Maria1989

Sygemelding eller ej?

3 indlæg i dette emne

Hej. 

Jeg er gravid i uge 23, og grundet ferie jeg skal ha afholdt inden min barsel, går jeg på barsel om 5 uger ca. 

Jeg arbejder på et social psykiatrisk bosted, hvor der er stor chance for at kunne blive slået eller skubbet til. - Jeg har hidtil ikke været utryg i at gå på arbejde i min graviditet, men jeg kan mærke at det nu sniger sig på i og med der er en af beboerne der er blevet meget udadreagerende .. Skal jeg lade mig sygemelde eller skal jeg blive ved med at arbejde de sidste 5 uger? Kan i give mig et godt råd? 

Rent fysisk har jeg det nogenlunde - kan godt mærke at jeg er ved at være et godt stykke henne i graviditeten ... 

 

Vh. En fortvivlet gravid ... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er meget forskelligt, hvordan man fysisk har det i uge 23 som gravid - jeg selv mærkede intet, andre er plaget af mange forskellige ting, men det lyder til at du har det ok fysisk. Jeg ville snakke med min leder om de bekymringer du har, og høre, om hun har nogen forslag. Jeg ville selv synes det var ærgerligt at sygemelde mig, når jeg egentlig ikke var syg. Du kan måske også vende din bekymring med din tillidsrepræsentant først, så kan I sammen snakke med din leder.

I sidste ende må du følge din egen mavefornemmelse :) - men jeg er lidt nysgerrig; kan man som gravid få en sygemelding, selvom man ikke har gener?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster arbejder også med en bruger der kan udadreagere ganske så kraftigt, så hun har fået sygemelding helt fra start af i svangerskabet.

Jeg tænker at om det er en reel mulighed for at du feks bliver sparket i maven, så havde jeg kontaktet lægen og fået en sygemelding..

Du kan jo også snakke med din leder om det, måske din arbejdsdag kan tilpasses så du slipper for at stå i en evt farlig situation?

Men eftersom jeg forstår på dit indlæg, så er du mest tryg ved at få en sygemelding nu.. 

Gå med mavefornemmelsen din, det er det bedste råd jeg kan give dig. :biglove

(som også FruSekshøj skriver. :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER