SMartens

Manglende fokus og motivation på arbejdet

3 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

 

Jeg er gravid i uge 13 (12+5) efter to års forsøg, og har lige været til nakkefoldsscanning - alt var godt :)

Efter at vi fik set det lille væsen, og fik den beroligende besked, er det som om at jeg rigtigt har forstået at jeg er gravid. 

Før var det næsten en "måske-graviditet", men nu er det stadfæstet, og det er gået hårdt ud over mit fokus! 

 

Jeg er for nyligt blevet ansat i en super god virksomhed (jeg er stadig i gang med prøveperioden), men valgte at sige det til min chef, dagen efter nakkefoldsskanningen. 

Han tog det med et smil (han er selv småbørnsfar), og min ansættelse er ikke i fare. fantastisk og mere ro til mit hovede :)

 

MEN - min koncentration er gået fløjten! 

Jeg kan kun tænke på baby og graviditet, jeg søger konstant på babysider på nettet, og finder "must haves", til en i forvejen lang indkøbsliste. 

Jeg plejer at have super selvdisciplin, være effektiv og dedikeret (jeg arbejder med at optimere interne arbejdsgange og processer)

 

Indtil nakkefoldsskanningen kunne jeg fint koncentrere mig om mit nye arbejde, men nu er det som om at alt der ikke vedrører baby og graviditet er uinteressant. 

Jeg har max frihed over mine opgaver og min tid - og måske er det ikke ligefrem en fordel i denne periode. 

 

Har I andre også oplevet manglende koncentration og udeblevet motivation på arbejdet?

Har I nogle gode råd til hvordan man kommer igennem 8 timer på arbejde, når hjertet og hjernen vandre mod babyland? 

 

Mange hilsner

Sarah 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tillykke med baby og med det nye job :) Haha jeg kan sagtens følge dig og det er fuldstændigt normalt. Jeg havde det på samme måde, men arbejder i en virksomhed hvor de går meget op i når man er på arbejde er man på arbejde. Så søgning på nettet til private formål er IKKE velset. Hvis jeg var dig ville jeg sige til mig selv at computeren er til arbejde. Hvis du så tager en pause kan du bruge egen mobil til at søge babyrelateret. På den måde kan du begrænse det for dig selv. Nyd tanken om baby, og vær glad for at du har et arbejde der er loose omkring det. Men når jobbet er så nyt ville jeg virkeligt prøve at begrænse mit private computerbrug på arbejdet ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mom2Be

TAK :) Jeg er glad for at jeg ikke er alene!

Det har hjulpet at planlægge "baby-pauser" ind i min arbejdstid - jeg har fuldstændig frihed til at planlægge min arbejdstid, så jeg kan bare lægge tiden til i begge ender, så baby-pauserne ikke går fra arbejdstiden.

Jeg prøver om morgenen at gøre op hvilke tanker der fylder den dag: hvad skal jeg liiiige undersøge eller læse op på, og så lægger jeg pauser ind af 15 minutters varighed ca. hver anden time. Her kan jeg så fokusere på lige det der fylder i mit hoved med god samvittighed, så jeg kan koncentrere mig om arbejdet når det er afklaret.

Jeg forsøger også at komme op og stå og gå mindst en gang i timen - bare ud forbi toilettet eller hente et glas vand eller en kop the. Bare det at komme væk fra skærmen og få lidt frisk luft giver noget mentalt overskud (jeg skal udenfor for at komme ind til div. faciliteter).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER