Guest Vera01

Amning

4 indlæg i dette emne

Jeg har en datter på 4 uger, som jeg ammer. Jeg har rigtig meget mælk, hvilket måske kan synes som et luksusproblem. Men jeg synes efterhånden det er ret besværligt med al den mælk. Når jeg ammer strømmer mælken ind i min datters mund og tit kommer hun til at hoste eller får hikke fordi det simpelthen kommer så hurtigt. En anden ulempe er, at tit og ofte bliver min trøje samt min datters tøj så vådt at det ligefrem kan vrides. Det samme gælder med vores lagen og sengetøj om natten, hvor jeg ammer. De fleste siger, at det er meget nemmere at amme end at have et flaskebarn med hensyn til rengøring af sutteflasker. Men for mit vedkommende ville det være meget nemmere med rengøring af flasker frem for konstant skiften tøj på mig og baby pga det bliver vådt. Desuden har jeg ikke den store lyst til at komme ud og besøge andre folk, da jeg ikke synes det er så fedt at lække med mælk ud over det hele.. Nogle dage tænker jeg, at min datter snart skal være flaskebarn, fordi jeg synes det er besværligt med amning på denne her måde. Men omvendt synes jeg også det er for nemt bare at opgive det og vil gerne kæmpe for at det bliver en succes.. Nogle der har gode råd til hvordan mælkemængden kan blive mere stabil?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved det ikke, men jeg har læst at jo mere man ammer jo mere mælk producerer man. Hvis jeg var dig ville jeg simpelthen tappe mælken på flasker. Det vigtigste er at barnet får modermælk, så kan det vel være lige meget om hun får det på flaske eller fra bryst. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved det ikke, men jeg har læst at jo mere man ammer jo mere mælk producerer man. Hvis jeg var dig ville jeg simpelthen tappe mælken på flasker. Det vigtigste er at barnet får modermælk, så kan det vel være lige meget om hun får det på flaske eller fra bryst. :)

Hvis man malker ud stimulere man mælkeproduktionen næsten lige så meget som ved alm. amning, så der vil ikke være nogen gevinst overproduktionsmæssigt, at malke ud og give mælken på flaske. Der vil stadig være rigeligt af det.

Jeg overproducerede selv i starten, og kender alt til det med at være fuldstændig gennemblødt fordi mælken bare løber og løber. Det bliver bedre, det vil jeg love dig. :)

Jeg gjorde gerne det, at jeg havde en stofble liggende under brystet, som så kunne tage det der løb over.

Har du prøvet at blokamme?

Du ammer måske 2 eller 3 amninger på det samme bryst, indtil du synes det andet bryst trænger rigtig meget til at blive tømt, så skifter du side og ammer et par gange fra det andet bryst. Det skulle gerne sætte produktionen noget ned i løbet af et par dage.

Det er et spørgsmål om udbud og efterspørgsel, og hvis brystet bliver overfyldt, så vil kroppen begynde at producere mindre mælk, og omvendt hvis brysterne begynder at være for tomme. :)

Noget du skal være opmærksom på med den metode er, at du helst skal skifte side når du begynder at få mælkeknuder i det fyldte bryst. Det kan nemlig meget nemt udvikle sig til brystbetændelse hvis mælken står for længe i brystet.

Det med at tage på besøg og lække, så er mit råd, at du tager afsindig mange ammeindlæg med, og så får skiftet jævnligt, så det ikke pludseligt er fyldt og render over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar.. Er glad for at høre, at det bliver bedre på et tidspunkt og tror jeg vil prøve metoden med at blokamme :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER