Augustbaby2017

Fødselsplan

3 indlæg i dette emne

Hej terminsgruppe :)

 

har i gjort jer tanker omkring fødslen endnu? min JM spurgte mig i fredags og da havde jeg overhovedet ikke skænket det en tanke. Hvad har i planer om?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er det min 4. fødsel, så jeg ved efterhånden hvad der virker for mig, og hvad der ikke gør..... jeg har ikke før haft en "ønskeliste" med til fødslen, men det tror jeg at jeg laver denne gang.

 

Følgende overvejer jeg at skrive på:

 

Jeg ønsker meget at føde i vand, og som minimum vil jeg gerne i vand som smertelindring under udvidelsesfasen.

 

Jeg ønsker at tage imod min datter selv.

 

Jeg ønsker at blive informeret om forløbet, og detaljer undervejs.

 

Jeg ønsker ikke medicinsk smertelindring, men er åben for akupunktur.

 

Jeg ønsker hud-mod-hud med min datter straks, og så længe som muligt inden hun skal vejes osv.

 

Jeg ønsker at bruge "smertefri fødsel" teknikkerne under fødslen.

 

Jeg ønsker at prøve forskellige stillinger i pressefasen, hvis det ikke er muligt at føde i vand, da jeg har dårlige erfaringer med at føde på ryggen.

 

 

....... ved ikke lige om jeg skal have mere på, men det er sådan mine umiddelbare tanker...

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min jordemoder spurgte mig under sidste samtale om jeg havde gjort mig nogle tanker ang smertelindring. 

Min holdning til det er at jeg tager det som det kommer. Hvis jeg er i ve-storm og jordemoderen kan se at der er "længe" til pressefasen og det tager for hårdt på mig vil jeg hellere end gerne have en epidural hvis det er det hun anbefaler. Omvendt vil jeg heller ikke stoppes med smertestillende hvis ikke det er nødvendigt. Så for mit vedkomne tager jeg det fuldstændigt som det kommer :) 

hvis der er en fødestue ledig med kar kunne vand være rart, men der er ikke et must ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER