2omdet

Forurening og røgs påvirkning på foster

2 indlæg i dette emne

Hej

 

Vi er fornylig flyttet fra en mindre landsby til københavn, og jeg er nu blevet bekymret for forureningens påvirkninger af fosteret.

Vores lejlighed ligger tæt på en meget trafikeret vej, samt ryger vores nabo ret meget så vi er også ramt af nabo røg:(  

Jeg har læst at luftforureningen fra biler kan gøre fosteret ikke tager nok på.

Har snakket med min læge som anbefalede en luftrenser fra et firma der hedder AirvitaGlobal, men de koster 7200.- og det er ret mange penge for os, men virker de vil vi selvfølgelig gerne ofre de penge på det.

Så mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaring med luftrensere, og hvad gør i for at undgå luftforureningen?

 

Alle råd tages imod med kyshånd:) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke nogen gode råd, har altid boet i København, så har faktisk slet ikke skænket det en tanke. Tror det ville have stresset mig unødigt, hvis jeg ogsåskulle have været bekymret for det.  Men selvfølgelig er svær forurening ikke godt. Jeg ville nok bare tage almindelige hensyn; forsøge så vidt som det er muligt at undgå meget trafikerede veje i myldretiden og lade være med fx at løbe/gå ture, hvor der er særligt forurenet. Mht. naborøgen er der nok ikke så meget andet at gøre end at lukke egne vinduer. Hvis de ryger udenfor jeres vinduer, kan I jo tage en snak med dem om det. 

Det er en del af vilkårene ved at bo tæt, som man jo gør i byerne.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER