pernille123

Barn under uddannelse

6 indlæg i dette emne

Hej, er der nogen herinde der har erfaringer med at få jeres første barn under uddannelse (i mit tilfælde en lang videregående uddannelse)? Jeg er meget skruk og har en plan om at starte projekt baby så jeg forhåbenligt kan føde efter endt bachelor. Det jeg er mest nervøs for er egentlig hvad andre tænker, om jeg får problemer ift. at finde mig en ny studiegruppe (læser i Aalborg, meget gruppearbejde) når jeg er 'ny' eftersom jeg kommer et år bagud samt har et lille barn som nok også vil gøre at jeg er mere bundet til at gå hjem rette tidspunkt for at hente i vuggestue m.v.? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det var meget almindeligt på min uddannelse at få børn undervejs men jeg har først mødt min mand efter studietiden så jeg har ingen førstehåndserfaring. 

 

Ikke fordi jeg vil være lyseslukker, men der er jo ingen der ved, hvor lang tid, I skal bruge inden I bliver gravide. Hvis I er der i jeres forhold, hvor det giver mening for jer, kan I da godt begynde nu. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min første under uddannelse. 

Vi fik faktisk at vide af rektor første skoledag at det ville være et plus for os at få i hvert fald den første mens vi læste. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min første under min uddannelse og var/er rigtig glad for det, men måske afhænger det lidt af, hvilken type uddannelse man går på.

 

Jeg læste også på Aalborg uni, på min uddannelse var der ikke ret meget "mødepligt" og der var mange, der valgte at få børn under uddannelsen.

 

Jeg havde kun 9. og 10. semester tilbage efter barslen. På 9. semester var jeg i gruppe med to andre, der lige havde været på barsel og specialet på 10. semester skrev jeg alene.

 

Jeg nød, at jeg kunne styre min tid meget selv og fx ret nemt kunne holde min søn hjemme, når hans dagplejer var syg eller når han selv var og husker umiddelbart ikke, at der var nogle ulemper ved at få barn under uddannelse, udover at det jo gav mig et år ekstra på su ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

5 hours ago, KatGSH said:

Det var meget almindeligt på min uddannelse at få børn undervejs men jeg har først mødt min mand efter studietiden så jeg har ingen førstehåndserfaring. 

 

Ikke fordi jeg vil være lyseslukker, men der er jo ingen der ved, hvor lang tid, I skal bruge inden I bliver gravide. Hvis I er der i jeres forhold, hvor det giver mening for jer, kan I da godt begynde nu. :) 

 

Det ved jeg godt, altså at det er svært at planlægge det (men er også kun 21, så har ikke synderligt travlt) ;-) 

 

Generelt mange tak for alle svar! Dejligt at høre lidt erfaringer og tanker omkring det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige kommer tilbage fra barsel til mit studie, er Sygeplejestuderende. 

Altså hvis jeg helt selv havde kunne planlægge, så havde jeg klart valgt at få barn tidligt i uddannelsen. 

Jeg er lige startet op på 6. Semester som er praktik og kender ingen på mit hold, og der er fx kun to fra min nye klasse i praktik på samme sygehus som mig. Til midt januar starter jeg op på 7. Semester, hvor vi skal igang med bachelor. Og vi må på vores skole ikk skrive alene. Så jeg kommer ind i en helt ny klasse og skal finde nogle at skrive ba med. Ikk det fedeste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER