

17 hours ago, Sparklinrock said:

Du skal selvfølgelig ikke føle dig presset til at teste, det styrer du helt selv :) Det var bare for at sige, at du ikke helt kan regne med noget, når du får hormoner. Så du må ikke helt afskrive en graviditet endnu. På samme måde vil jeg ikke anbefale dig at stoppe med crinone før tid. Det kan lige være det afgørende for, om en graviditet bliver hængende eller ej.

 

Første gang var vi gennem 4 x IUI og så lykkes det i første ICSI forsøg (fra første henvendelse hos egen læge, gik 1 år og 4 mdr). Anden gang var vi gennem 3 forsøg (1 x fryseæg, 1 x frisk ICSI, og så lykkes det ved næste gang fryseæg - 8 mdr med et par mdrs pause pga evt juletermin), så overordnet en relativ nem vej for os. Men når man står i det, trækker uvisheden tænder ud!!

 

Jeg har selv fået lutinus, ikke crinone. Men det er begge progesteron præparater, der skal hjælpe kroppen med ikke afstøde en graviditet. Jeg ville ikke turde stoppe, før jeg havde enten en negativ test eller fået mens.

Jeg føler mig overhovedet ikke presset :-) Jeg valgte at fortsætte med crinone, da jeg i forgårs og i går har mærket en masse små jag i underlivet, så man ved jo aldrig! Det kan også bare crinonen der driller eller mens der presser på. Jeg tør næsten ikke at tro på, at den er der... I dag har jeg dog ingen jag mærket, hmmm... Jeg har også besluttet mig for at tage en test den 2. januar, som jeg har aftalt med klinikken, da jeg jo eventuelt skal fortsætte crinone, hvis den nu er der. Jeg har jo ingen erfaring med crinone, så jeg aner ikke hvordan tingene skal føles. Nogle steder på nettet står der at det er HCG-tallet der tilbageholder mensen og andre steder står der, at crinone godt kan tilbageholde den. Jeg burde holde op med at læse alt det, og bare se tiden an ;-) 

 

Dejligt at det er lykkedes for jer to gange :-) 

 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 28/12/2017 at 9:21 PM, Brunetten said:

Tillykke med graviditeten og kram tilbage til dig :-) Hvor er det dejligt! :-)

 

Puha, så har du også været det hele igennem med undersøgelser, hormonbehandling m.m. Jeg føler heller ikke altid lige at overskuddet er der, men når jeg så lige har sunket, at mens er kommet igen eller at testen er negativ igen, så er jeg klar igen! Men jeg må da også indrømme, at jeg er begyndt at tænke på om jeg ikke bare skal sige, at det var det, da jeg føler at jeg er nødt til at rykke mig. Det er igen den der uvished! Man ved jo, at den måske er der næste gang, og så tager man lige den med, og sådan fortsætter det. 

 

Har du også været på Crinone? Jeg tænker, om jeg ikke allerede kan stoppe med det nu i dag, når jeg alligevel ikke mærker noget til en eventuel graviditet... 

 

 

 

 

nej jeg fik noget andet i sin tid tror det hed Progesteron

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, ny kunne jeg ikke dy mig længere! Jeg har lige taget en test med aften-urin (ja, undskyld mig), og da den havde ligget 3-4-5 minutter (jeg havde ikke nået at tage et ur med, da jeg bare gjorde det spontant), blev resultatet dette - hvad siger i? Der er en meget, meget svag streg! Da jeg skulle tørre mig efter prøven, synes jeg desværre, at jeg kunne ane lidt blod på papiret :-( 

 

Stregen er lidt svær at se, men den er der!!! 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 minute ago, Brunetten said:

Okay, ny kunne jeg ikke dy mig længere! Jeg har lige taget en test med aften-urin (ja, undskyld mig), og da den havde ligget 3-4-5 minutter (jeg havde ikke nået at tage et ur med, da jeg bare gjorde det spontant), blev resultatet dette - hvad siger i? Der er en meget, meget svag streg! Da jeg skulle tørre mig efter prøven, synes jeg desværre, at jeg kunne ane lidt blod på papiret :-( 

 

Stregen er lidt svær at se, men den er der!!! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, jeg kan ikke få lov til at vise billedet :-( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Så tror jeg det lykkedes! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en flot streg!!! :yay

Du er jo gravid :loveshower 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! :loveshower

 

Men åh, kender i det, at man bare ikke tør tro på det? :huh Ikke for at være negativ, men nerverne sidder uden på tøjet hos mig lige nu :) Og hvad nu hvis prøven har ligget for længe osv... Aaargh! :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo ingen garantier, desværre. Men det er en rigtig flot aftentest, når du ikke er længere. Mon ikke den udvikler sig over de næste dage? :)

Skal du have taget blodprøve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 minutes ago, Sparklinrock said:

Der er jo ingen garantier, desværre. Men det er en rigtig flot aftentest, når du ikke er længere. Mon ikke den udvikler sig over de næste dage? :)

Skal du have taget blodprøve?

Nej, det har du helt ret i. I dag er jeg 4+0, så jeg giver den lige et par dage og tester med morgen-urin :) Så jeg venter med en eventuel blodprøve. Nu vil jeg (prøve, i hvert fald) at slå koldt vand i blodet :cool:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

22 minutes ago, Brunetten said:

Nej, det har du helt ret i. I dag er jeg 4+0, så jeg giver den lige et par dage og tester med morgen-urin :) Så jeg venter med en eventuel blodprøve. Nu vil jeg (prøve, i hvert fald) at slå koldt vand i blodet :cool:

Altså, der er i hvert fald ‘noget’ i gang :) Ellers havde du ikke fået den fine streg :) Jeg håber, den hænger ved - alt mulig held og lykke :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Spændende, håber stregen udvikler sig i flot rød farve retning.

Jeg har ikke haft helt kraftig streg nogen af gange før jeg var over 5+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille status update! Jeg tog en test her til morgen og den var negativ :chin: Mens er stadig ikke kommet, og der er ikke tegn på, at den er på vej. Jeg mangler stadig en dag med crinone. Ved ikke lige hvad jeg skal tro.. Så skal jeg sikkert have taget blodprøver eller til skanning i morgen. Jeg er lidt trist lige nu, og forbereder mig mentalt på, at den ikke er der, øv :(

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv øv øv!!! :( Det var da ikke lige planen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sende varme kram herfra:kiss

Har du testet igen?

Da jeg blev gravid med min datter som nu er 12, gik det legende let men det satte også gang i noget inde i min krop. Jeg fik pludselig forhøjet prolaktin og havde så svært ved at blive gravid. Da min datter var 6 år blev jeg endelig gravid med min søn. Nu er min søn 6 år og vi ønsker også en 3’er men har endnu ingen positiv test:icon_crybad:

Håber det bedste for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender varme kram tilbage :kiss

 

Nej, jeg testede ikke igen, for mens kom to dage efter stop med crinone. Jeg har godt nok været ked af det siden jeg tog den negative test :booMan er SÅ tæt på, og så alligevel ikke.

 

Jeg har været hos gynækolog i dag, og alt ser fint ud, så jeg starter med Gonal F i dag. Det er det 3. og sidste forsøg vi får, men vi kan dog være heldige, at vi får et 4., hvis det heller ikke lykkes denne gang. Jeg sad i dag med en temmelig frustreret gynækolog, som siger at jeg jo sagtens kan blive gravid - den vil bare ikke :huh

 

Jeg var rigtig ked af det da jeg gik fra gynækologen, fordi jeg ved at løbet snart er kørt... Vi er på det (måske) sidste forsøg og vi har ikke råd til at tage på Stork Klinik, som min gynækolog anbefalede, og få lavet IVF-behandlinger. Vi har som sagt selv forsøgt i to år, så... Jeg håber den er der denne gang :unsure

 

Jeg har for resten købt noget Conceive Plus glidecreme, har i nogen erfaring med det?

 

Shirley, jeg er ked af at høre det heller ikke er lykkedes for jer nu :( Er i også i behandling, og hvor længe har i prøvet? Jeg håber meget for jer, at den snart er der :kiss

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare så super frustrerende:icon_crybad:

vi er ikke i behandling, vi håber sådan det lykkedes af sig selv..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER