ønskebaby

Nyuddannet og barsel??

7 indlæg i dette emne

jeg ved virkelig ikke helt hvad jeg skal gøre.

jeg er færdig med min uddannelse til pædagog ca. feb. 2012 og manden og jeg snakker om baby nu og vi ville gerne starte når jeg kommer hjem fra vietnam slut juli 2011 og hvis jeg så bliver gravid i august 2011 så er jeg ca. 7 måneder henne og så er der jo ikke rigtig nogle der vil ansætte mig og jeg skal vel egentlig også på barsel der omkring eller?

Men så er problemet, hvad med pengene?? hvad er mulighederne?? jeg ved ingenting om det da jeg aldrig har prøvet at stå uden en eller anden form for indkomst.

håber virkelig der er nogle der kan hjælpe, måske fortælle om hvad de selv har gjort hvis i har været i situationen?

Hilsen ønskebaby (der er utrolig usikker på det hele og som helst ikke vil vente):(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal melde dig ind i PLS nu (både fagforening og Akasse. Det koster hvis du er under 30 år, 264 kr. i kvartalet)

Så kan du 1 måned efter du er færdig med din uddannelse få dagpenge, laveste sats (dimittendsats) og når du er berettiget til dagpenge, så er du også berettiget til barselspenge (90% af dagpengene)

I mens du er gravid må du søge job og så må du selvom du fortæller det eller ej til potentielle arbejsgivere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay det vil jeg så gøre. :D mange tak for hjælp.

ville jo helst ikke udsætte baby mere da det er blevet udsat 2 år allerede.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay det vil jeg så gøre. :D mange tak for hjælp.

ville jo helst ikke udsætte baby mere da det er blevet udsat 2 år allerede.. :D

Det kan jeg godt forstå.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du er på barsel som arbejdsløs får du barselsdagpenge af kommunen, dette har a-kassen ikke noget at gøre med, da du jo ikke er til rådighed...(sådan var det ihvertfald da jeg gik på barsel for 16 måneder siden...) Det er selvfølgelig stadig en rigtig god ide at melde sig i a-kasse, da du jo ikke er sikret job så snart din barsel stopper!!

Dine barselsdagpenge beregnes på baggrund af din indkomst, hvilket jo vil være laveste sats når du kommer fra SU - vil tro du kan finde meget mere info på din kommunes hjemmeside... Og ellers ville jeg ringe til kommunen og forhøre mig - da jeg gik på barsel ringede jeg til min a-kasse og de havde intet at gøre med barsel - alt går gennem kommunen!!

Held og lykke med projektet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak. jeg vil ringe til kommunen når jeg står med en positiv test og den lille lige har bagt nogle uger. :D

så må jeg jo se hvad de siger til det og hvad jeg skal gøre. :D

det er dejligt at i gider hjælpe. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt sikkert gode råd :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER