Mom2Be

Nysgerrig: din holdning til hårfarvning under graviditet

3 indlæg i dette emne

Jeg er en pige der altid har elsket at ændre mit hår. Har ikke haft egen farve siden 6. Klasse:whistling Jeg har altid kaldt min hårfarve mussegrå eller i hvert fald for kommunefarvet. 

 

Nu har mit hår ikke været farvet siden september og jeg er ved at blive skør:ninja Jeg så på gamle billeder og fandt et billede fra 2014 hvor jeg har en pixiefrisure og håret er knald rødt. Tænkte straks at det var SÅ fint og har siden haft lyst til at klippe det kort igen. MEN det er bare ikke en lige så fin frisure når farven er mussegrå:prik 

 

jeg har hele tiden sagt jeg ikke ville farve hår under graviditet (og amning), men hold op det er altså lidt svært:ba 

Jeg har talt med forskellige om det og synes det er sjovt hvor forskellige holdninger folk har til emnet. De fleste synes det er meget forbudt, men har også mødt et par stykker der synes det var pjat (hvilket jeg ikke helt kunne forstå). Indtil det påpegedes at frisører jo stadig farver hår selv med en baby i maven. Sjovt folk ser det så forskelligt.

 

Der findes selvfølgelig også grønne hårfarver, men det er jo stadig ikke sundt. 

 

nu ville jeg egentligt gerne høre af ren nysgerrighed: hvad er din holdning til farvning af hår under graviditet og amning? :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde det ikke, men gør det heller ikke normalt, så på den måde var det jo ikke noget afsavn. Jeg gav dog afkald på mange andre ting, og skiftede alt min makeup ud med parfumefri osv. Alligevel "kom jeg til" at bruge æteriske olier i vasketøjet, og det er heller ikke godt. Min pointe er at det er svært at undgå alt det forbudte, og hvis det virkelig betyder noget for dig, så synes jetdyser skal gøre som du har lyst til. 

Men jeg vældig bare lige tilføje at jeg mistede en del hår under amningen, så selv ikke en ny frisure eller hårfarve kunne have reddet mig der :rolleyes - håret er på vej tilbage nu, og jeg ser farlig ud, på arbejdet er jeg blevet spurgt om jeg har haft under cut :blink... back to topic: men alt med måde siger jeg til mig selv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke gøre det. Frisører har handsker på og står i det kortvarigt. Når man får farvet hår sidder man i dampen og det er i kontakt med huden. Jeg har haft lysestriber i hele håret, så det så meget lyst ud. Under første graviditet så mine udgroninger farlige ud, jeg er okay mørkhåret normalt. Da vi tænkte at vi gerne ville have nr 2, fik jeg farvet mit hår brunt, så det var meget tæt på min naturlige farve. Nu ammer jeg og køre nok det naturlige en del tid endnu, i hvert fald mens jeg ammer. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER