7-9-13

Kvalme - hjælp!

2 indlæg i dette emne

Jeg er så heldig at være gravid med mit andet barn. 

Forinden har der været mange lange omveje, og fejlslagne graviditeter.

Nu virker det så til at lykkes, men, jeg er voldsomt ramt af kvalme og opkast.

jeg havde hyperemesis med min søn, da jeg oprindeligt ventede tvillinger, så jeg burde kende det.

dog betyder det bare at jeg har en masse mentale ankre, som sidder fast fra dengang, og nu er ved at hive mig ned i et sort hul.

jeg har talt med lægen, og han siger "prøv dobbelt dosis folsyre i et par uger". 

Jeg kan alt for tydeligt huske alle de mindre invasive muligheder der skulle afprøves først, men problemet er, at det tror jeg ikke jeg kan holde til.

velvidende at det kan skade fostret, er jeg i den situation, at det kommer til at skade mig, min søn og min mand, hvis jeg ikke hurtigt får det bedre. Dvs enten "rigtig" medicin. Eller abort.

men lægen vil ikke give mig det. Og nævnte at hormonerne styrer mine tanker.

jeg fik en fødselsdepression efter min søns fødsel. Både pga den sygelige graviditet, og tabet af hans tvilling.

jeg frygter at jeg ryger ned igen.

hvad skal jeg gøre?

jeg vil ikke handle overilet, og hvis dette fjernes, så er det slut mht børn.

men min søn er mærket, jeg er ulykkelig, og min mand er presset.

 

håber I kan hjælpe.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til at starte med vil jeg sige sikken en lorte læge. Der er sgu da ikke meget hjælp at hente der. En ting er at han ikke vil give dig medicinen men hans holdning med hormonerne styrer tankerne. Helt ærligt.... Lige gyldigt skal det da tages seriøst.

Er der mulighed for at komme ind til en anden læge i dit lægehus? Ellers ville jeg tage fat i jordmoder - evt. før tid og høre om du kan få akupunktur eller andet via hospitalet.

 

Har du prøvet med en høj dosis B6 - tror det er dem der hedder 50 mg. Det fik jeg anbefalet af min jordmoder da jeg var meget ramt af kvalme. Det kunne være en løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER