FruSekshøj

Æteriske olier

5 indlæg i dette emne

Hej alle, håber I kan svare mig på dette :)

 

Hvordan er det med baby/børn og æteriske olier? Vi har tidligere haft brugt dem, når vi vaskede tøj, men har ikke gjort det siden vi fik vores datter for 10 mdr. siden. Nu fik vi lyst til at bruge dem igen, men jeg opdager så, at det (måske?) ikke er bedre end almindelige parfumeprodukter. Jeg tænker nu, at det nok ikke var så godt at vi brugte dem mens jeg var gravid ... :unsure

Er der nogen som ved noget om dette?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uden at være ekspert, så har jeg længe forstået det sådan at æteriske olie og naturlig duft er mindst ligeså allergifremkaldende som det kunstige, desværre.

 

Der er næppe sket noget ved, at du har brugt det i graviditeten :kram Men jeg vil ikke anbefale at begynde at bruge det igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Vi fortsætter parfumeløst, ikke at det generer mig, men min mand synes tøjet lugter lidt jordslået efter vask... Det giver egentlig meget god mening, nu hvor jeg tænker lidt over det, at naturlige duftstoffer selvfølgelig også frembringer allergi :(, er bare lidt ærgerlig over, at jeg ikke tænkte mere over det i graviditeten også :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har parfumeallergi og æteriske olier er noget af det, jeg reagerer mest på. Vi lever 100% duftløst, og jeg tror det er en vanesag :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er det nok. Det generer heller ikke mig, men min mand har svært ved at vænne sig til det, men sådan er det jo med de små, de ændrer på mange ting :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER